Look
Ik hoop toch dat het niet een complete gok is. dan zouden de dames en heren van de kwaliteitscontrole toch eens naar zichzelf moeten kijken.
Ik vind de constructie van de 765 trouwens wel mooi. Geen idee of dit bij andere merken ook zo is dat er wat ruimte tussen de bus en het frame zit.
Ik vind de constructie van de 765 trouwens wel mooi. Geen idee of dit bij andere merken ook zo is dat er wat ruimte tussen de bus en het frame zit.
Ride bikes, not tanks!
Mag niet ontbreken in het album: een familiekiekje of twee. Uiteindelijk blij dat ik de 3T wielen nog niet heb verkocht. Ze passen mooi in de 765. Ik vind ze totaal niet windgevoelig dus prima voor mindere dagen waar de 765 straks ook voor bedoeld is.
De bevestiging voor de spatborden is trouwens ook wel interessant. Op beide vorken bedoel ik dan. Daar zit niet een boutje maar een gat in de vork waar, zoals ik het nu zie, straks een metalen pin ingaat die dan met een heel miniscuul inbus-draadeindje wordt vastgezet. Het ziet er wel gelikt uit maar hopelijk is dat kleine draadeindje wel stevig. En kwijtraken kan zomaar een probleem zijn. Want dat is het niet simpelweg even naar de bouwmarkt o.i.d. om een nieuwe te halen.
Zometeen ook even een rondje maken op de Blade. Heerlijk weer dus deze mag weer eens een keer mee!
De bevestiging voor de spatborden is trouwens ook wel interessant. Op beide vorken bedoel ik dan. Daar zit niet een boutje maar een gat in de vork waar, zoals ik het nu zie, straks een metalen pin ingaat die dan met een heel miniscuul inbus-draadeindje wordt vastgezet. Het ziet er wel gelikt uit maar hopelijk is dat kleine draadeindje wel stevig. En kwijtraken kan zomaar een probleem zijn. Want dat is het niet simpelweg even naar de bouwmarkt o.i.d. om een nieuwe te halen.
Zometeen ook even een rondje maken op de Blade. Heerlijk weer dus deze mag weer eens een keer mee!
Ride bikes, not tanks!
Prachtige fietsen. Net ff anders qua frame. Maar mag de reden vragen, waarom een soortgelijke terwijl je huidige fiets nog verschrikkelijk mooi oogt? Een vraag uit interesse.leon1 schreef: ↑06 feb 2023 13:50 Mag niet ontbreken in het album: een familiekiekje of twee. Uiteindelijk blij dat ik de 3T wielen nog niet heb verkocht. Ze passen mooi in de 765. Ik vind ze totaal niet windgevoelig dus prima voor mindere dagen waar de 765 straks ook voor bedoeld is.
De bevestiging voor de spatborden is trouwens ook wel interessant. Op beide vorken bedoel ik dan. Daar zit niet een boutje maar een gat in de vork waar, zoals ik het nu zie, straks een metalen pin ingaat die dan met een heel miniscuul inbus-draadeindje wordt vastgezet. Het ziet er wel gelikt uit maar hopelijk is dat kleine draadeindje wel stevig. En kwijtraken kan zomaar een probleem zijn. Want dat is het niet simpelweg even naar de bouwmarkt o.i.d. om een nieuwe te halen.
Zometeen ook even een rondje maken op de Blade. Heerlijk weer dus deze mag weer eens een keer mee!
Dank jullie wel!
Zo naast elkaar lijken ze inderdaad niet heel verschillend. Maar dat zijn ze wel. Eén aero en één endurance. De nieuwe gaat spatborden krijgen die er waarschijnlijk gewoon vast op blijven zitten. Zodoende zal de 765 meer voor slechter weer gebruikt gaan worden. Terwijl de 795 alleen buiten mag spelen met goed weer.
Net wel een rondje gemaakt op de 795. Was even vergeten hoe goed die rijdt. Wat een apparaat!
Zo naast elkaar lijken ze inderdaad niet heel verschillend. Maar dat zijn ze wel. Eén aero en één endurance. De nieuwe gaat spatborden krijgen die er waarschijnlijk gewoon vast op blijven zitten. Zodoende zal de 765 meer voor slechter weer gebruikt gaan worden. Terwijl de 795 alleen buiten mag spelen met goed weer.
Net wel een rondje gemaakt op de 795. Was even vergeten hoe goed die rijdt. Wat een apparaat!
Ride bikes, not tanks!
Goodies komen nu binnendruppelen. Het bouwen gaat langzaam beginnen! Het stuur dat eigenlijk voor de Supersix was bedoeld gaat naar de Look. Ik vind de openingen in het stuur nl. wat krap voor remleiding en schakelkabel. Uiteraard had ik alles alsnog buitenom kunnen leiden, of 1 door het stuur en 1 niet. Maar dat is niet de oplossing die ik zoek of wil (voor nu ). En op de Look gaat er straks alleen maar een remleiding doorheen. Dus dat past beter in mijn plannen.
Ride bikes, not tanks!
Hoeveel spacers mag je max onder jouw stuurpen plaatsen? Want op die ongezaagde stuurbuis kun je nu 1 meter aan spacers kwijt....
Er zitten 4 spacers van 10mm en 2 spacers van 5mm bij. Helaas heeft Look nog geen handleiding online staan. Dus ik kan weinig zeggen over het maximale aantal. Daarnaast is de spacer die nodig is om de kabels in het frame te leiden ook nog 15mm. En die moet je wel gebruiken. Deze spacer sluit ook aan op de stuurpen van Look zelf. Ik heb eigenlijk nog niet gekeken of deze mooi aansluit op stuurpennen van andere merken. Dus het lijkt wel op verplichte winkelnering van de stuurpen. Raar is dan dat je bij de Blade wel de stuurpen bij het frame erbij 'krijgt' en bij de 765 niet.
De andere spacers zijn dus optioneel.
Zover ik nu kan nagaan ga ik alleen de verplichte spacer gebruiken.
De andere spacers zijn dus optioneel.
Zover ik nu kan nagaan ga ik alleen de verplichte spacer gebruiken.
Ride bikes, not tanks!
Ik probeerde vanavond de trapas als proef even te monteren. De non-drive side ging er zo in. De drive side heeft wel iets overtuiging nodig. Zeg maar dat ie al handvast loopt na 1 omwenteling. Met de cup van Chris King. Als ik een passende cup van Campa pak dan kan ik die er wel verder indraaien. Ook niet helemaal want op een gegeven moment loop je vast op de op de draad aangebracht zekering tegen het loslopen.
Nu een passende bracket tool besteld. Lekker handig dat ik er even vanuit ging dat een standaard Campa of Shimano tool ook ging passen.... Zodra de tool binnen is nog maar eens voorzichtig aan de drive side wagen.
Nu een passende bracket tool besteld. Lekker handig dat ik er even vanuit ging dat een standaard Campa of Shimano tool ook ging passen.... Zodra de tool binnen is nog maar eens voorzichtig aan de drive side wagen.
Ride bikes, not tanks!
leon1 schreef: ↑08 mar 2023 22:13 Ik probeerde vanavond de trapas als proef even te monteren. De non-drive side ging er zo in. De drive side heeft wel iets overtuiging nodig. Zeg maar dat ie al handvast loopt na 1 omwenteling. Met de cup van Chris King. Als ik een passende cup van Campa pak dan kan ik die er wel verder indraaien. Ook niet helemaal want op een gegeven moment loop je vast op de op de draad aangebracht zekering tegen het loslopen.
Nu een passende bracket tool besteld. Lekker handig dat ik er even vanuit ging dat een standaard Campa of Shimano tool ook ging passen.... Zodra de tool binnen is nog maar eens voorzichtig aan de drive side wagen.
Slim. Niet iets zomaar forceren. Kapot maken zou zonde zijn