Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 22 sep 2007 23:32

Dit heeft het imho. net niet. Het origineel was mooier en had een chromen achtervork en was simpelweg veel beter geporportioneerd (reden waarom oversized carbon frames het in zwart zo goed doen). Afgezien daarvan was saronni nou niet bepaald mijn held en eigenlijk een watje dat al opgaf als de wind verkeerd stond (heeft overigens ook nog een eigen merk gehad met frames die gebouwd werden door colnago). Zal wel komen doordat ik niets met retro heb en dit is in mijn ogen net zo erg als een VW beetje....

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 22 sep 2007 23:49

Sharkman schreef:Dit heeft het imho. net niet. Het origineel was mooier en had een chromen achtervork en was simpelweg veel beter geporportioneerd (reden waarom oversized carbon frames het in zwart zo goed doen). Afgezien daarvan was saronni nou niet bepaald mijn held en eigenlijk een watje dat al opgaf als de wind verkeerd stond (heeft overigens ook nog een eigen merk gehad met frames die gebouwd werden door colnago). Zal wel komen doordat ik niets met retro heb en dit is in mijn ogen net zo erg als een VW beetje....


En het is geen Scott:D
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

jcm
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:25

jcm 23 sep 2007 00:06

colnagofreak schreef:Colnago Extreme Power in een prachtige Limited Edition
Giuseppe Saronni World Champion

Ik vind hem ieder geval schitterend!!

[img=http://www.chicagolandbicycle.com/image ... epower.jpg]


Zeer mooie frame, de kleur rood is echt top!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 23 sep 2007 00:26

Zeer fraai! En gelukkig verschillen smaken! ;-)
Niets is wat het lijkt..

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 sep 2007 11:53

Ben het in dit geval wel eens met sharkman het origineel is inderdaad mooier en beter in verhouding, maar de extreme power in deze uitvoering mag er ook wezen.

Het origineel!!


[img=http://www.colnago.com/colnagogallery/a ... ngo-07.jpg]

[img=http://www.colnago.com/colnagogallery/a ... ngo-22.jpg]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 23 sep 2007 12:30

Eigenlijk toch allemaal veeeel mooier dan al het oversized carbon van tegenwoording :D!
What makes the boat go faster?

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 23 sep 2007 16:53

ik heb nog zo'n frame als op dat plaatje van Saronni liggen. Zal van ong 1982 zijn met zo'n grote klaver onder de braket en vergroomde vork. De kleur is niet meer origineel en al helemaal niet toonbaar. Een soort diaree bruin heb ik er ooit eens op gespoten. Verder zit er nog campa record van die tijd op met in de bladen groot "Ernesto Colgano" gegraveerd. Die bladen zijn waarschijnlijk beter geschikt om te piercen dan er nog een ketting overheen te laten lopen maar ze zijn wel mooi! Zou daar 'n freak nog in geinteresserd kunnen zijn? 'n paar jaar geleden kwam ik 'n duitser tegen en die begon helemaal te bibberen toen ik dit beschreef. Gelukkig ben ik z'n adres toen kwijtgeraakt was vast niet goed voor z'n hart! Alors, het stort of...???
Mijn trainingen op bikeplanner.com

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 sep 2007 12:12

HenkV schreef: De kleur is niet meer origineel en al helemaal niet toonbaar. Een soort diaree bruin heb ik er ooit eens op gespoten.


Vind je het gek dat die man begon te bibberen!!!! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

debvb
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2005 00:39

debvb 26 sep 2007 02:19

Wisten jullie dat Beppe 4 dagen geleden Abraham heeft gezien? Waarom weet ik dat? Omdat ik twee dagen ouder ben dan hem.
Ik heb op zolder nog een miniatuur bouwpakket van die racefiets van Beppe liggen. Nooit uit de doos geweest. Was ooit een fout cadeau van mijn toenmalige vriendin. Ik heb niet zoveel op met miniatuurfietsen, geef mij maar het echte werk. Misschien zijn er liefhebbers onder de Colnagofreaks die nog wat willen knutselen nu de donkere dagen voor Kerstmis langzaam weer in zicht komen?
Gr.
De BvB

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 sep 2007 11:30

Speciaal voor Sharkman, ook in de slanke vorm en met verchroomde achterbrug ook in staal voor 2008 de Sarronni uitvoering ;)

[img=http://www.chicagolandbicycle.com/image ... t-PR82.jpg]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 26 sep 2007 11:46

Lijkt er in de verte iets op maar de "echte" fiets heeft volgens mij een andere kleur (zat een bruinige tint door het rood).

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 sep 2007 11:55

Maakt niet uit, deze vind ik prachtig!
Vraag aan de andere Colnago fans: hoe zou je dit frame afmonteren?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie