BeOne
Er bestaan speciale tools voor het recht afzagen van carbon stuurpijp, maar dit is een mooi alternatief. Ik zou persoonlijk wel een mooi nieuw zaagblad kopen voor deze job........
http://www.youtube.com/watch?v=f-mfV2vZyfQ
http://www.youtube.com/watch?v=f-mfV2vZyfQ
-
- Forum-lid
Er zit, naast het door theov. genoemde risico, nog een nadeel aan het gebruik van een pijpensnijder. Door de werkingswijze van dit gereedschap, dat niet verspaant maar deformeert, is de kans op delaminatie van de binnenzijde van de vorkbuis levensgroot aanwezig, waardoor het monteren van de expander sterk bemoeilijkt kan worden.
De beste methode, maar niet voor eenieder praktisch uitvoerbaar, is het doorslijpen m.b.v. een dunne diamantslijpschijf, terwijl de vorkbuis langzaam roteert. Het gebruik van een fijngetand zaagblad met zaaggeleiding is i.i.g. verre te prefereren boven genoemde pijpensnijder.
De beste methode, maar niet voor eenieder praktisch uitvoerbaar, is het doorslijpen m.b.v. een dunne diamantslijpschijf, terwijl de vorkbuis langzaam roteert. Het gebruik van een fijngetand zaagblad met zaaggeleiding is i.i.g. verre te prefereren boven genoemde pijpensnijder.
-
- Forum-lid
Ik werk inderdaad niet in een fietsenzaak, en naar ik hoop voor eventuele klanten met een in te korten carbon-vorkbuis jij ook niet! Mijn advies is gebaseerd op de ervaring met het bewerken van koolstofvezelproducten uit een wat meer hightech omgeving dan de fietswereld, daar werd de beschreven methode ook toegepast. Ik zie bovendien niet waar ik propageer om met een haakse slijper aan een fiets te werken
-
- Forum-lid
Koop gewoon een zaagblad voor carbon voor gebruik in een 12" beugelzaag
Bijv
Parktool CSB-1 Zaagblad carbon
Tungsten staal zaagblad, speciaal ontworpen om carbon sturen, vorkbuizen, doorlopende zadelpennen etc te zagen. Past in de Parktool SAW-1 en de meeste 12" beugelzagen. Ontworpen om te gebruiken met de SG-8 zaaggeleider.
Bijv
Parktool CSB-1 Zaagblad carbon
Tungsten staal zaagblad, speciaal ontworpen om carbon sturen, vorkbuizen, doorlopende zadelpennen etc te zagen. Past in de Parktool SAW-1 en de meeste 12" beugelzagen. Ontworpen om te gebruiken met de SG-8 zaaggeleider.
Een slijpschijf zet je meestal in een flex en ja je hebt meer gereedschap waar een slijpschijf in kan.
En ik deed altijd zagen omdat een wieltje van een pijpsnijder na 2x overleden is op carbon
Maar welke hightech omgeving je ook werkt een fiets is geen F1 auto of ander hightech product.
Een slijpschijf hoort ook zeker niet thuis in een fietsenzaak
Wel ga ik eens naar de tip van Goldenratio kijken want een normaal zaag blad is ook erg snel bot als je carbon zaagt
En ik deed altijd zagen omdat een wieltje van een pijpsnijder na 2x overleden is op carbon
Maar welke hightech omgeving je ook werkt een fiets is geen F1 auto of ander hightech product.
Een slijpschijf hoort ook zeker niet thuis in een fietsenzaak
Wel ga ik eens naar de tip van Goldenratio kijken want een normaal zaag blad is ook erg snel bot als je carbon zaagt
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Maare na 2 pagina`s geleuter is er niemand meer die z`n fietsje heeft opgebouwd?
Ik moet nog een paar dagen wachten aangezien m`n stuur,stuurpen,zadelpen en wielen nog moeten binnenkomen.
Hopelijk volgend weekend dat ik erop fiets maar heb m`n 2e frame ook verkocht en die ga ik als eerste klaar maken wil nu toch wel een beetje geld terug gaan krijgen ik heb een beetje veel geinvesteerd
Ik moet nog een paar dagen wachten aangezien m`n stuur,stuurpen,zadelpen en wielen nog moeten binnenkomen.
Hopelijk volgend weekend dat ik erop fiets maar heb m`n 2e frame ook verkocht en die ga ik als eerste klaar maken wil nu toch wel een beetje geld terug gaan krijgen ik heb een beetje veel geinvesteerd
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Nee, opgebouwd nog niet. Dat wordt een leuk klusje ergens diep in de winter. Alles ligt al wel klaar:peter1981 schreef:Maare na 2 pagina`s geleuter is er niemand meer die z`n fietsje heeft opgebouwd?
= Beone raw pro frameset
= SRAM red (2008) groep
= Mavic ksyrium SL special edition wielset
= KCNC CB1 remmenset
= KCNC pro lite 8000 zadelpen
= KCNC wing scandium stuurpen 100mm
= Ritchey WCS stuurbocht
= Selle San Marco Aspide composiet zadeltje
= Tacx Tao carbon bidonhouders
= Schwalbe Ultremo r.2 buitenbanden
= Look Keo carbon titanium pedaalset
In totaal goed voor 6.4 kg.
Laat die bergen maar komen volgende zomer !
dat je zoveel geduld hebt , dat zou ik niet kunnen
Zodra ik alles binnen heb begin ik gelijk met bouwen dat geld voor de Beone maar ook voor de De Rosa wat de zomerfiets moet worden
6,4kg zal die van mij zeker niet gaan halen das iets wat zeker is
Zodra ik alles binnen heb begin ik gelijk met bouwen dat geld voor de Beone maar ook voor de De Rosa wat de zomerfiets moet worden
6,4kg zal die van mij zeker niet gaan halen das iets wat zeker is
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
hahah ja die heb jij ingepikt
Maar de nieuwe groep is er morgen als het goed is en dan woensdag of donderdag komen de rest van de onderdelen,(stuurpen,zadelpen,stuur)
Dus komend weekend hopelijk de Beone even testen
Maar de nieuwe groep is er morgen als het goed is en dan woensdag of donderdag komen de rest van de onderdelen,(stuurpen,zadelpen,stuur)
Dus komend weekend hopelijk de Beone even testen
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Weet er iemand of er nog een veiling komt met frames? Groet Andre