Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
casran
- Forum-lid HC
casran
28 jul 2007 01:58
Rodion schreef:Zit nu de avondetappe te kijken waar onder zeer veel voorbehouden de naam Soler genoemd wordt m.b.t. het volgende dopinggeval
Prachtig hoe Marts Smeets zei "
er gaat een gerucht, het staat in een krant in Denemarken die betrouwbaar is, maar wij doen niet aan geruchten... het zou om de drager van de bolletjestrui Soler gaan"... waarmee hij dus wél het gerucht met naam en toenaam verspreidt. Faut le faire!
Hoe dan ook vind ik Soler een heel bizar figuur: zo eentje om top 3 te rijden in de Giro, dan naar een Pro Tour ploeg te gaan en tot slot wegkwijnen. Veel talent vind ik er niet aan!
Als ik Wuyts hoor zeggen "
we gaan nog veel van hem horen" vrees ik soms dat Michel Wuyts voor eens gelijk heeft, maar dan niet zoals hij het bedoeld heeft.
-
rodion
- Forum-lid
rodion
28 jul 2007 02:07
Waarom vind je er niet veel talent aan. De manier waarop hij de etappe over de Galibier wint was bepaald indrukwekkend. Eerst een gat van 3 minuten dichtrijden om vervolgens direct door te demarreren dat noem ik toch echt straffe kost
L'enfer, c'est les autres
-
de-das
- Forum-lid
de-das
28 jul 2007 02:41
Soler Hernandez past toch, vrees ik, meer in het rijtje Jaskula, Rominger, Rumsas
dan bij Bahamontes, Jimenez, van Impe.
-
01mario
- Forum-lid
01mario
02 aug 2007 19:05
Ik ben maar een fanathiek tourrenner, doping wordtvermoedelijk gebruikt in alle lagen van de sport. Ik heb uit betrouwbare bron dat er binnen mijn verenering ook gebruikt wordt.
Het nadeel van doping is dat het maar alleen voor de korte termijn goed voor je is want het sloopt je langzaam je kunt hooguit 5 jaar topsport mee bedrijven dan is je lichaam opgebrand dus als je lang topsport wil bedrijven moet je het niet gebruiken.
Wat mij nog het meeste stoord afgezien dat er weer renners in de tour zijn gepakt is dat je op die die lijst van fuentes alleen maar wat hoort over de wielrenners en niets van die 100 andere namen die erop staan.
Ik durf te zeggen dat ze bij Rabobank en Discovery niet gebruiken van de rest durf ik het niet te zeggen.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
02 aug 2007 19:09
01mario schreef:
Het nadeel van doping is dat het maar alleen voor de korte termijn goed voor je is want het sloopt je langzaam je kunt hooguit 5 jaar topsport mee bedrijven dan is je lichaam opgebrand dus als je lang topsport wil bedrijven moet je het niet gebruiken.
Er zijn toch wel 'verdachte' renners met een succesvolle carrière die langer dan 5 jaar duurt/duurde.
BTW: Discovery 'stinkt' toch wel flink. Rabo heeft inderdaad een redelijk schoon imago, maar dat zegt nog niet alles natuurlijk (50+je, anyone?)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
briekco
- Forum-lid
briekco
04 aug 2007 14:07
Thomas Dekker (boezemvriend van Tyler Hamilton, Jorg Jaksche en Ivan Basso) deze maand in FIETS: "Davids en Stam voetballen gewoon bij Ajax. De De Boertjes hebben overal gespeeld. Allemaal gepakt op nandrolon. Daar lult niemand over."
Jawel Dekker, jij lult erover. Je hebt natuurlijk gelijk maar het doet niet ter zake. De enige boodschap bij dit verhaal: Zin in nandrolon? Ga voetballen. Wie voor wielrennen kiest weet dat het daar niet mag. Punt. Hoef je niet gefrustreerd over te zijn.
-
rodion
- Forum-lid
rodion
05 aug 2007 01:48
Jawel Briekco, daar mag je best gefrustreerd over zijn. In andere sporten gelden ook dopingregels, maar daar hoor je nauwelijks iets over. Als er dan iemand betrapt wordt, wordt dit met de mantel der liefde bedekt terwijl het bij wielrennen meteen leidt tot discussies. Discussies in de trant van "moeten we nog wel doorgaan met de Tour de France". In het voetbal heb ik nooit horen spreken over het opschorten van bijvoorbeeld de Champions League naar aanleiding van de nandrolon gevallen.
Buiten dit: in de zaak Operacion Puerte is sprake van meer dan 100 sporters, maar wordt alleen gesproken over de wielrenners. Dat is toch op zijn minst een beetje vreemd niet? Ik denk dat Thomas Dekker daar op doelt.
L'enfer, c'est les autres
-
01mario
- Forum-lid
01mario
05 aug 2007 15:33
Briekco schreef:Thomas Dekker (boezemvriend van Tyler Hamilton, Jorg Jaksche en Ivan Basso) deze maand in FIETS: "Davids en Stam voetballen gewoon bij Ajax. De De Boertjes hebben overal gespeeld. Allemaal gepakt op nandrolon. Daar lult niemand over."
Jawel Dekker, jij lult erover. Je hebt natuurlijk gelijk maar het doet niet ter zake. De enige boodschap bij dit verhaal: Zin in nandrolon? Ga voetballen. Wie voor wielrennen kiest weet dat het daar niet mag. Punt. Hoef je niet gefrustreerd over te zijn.
Ik heb het woord gefrustreerd niet in de mond genomen, dat doe jij en bovendien wat ik al zei en rodion het is een groot schandaal dat de wielrenners altijd in opspraak komen terwijl voetballers van spaanse clubs en nog meer sporters op die lijst staan en daar hoor je helemaal niks over.
Het gaat er tenslotte toch altijd om om met enige afstand naar iets te kijken daardoor behoud je je opjectiviteit.
Ik kan nog pagina's wijden aan hoe ASO de ASO is en de Wadda en L'quippe en de fransen ze proberen nu ook al Contador aan de schandpaal te nagelen en nog maar te zwijgen hoe onbeschoft ze met Lance Armstrong zijn omgegaan.
Het is ook eigenlijk zinloos dat we het er hier over hebben want er zal niks veranderen doordat wij het er over hebben.
-
langejaap
- Forum-lid
langejaap
07 aug 2007 23:54
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
08 aug 2007 00:06
Is al paar dagen oud. Past wel in de CSC propaganda om te laten zien dat Riis zijn leven heeft verbetert...
Less is bore
-
bakie
- Forum-lid
bakie
08 aug 2007 23:32
dit lijkt me wel redelijk " NEWS"
as vrijdag komt Contador met een verklaring...........geruchtenstroom kan beginnen......
-
dream-plus
- Forum-lid
dream-plus
09 aug 2007 00:39
Ook Kasjetskin positief op bloeddoping!! Zouden ze bij Astana twee zakjes met bloed door elkaar gehaald hebben? Als dat zo is, zijn ze lekker bezig geweest.