Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 okt 2016 08:33

Bussen die voorrang krijgen op fietsers bij stoplichten AARRRRG...............

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 okt 2016 09:08

tommeke14 schreef:
daniel1975 schreef:@rhino: serieuze vraag, hoe zie je dat reinigen precies voor je?
Een grote tank water achter de trekker en dan met een slang schoonspoelen.
Niet te doen helaas als je dat met elke vracht bieten moet gaan doen die het land af komt imho.
Hooguit een trekker met een rubber schuif neerzetten, maar gezien de staat van het wegdek hier en daar is het dan ook niet schoon.

Gewoon rekening mee houden in deze tijd imho. En als de werkzaamheden klaar zijn wel met water reinigen. En waarschuwingsborden plaatsen.
Less is bore

RKN
Forum-lid

RKN 18 okt 2016 09:15

Er gebeuren hier in de buurt ieder jaar serieuze ongelukken door modder op de rijbaan. De buurman bij mijn ouders eerder was ook boer; had wel eens verteld dat ze er een fikse boete voor kunnen krijgen en dat hij er dus wel voor waakte. Blijkbaar wordt daar niet in iedere regio op gehandhaafd...

Als ik voor mijn werk de openbare weg verander in iets wat zo glad als ijs is, dan wordt er van mij ook verwacht dat ik mijn zooi opruim toch?

Ter aanvulling; de ongelukken gebeuren 's avonds als je de drek in het donker niet ziet liggen. De schuivers die hierdoor gemaakt worden zijn echt niet alleen voorbehouden aan de hierboven genoemde "racertjes" M.i. hebben de heren agrarisch ondernemers hier bloed aan hun handen...

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 18 okt 2016 10:33

Zelfde met plakkaten ijs (van soms centimeters dik en een halve meter lang (hoe het maar breekt) die van Vrachtwagens komen gewaaid op de bekende plekken (1e bocht snelweg, eerste keer versnellen tot 95 e.d.) Heeft me als eens een VW Polo gekost. Hebben chauffeurs ook massaal schijt aan / geen tijd voor etc.

Op sommige plaatsen zie je het zelfs naast stoepen / fietspaden gebeueren (uitzonderlijk maar bij ons op de dijk kan dat wel gebeuren).
Afbeelding

vitamineb
Forum-lid

vitamineb 18 okt 2016 10:40

Als ze gewoon netjes van die borden voor modder / slipgevaar plaatsen en naderhand de weg weer schoonmaken is er toch niet zoveel aan de hand?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 okt 2016 10:44

vitamineb schreef:Als ze gewoon netjes van die borden voor modder / slipgevaar plaatsen en naderhand de weg weer schoonmaken is er toch niet zoveel aan de hand?
Ook mijn idee.
Die mensen doen hun werk, zorgen voor ons voedsel en het gros doet gewoon zijn best om het binnen het redelijke netjes te doen.
De paar structurele smeerpoetsen die totaal geen aandacht er aan besteden mag je van mij ook aanpakken. Maar het is verder leven en laten leven imho.
Less is bore

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 18 okt 2016 10:50

Natuurlijk moeten de boeren nu hun geld verdienen en zullen de polderwegen er slecht bij liggen.
Maar zoals gezegd moeten ze aan het eind van de dag, en dus niet van de werkzaamheden, de weg weer moeten schoonmaken.
En daar zit nu vaak het probleem, dat gebeurt vaak pas wanneer het hun uitkomt.
Ook het plaatsen van borden wordt vaak niet gedaan.
Bij ons in de buurt kunnen deze gratis geleend worden van de "provincie" maar het is maar een handjevol boeren die daar gebruik van maakt.
Ik rij elke dag langs de opslagplaats van die borden maar ze staan er allemaal nog. ;)

Vorig jaar had ik ook een akkefietje met een boer.
Ik reed, zie onderstaande foto, naar mijn werk 's ochtends in het donker en ik moet halverwege van de weg over op een fietspad via een flauwe s-bocht.
Toen ik de bocht instuurde met een normale snelheid zag ik opeens dat er twee moddersporen in de bocht lagen.
Met veel kunst en vliegwerk kon ik me overeind houden.
Bleek er in het weekend gewerkt te zijn op het weiland waarvan de ingang ook in die s-bocht ligt.
Helaas was de boer het vergeten schoon te maken.
's middags op de terugweg waren ze weer bezig op het weiland en heb ik iemand erover aangesproken.
Dat had ik beter niet kunnen doen want toen was ik de gebeten hond en de asociaal.
Al met al heeft de bagger daar drie weken gelegen. :(
Afbeelding

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 18 okt 2016 10:55

omgekeerde wereld. zo gaaat het vandaag de dag. Straks krijgen we de omgkeerde wereld president D. Trump. We zijn lui met zijn allen en willen het blijkbaar zelfs zo.
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 okt 2016 11:21

Theo V schreef: Maar zoals gezegd moeten ze aan het eind van de dag, en dus niet van de werkzaamheden, de weg weer moeten schoonmaken.
+1
Even met een giertank met omgekeerde ketsplaat over dat stukje weg rijden en je gaat acceptabel schoon de nacht in.
Less is bore

Plaats reactie