Tour 2013
Okee heren /dames, laten we het doping verhaal naar het andere topic overbrengen. Wat denken jullie van de laatste week mbt tot bau en lau? ikzelf vrees dat we nog een paar plaatsjes gaan zakken.
Ik vond mollema gisteren niet sterk, knap dat hij eraan bleef hangen, maar dat was echt op zijn tandvlees. Geeft mij tov kreuziger / contador en Quintana geen vertrouwen. Hoop dat hij woensdag in de tijdrit nog een minuutje op quintana kan pakken, want dat heeft hij echt keihard nodig.
Als ten Dam inderdaad bij mollema blijft zakt hij ook nog een plaatsje (quintana). Dus mijn voorspelling: Mollema 5e, ten Dam 6e
Verder: Morgen Hoogerland in de aanval
Donderdag controle sky (porte weer hersteld)
Vrijdag en Zaterdag complete oorlog: Op Glandon / Madeleine complete anarchie, isoleren froome en aanvallen contador / kreuziger/ quintana en ik hoop (maar ik vrees van niet) Bau en Lau.
Ik vond mollema gisteren niet sterk, knap dat hij eraan bleef hangen, maar dat was echt op zijn tandvlees. Geeft mij tov kreuziger / contador en Quintana geen vertrouwen. Hoop dat hij woensdag in de tijdrit nog een minuutje op quintana kan pakken, want dat heeft hij echt keihard nodig.
Als ten Dam inderdaad bij mollema blijft zakt hij ook nog een plaatsje (quintana). Dus mijn voorspelling: Mollema 5e, ten Dam 6e
Verder: Morgen Hoogerland in de aanval
Donderdag controle sky (porte weer hersteld)
Vrijdag en Zaterdag complete oorlog: Op Glandon / Madeleine complete anarchie, isoleren froome en aanvallen contador / kreuziger/ quintana en ik hoop (maar ik vrees van niet) Bau en Lau.
Ik las vanmorgen een m.i. goede quote; 'Winnen wordt in huidige wielrennen gelijk gesteld aan verdachtmakingen. Ik zie het anders: de verliezers (Schleck, Contador, Voeckler, ...) zijn voor mij de grootste verdachten van deze Tour. Nooit een bekentenis, maar hun prestaties in het heden zetten hun verleden wel in een duidelijk ander daglicht'. Voorlopig dus alle credits voor Froome.
-
- Forum-lid HC
Zoveel rijd Froome toch niet harder dan BM en LAU? Dus als froome gebruikt....
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1 voor Judith. Met als opmerking dat ik Froome nog steeds niet vertrouw. Voeckler vind ik wel geweldig om te zijn. Fijn dat de Fransen nu ook zijn afgang af en toe in beeld brengen
En wat Mollema betreft: misschien had hij gisteren wel zijn off day. Froome oogde vrijdag kwetsbaar en Mollema juist ijzersterk. Het ligt nog helemaal open. 2e plek is mogelijk, maar de 5e is net zo waarschijnlijk. Contador was ook niet super gisteren; in de laatste paar km verspeelde hij zijn volledige voorsprong weer. Voor de NL's is de toer in 20jr niet zo spannend geweest. Hoop zo voor die jongens dat ze het vol kunnen houden. Al zal Quintana bloed ruiken nu denk ik.
Het kan wel eens een extra lastig dagje worden donderdag als dit uit gaat komen:
Toegevoegd: maandag 15 jul 2013, 11:26
Update: maandag 15 jul 2013, 11:34
Chris Froome, Bauke Mollema, Laurens ten Dam en alle andere Tour-renners staan donderdag tijdens de achttiende etappe voor een extra zware beklimming van de Alpe d'Huez.
De karavaan moet de 'Nederlandse berg' niet alleen twee keer trotseren, maar dit gebeurt hoogstwaarschijnlijk onder zware weersomstandigheden. Diverse Franse weerstations voorspellen donderdagmiddag rond Alpe d'Huez hevige regenbuien, die mogelijk met onweer gepaard gaan.
Het weer in de Alpen lijkt de komende dagen sowieso een ommezwaai te maken. Vanaf dinsdag is er regenachtig weer voorspeld.
En wat Mollema betreft: misschien had hij gisteren wel zijn off day. Froome oogde vrijdag kwetsbaar en Mollema juist ijzersterk. Het ligt nog helemaal open. 2e plek is mogelijk, maar de 5e is net zo waarschijnlijk. Contador was ook niet super gisteren; in de laatste paar km verspeelde hij zijn volledige voorsprong weer. Voor de NL's is de toer in 20jr niet zo spannend geweest. Hoop zo voor die jongens dat ze het vol kunnen houden. Al zal Quintana bloed ruiken nu denk ik.
Het kan wel eens een extra lastig dagje worden donderdag als dit uit gaat komen:
Chris Froome, Bauke Mollema, Laurens ten Dam en alle andere Tour-renners staan donderdag tijdens de achttiende etappe voor een extra zware beklimming van de Alpe d'Huez.
De karavaan moet de 'Nederlandse berg' niet alleen twee keer trotseren, maar dit gebeurt hoogstwaarschijnlijk onder zware weersomstandigheden. Diverse Franse weerstations voorspellen donderdagmiddag rond Alpe d'Huez hevige regenbuien, die mogelijk met onweer gepaard gaan.
Het weer in de Alpen lijkt de komende dagen sowieso een ommezwaai te maken. Vanaf dinsdag is er regenachtig weer voorspeld.
Less is bore
Ach als het echt beestenweer wordt leidt dat er wellicht wel toe dat de Alpe slechts 1x beklommen wordt en de afdaling plus tweede beklimming geschrapt worden, elk voordeel heb z'n nadeel...daniel1975 schreef:Het kan wel eens een extra lastig dagje worden donderdag als dit uit gaat komen:
-
- Forum-lid HC
Jammer, Danny van Poppel stapt af ( http://www.nu.nl/sport/3526544/danny-va ... -tour.html ) maar wel goed begrijpbaar.
What makes the boat go faster?
+1mda1 schreef:En bauke rijdt meestal wel goed in lelijk weer....
Overigens goed dat Danny van Poppel nu afstapt. Hij heeft goed kennis kunnen maken met ene grote ronde en alles wat er nu aankomt is niet aan hem besteed. Mooi debuut!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- superrose
- Forum-lid
- Contact
goed dat hij afstapt, was vooraf afgesproken dat hij niet door zou gaan toch? Dat als het te zwaar werd dat hij zou stoppen omdat het zijn eerste tour is.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Weet iemand toevallig of ik online ergens de gegevens van Froome mbt de trapfrequentie kan vinden? Collega van me doet een onderzoekje en vergelijkt de trapfrequentie van een marathonloper met die van een wielrenner, blijkt niet heel veel verschil in te zitten.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het gaat om het gemiddelde en niet om de demarrage. Volgens mij rijd Froome rijd met een meer dan gemiddelde omwentel snelheid. Een goed getrainde duurloper heeft om de marathon uit te lopen met een tijd van ongeveer 2uur een beensnelheid van 90 komt en een afstand van 1.60 per stap.amclassic-fan schreef:De beelden terug kijken en tellen? Volgens mij zit er overigens een wereld van verschil in, zowel qua gemiddelde als qua uitschieters. Demarreren tijdens een marathon is toch weinig spectaculair.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.