Pagina 53 van 98
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 15 mei 2012 19:17
door jansen01
japiecarbon schreef:heeft dat wat te maken met de prijs??
Geen idee, jij wel? Maybe wil men wel schreeuwerig overkomen als onderdeel van de winkelformule?
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 15 mei 2012 19:23
door ajhoff
Zal mij een zorg zijn of ze groene letters op een roze achtergrond gebruiken met paarse headers. Als de prijs maar goed is. En dat is'ie wel heb ik het idee.
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 23 mei 2012 23:45
door klaas-kippegaas
LOL, jaren later nog steeds dezelfde discussie
niemand verplicht je toch om daar te kopen.....
heb 1 van mijn fietsen daar ook gekocht, scheelde destijds heeeeel veeeeel euro's t.o.v. andere dealers, ik wist wat ik wilde en gewoon heb goed opgelet bij afhandeling.
die kerel heeft misschien een gebruiksaanwijzing maar is mijn inziens helemaal nix mis mee als je weet hoe je ermee moet omgaan.
ben nog steeds super tevreden met de fiets, sterker nog toen (ook) ik een haarscheur in het carbon aantrof na 6 maanden werd mijn overjarig 2009 model kosteloos vervangen voor een 2011.
zou er zo weer een fiets kopen als het prijsverschil het zou rechtvaardigen, ergens anders 1000 euro extra betalen voor "service" gaat (ook) in de huidige markt nergens meer over......
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 24 mei 2012 07:48
door rikkert
klaas-kippegaas schreef:LOL, jaren later nog steeds dezelfde discussie
......
Ook dat is marketing: het maakt niet hoe ze over je praten, als ze maar over je praten. En dat lukt al jaren....
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 24 mei 2012 12:16
door tmanting
Ik was er laatst met mijn zoon van 15. Hij zocht een leuke mountainbike in de prijsklasse tot 600 euro. Hij had op de site een Garnelli Luciano gezien voor 500 euro met o.a. Deore XT afmontage en Magura HS33 velgremmen, was volgens mijn zoon niet verkeerd voor dat geld. We werden er slecht geholpen "eigenlijk z.g.a. helemaal niet" toen we zeiden voor deze fiets te komen: staat ergens beneden werdt er gezegd in gebrekkig Nederlands. Eenmaal beneden stonden er tig fietsen slecht opgesteld en hingen er tal aan het plafond (goed uitkijken hoe/waar je loopt anders heb je een fiets in je nek). Bij de bewuste fiets aangekomen bleek hij alleen achter Deore XT te hebben, voor was hij afgemonteerd met Alivio.....dus niet geheel Deore XT volgens opgave. Wij weer naar boven en werden meteen angesproken door dezelfde "Litouwse" man: mooi fietsje he, ik heb je maat maken we het meteen in orde....huh????
De fiets is niet geheel afgemonteerd met Deore XT zei mijn zoon tegen de man waarop hij antwoorde: nee natuurlijk niet voor dat geld. Staat anders wel vermeld op marktplaats en op jullie site zei mijn zoon terug, hierop geen antwoord en man liep weg.
Mijnheer de Vos die bij de uitgang van de deur stond zeiden we nog vriendelijk goededag tegen, echter geen enkele respons terug.
Volgende dag heeft een buurtvriendje van mijn zoon fa. de Vos nog gemaild met 2 vragen over de bewuste fiets: kreeg binnen 15 minuten al een reply.....helaas niet op zijn vragen:
alleen de melding dat de fiets voorradig is.
Jammer dat fa. de Vos op zo'n manier handeld, win je geen klanten mee.
Wij zijn nu bij een andere winkel in Haarlem wezen kijken en daar perfect geholpen en een koop gesloten van 599 euro. Volgende week kan hij daar zijn Be-One Spirit Comp ophalen (zijn maat moest besteld worden).
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 24 mei 2012 12:49
door klaas-kippegaas
hahaha, ik kan me dergelijke irritatie goed voorstellen tmanting.
als je echter een paar minuten langer doordenkt snap je ook gelijk waarom Vos zo handelt....
de man ontleent zijn
bestaansrecht aan lage marge/prijzen en een knetterhoge omzetsnelheid, geduldig klanten te woord staan en tact passen bedrijfskundig gezien niet in dat model, bewijst die kerel al jaren....
tijd is geld en dat is niet alleen in de fietsenbusiness zo.
je hebt uiteindelijk zelf de beste keuze gemaakt, je wenst anders behandelt te worden en bent dus bereid om ergens anders "meer" te betalen voor "service", vermoed echter dat die ouwe vos er geen traan om zal laten
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 24 mei 2012 13:11
door Danman1980
Het klopt dat die lage prijzen in verhouding tot de service deze zaak haar bestaansrecht ontleent, maar als ze gaan adverteren dan mag je toch aannemen dat die aanbieding gewoon correct staat weergegeven. Voor een paar honderd euro willen best veel mensen een stukje omrijden, maar niet om er dan vervolgens achter te komen dat het gewenste product helemaal niet aanwezig is.
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 24 mei 2012 13:20
door timo2.0
klaas-kippegaas schreef:[...] je wenst anders behandelt te worden en bent dus bereid om ergens anders "meer" te betalen voor "service", vermoed echter dat die ouwe vos er geen traan om zal laten
Dat is niet helemaal juist weergegeven: hij wenst blijkbaar geen fiets te kopen die goedkopere specificaties heeft dan de advertentie deed voorkomen. Dat heeft niets met service te maken.
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 24 mei 2012 14:05
door amclassic-fan
Inderdaad, maar een stuk meer met de boel willens en wetens belazeren door de Vos. Maar goed het is al jaren 't zelfde liedje, ik zal er uit principe echt geen cent uitgeven.
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 24 mei 2012 14:43
door 53x11
amclassic-fan schreef:Inderdaad, maar een stuk meer met de boel willens en wetens belazeren door de Vos. Maar goed het is al jaren 't zelfde liedje, ik zal er uit principe echt geen cent uitgeven.
+1, Vos is nog geen 15 km van mijn huis vandaan. Toch rijdt ik 10x liever naar bijvoorbeeld Bergen op Zoom op en neer voor fietsspullen (of ik bestel gewoon via internet natuurlijk)
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 24 mei 2012 17:42
door tmanting
timo2.0 schreef:klaas-kippegaas schreef:[...] je wenst anders behandelt te worden en bent dus bereid om ergens anders "meer" te betalen voor "service", vermoed echter dat die ouwe vos er geen traan om zal laten
Dat is niet helemaal juist weergegeven:
hij wenst blijkbaar geen fiets te kopen die goedkopere specificaties heeft dan de advertentie deed voorkomen. Dat heeft niets met service te maken.
Dat is de hoofdreden inderdaad.
Maar van enige klantgerichte service en vriendelijkheid was ook geen sprake zoals ik aangaf...
Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg
Geplaatst: 24 mei 2012 20:34
door Venga!
53x11 schreef:amclassic-fan schreef:Inderdaad, maar een stuk meer met de boel willens en wetens belazeren door de Vos. Maar goed het is al jaren 't zelfde liedje, ik zal er uit principe echt geen cent uitgeven.
+1, Vos is nog geen 15 km van mijn huis vandaan. Toch rijdt ik 10x liever naar bijvoorbeeld Bergen op Zoom op en neer voor fietsspullen (of ik bestel gewoon via internet natuurlijk)
Gelukkig weet de oude Vos zelf ook de (digitale) weg naar Bergen op Zoom te vinden. Ik kwam er uit nieuwsgierigheid even kijken naar een setje Campa Bullets. Nadat ik vroeg naar de prijs liep hij doodleuk naar z'n computer om op de site van Hopmans te kijken en daar vervolgens een paar tientjes boven te gaan zitten
Jammer alleen dat hij geen flauw idee heeft wat hij nu werkelijk probeert te verkopen. Dat Campa werkt met verschillende soorten naven en dat er nog zoiets is als Bullet en Bullet Utra was nieuws voor hem, geloof ik. Niet dat dat nieuws ook persé boeiend is of van invloed op zijn mening dat dat setje hét topsetje Bullets was, maar toch...