Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

kitkat
Forum-lid

kitkat 17 jan 2016 11:06

Zijn er nog meer fietsers op Gran Canaria tussen 29-1 en 6-2?
Ik verblijf in Maspalomas en ga meefietsen met de Free Motion tochten

werkpaard
Forum-lid

werkpaard 17 jan 2016 14:26

Ik zit er een week later. Als je alleen bent is meefietsen met Free Motion wel zo gezellig.

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 27 jan 2016 10:24

Ik zit begin Maart in Amadores (Puerto Rico). Richting Mogan en Arguineguin zal ik tunnels tegenkomen.

Hebben jullie verlichting op de fiets ivm deze tunnels?

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 27 jan 2016 11:22

DarklyDreaming schreef:Ik zit begin Maart in Amadores (Puerto Rico). Richting Mogan en Arguineguin zal ik tunnels tegenkomen.

Hebben jullie verlichting op de fiets ivm deze tunnels?
Nee, geen verlichting op mijn fiets. Zijn 2 (of toch 3?) tunnels en gelukkig niet al te lang, je fietst niet in het donker.
Verder het geluk dat het minder druk is dan paar jaar terug omdat er tot Mogan nu een snelweg ligt.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 27 jan 2016 11:33

Dank voor je reactie.

Richting Mogan inderdaad 2 tunnels, richting Arguineguin 1 tunnel.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 jan 2016 11:42

Verlichting is wel verplicht daar, en de Free Motion benadrukt niet voor niks dat je die ook daadwerkelijk moet hebben. Worden schijnbaar veel boetes uitgedeeld. Heb ik zelf geen ervaring mee want ik laat me meestal droppen in Puerto Mogan.

Als je op safe wil spelen: neem gewoon een paar kleine HEMA lampjes mee.

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 27 jan 2016 11:51

Havana, dank!

Heb de vorige jaren gehuurd bij FreeMotion en die gaven inderdaad aan dat verlichting verplicht is, vandaar mijn vraag.
Ik liet me ook droppen in Puerto de Mogan, maar ik zal dit keer toch via óf Arguineguin óf via Puerto de Mogan terug naar 'huis' moeten fietsen en dus kom ik tunnels tegen.
Ik neem een paar lichte, low-budget lampjes mee, dank voor de tip.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 27 jan 2016 12:45

havana schreef:Verlichting is wel verplicht daar, en de Free Motion benadrukt niet voor niks dat je die ook daadwerkelijk moet hebben. Worden schijnbaar veel boetes uitgedeeld. Heb ik zelf geen ervaring mee want ik laat me meestal droppen in Puerto Mogan.

Als je op safe wil spelen: neem gewoon een paar kleine HEMA lampjes mee.
Dat wist ik inderdaad niet, maar nooit gehuurd. Neem ze volgend jaar (dit jaar TF zonder tunnels) dan toch maar mee.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 28 jan 2016 11:45

ik ben er nu tot 3 februari, verblijf in Puerto De Mogan maar heb nog geen ervaring met fietsen hier. Iemand tips voor routes? En mag je overal fietsen zolang het geen autosnelweg is? 't Is best intimiderend als je die hoge wegen ziet die zo bochtig en stijl zijn langs het water. :P

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 jan 2016 12:45

xml schreef:ik ben er nu tot 3 februari, verblijf in Puerto De Mogan maar heb nog geen ervaring met fietsen hier. Iemand tips voor routes? En mag je overal fietsen zolang het geen autosnelweg is? 't Is best intimiderend als je die hoge wegen ziet die zo bochtig en stijl zijn langs het water. :P
Intimiderend? Nee, uitdagend en mooi!!
Vanuit Puerto De Mogan kan je gelijk 1 van de mooiste klims pakken die het eiland rijk is, namelijk richting Mogan (GC200) en dan rechtdoor steken naar de GC605 en ga je naar het binnenland.
Verder via mijn site staan wat gereden tripjes van de laatste jaren en blader ook maar terug in die topic met linkjes naar Strava.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 09 feb 2016 10:56

Ook al had ik maar voor 5 dagen een fiets, het was echt geslaagd! Is het ok als ik hier een klein verslag neerpen, of is dit niet de plek hiervoor?

Bij Free-Motion het goedkoopste exemplaar koersfiets gehuurd, Cannondale Caad12 met een 105 op. Dat ding ging perfect, weegt niet veel en voelde goed aan.
Ik begon altijd in Puerto De Mogan, daar zaten we in een jeugdherberg.

De eerste dag, als verkenning, ietsje verder dan Arguineguin afgeslaan richting Barranquillo Andres voor mijn allereerste beklimming. (De hoogste beklimmingen voor mij tot dat moment waren die van de Amstel Gold Race)
Dan via de GC-200 teruggekeerd naar Puerto De Mogan, mijn eerste "serieuze" afdaling. 65km, 2u51, 1265hm

De tweede dag meteen een grotere tocht uitgestippeld omdat de eerste dag toch maar kort was. Van Puerto De Mogan de GC-200 naar La Aldea De San Nicolas met een eerste beklimming. Vanaf San Nicolas gedeeltelijk de GC-210 genomen en vanaf een stuwmeer een zijroute genomen langs El Carrizal tot in Ayacata en zo weer naar Puerto De Mogan. Blijkbaar noemt dat gedeelte "Valley Of The Tears". Het was echt loodzwaar met zelfs een stukje van 25%, heb over die beklimming ietsje meer dan 2 uur gedaan en ben er behalve 2 motorrijders en 3 busjes met toeristen bijna niemand tegengekomen, geen enkele fietser. In totaal 96km, 4u30 en 2529hm.

Derde dag recuperatie dag, anderhalfuur langs de kustlijn rustig gefietst.

De vierde dag een minder zware tocht ondernomen. Langs de kust naar Maspalomas en daar naar Ayaguares en Los Palmitos voor de kleinere beklimming die daar te vinden is. De terugweg neemt je weer terug naar Maspalomas en vanaf daar ben ik teruggereden om de verkenningstocht van de eerste dag opnieuw te doen, maar nu iets harder op de pedalen te stampen omdat ik kennis van het parcours had. De tijd van de beklimming met bijna 10 minuten verbeterd. 110km, 4u20, 2084hm.

De laatste dag kreeg ik na 15km last van de knie, volgens mij een overbelaste pees van het klimmen in lichtste verzet met lage cadans. Er stond een tocht van 150km gepland maar heb die gelukkig wat ingekort en enkel het eerste gedeelte gefietst. Van Puerto De Mogan meteen richting het hoogste punt van het eiland, Pico de las Nieves, 1949 meter hoog. Heb het op een rustiger tempo gedaan met de knie, 2u50 duurde het voordat ik er was en vanaf daar dezelfde weg terug.. 93km, 4u14 en 2266hm.

De afdalingen waren in het begin beetje schrikwekkend, maar na verloop van tijd begonnen die echt wel leuk te worden. Veel goede wegen maar ook een hoop slechte tegengekomen. Begrijpelijk als het gaat over de wegen die zeer landinwaarts liggen en waar vooral de weinige locals er gebruik van maken, maar het stuk naar Ayacata was echt onder alles!

Ik heb er echt van genoten, mijn eerste keer na zo een zonnige bestemming, een eiland, om er te fietsen en te genieten. Het is me uitstekend bevallen, 10/10!

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 10 feb 2016 15:40

Dapper hoor om op je tweede klimdag ooit de 'Valley of the tears' te doen. Dat is wel wat anders dan Limburg :)

Hij staat bij mij voor deze Maart op het programma. Eerder 2x de zware klim aan de oostkant (Pasadilla - Cazadores) gedaan, dus weet enigszins wat me te wachten staat.

Plaats reactie