Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Senna196
Forum-lid

Gebruikersavatar Senna196 23 apr 2013 20:00

Vandaag 8-10km grotbiken telt dat ook mee :?
.... gelukkig heb ik van andere zaken meer verstand!!

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 23 apr 2013 20:39

Senna196 schreef:Vandaag 8-10km grotbiken telt dat ook mee :?
Als je licht het deed wel lijkt mij... Maar nu even serieus, grotbiken ken ik (nog) niet, dus leg maar even uit (misschien ook voor anderen) ;) .
60 x Ventoux

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 23 apr 2013 21:43

Vanavond een heelijk rondje langs de bollenvelden en door de duinen gedaan, 52 km.
Anna Paulowna, Breezand, Den Helder, Julianadorp, Groote Keeten, Callantsoog, De Stolpen, 't Zand, Anna Paulowna.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 apr 2013 22:13

Vlot na het werk even wat eten om nog voor 6 uur op de race te springen en mezelf beetje testen bij meer belasting na problemen met rug en mtb marathon komende zaterdag in de planning.
Vanaf huis (Soest) richting mijn vaste klimrondje bij Doorn gereden en daar 6 rondjes gedaan met wisselende inspanning en 1 ronde (7,5 km) doortrappen en verder paar maal klim voluit pakken.
Ging lekker en bleek dat er ook nog een tijdrit op dat moment gehouden werd met 2 rondjes.
Na mijn 6 rondjes lekker terug en laatste gedeelte wat frisjes, maar met iets meer dan 3 uur rond de 83% hfmax. geen klagen en lekker gefietst. Morgen rug laten checken, stukje uitfietsen en hopelijk a.s. zaterdag wel volle bak bij onze Oosterburen.
Rondje http://app.strava.com/activities/50305789.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 23 apr 2013 23:27

legrimpeur schreef:
Als je licht het deed wel lijkt mij... Maar nu even serieus, grotbiken ken ik (nog) niet, dus leg maar even uit (misschien ook voor anderen) ;) .
Een voordeel als je in Zuid-Limburg woont.

Als je de Mergelheuvelland 2-daagse eens fietst, grote kans dat je dan de kans krijgt om er eens mee kennis te maken...

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 24 apr 2013 00:54

Even een rondje Haarlem - Lisserbroek - Haarlem gedaan goed voor 40 Km Recreatiefietser :-) maar de conditie begint te komen ..... Morgen nog een rondje proberen....... Zag wel dat het later mooier weer werd, en 's avonds werd het steeds drukker langs de ringvaart (auto wassen bij Hendriks :-) )

Lang leve het lekkere weer
Recreatief fietser........
Wilier Escape full Ultegra - Fulcrums Racing 7 CX

Senna196
Forum-lid

Gebruikersavatar Senna196 24 apr 2013 07:27

legrimpeur schreef:
Het licht deed het gelukkig :) . Gisteren met enkele collega's een uitstapje gehad en de geplande activiteit was grotbiken. In Valkenburg ga je dan, onder begeleiding van een gids, anderhalf uur in de mergelgroeve fietsen. Leuk om een keertje mee te maken maar je bent op het einde echt gebroken. Zoals je kunt indenken is het niet al te hoog in een groeve dus je hoort de hele tijd niks anders dan "bukken". Dit resulteert in een verkrampte en onnatuurlijke houding op je fiets en dan is anderhalf uur lang kan ik je zeggen. Ben je 1.50m zou ik het je wel kunnen aanraden :lol:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 apr 2013 07:49

Ik heb het ook ooit gedaan en ik vond het ook wel een leuke ervaring, niet zozeer als sport activiteit. Je droogt wel gruwelijk uit in die mergelgrotten dus naderhand flink zuipen, zoals het een personeelsuitje betaamt.
Campagnolo Ultra Dork

Senna196
Forum-lid

Gebruikersavatar Senna196 24 apr 2013 10:22

Ernie C. schreef:Ik heb het ook ooit gedaan en ik vond het ook wel een leuke ervaring, niet zozeer als sport activiteit. Je droogt wel gruwelijk uit in die mergelgrotten dus naderhand flink zuipen, zoals het een personeelsuitje betaamt.
:lol: dat is de juiste instelling!!

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 24 apr 2013 13:47

Mooi, compact rondje (55km) langs de westkust van Texel gereden. Over het strand, door de duinen en bossen. De zomer komt — heel, heel langzaam — een stapje naderbij...

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's in het Texel-topic...

Jac
Forum-lid

Jac 24 apr 2013 20:15

Vandaag voor het eerst in kort-kort temperatuur was goed , maar door de wind was het toch pittig zwaar .
vanuit Veenendaal,Amerongen ,Langbroek ,Bunnik richting de Tienhovense plassen gereden wel een mooi omgeving daar , via Holandse Rading, Bilthoven
Zeist ,Driebergen, Doorn , Maarsbergen weer naar Veenendaal.
goed voor 109km
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 24 apr 2013 21:14

Het is schitterend fietsen door de parkachtige landschappen in de driehoek Klarenbeek - Brummen - Zutphen. Je komt o.a. door de buurtschappen Klein Amsterdam, Tonden en Voorstonden. Ik kom er graag en heb daar vanmiddag maar weer eens mijn km's gedraaid. Vanwege de wind toch maar een shirt met lange mouwen gepakt, maar wel fijn in de korte broek (dat heet in het jargon geloof ik lang-kort ;) ). En net als 'Jac Bulls' kan ik zeggen dat het door de wind behoorlijk zwaar was. De lange mouwen waren niet verkeerd, maar wat later op de middag was het inderdaad in 'kort-kort' ook aangenaam geweest.

M'n Planet X in de uiterwaarden bij Zutphen:

Afbeelding

Op de terugweg kwam ik nog langs de boerderij van Henk Lubberding. De maestro zelf zat naast z'n stulp gezellig met een paar dames te kouten en stak, toen hij een fietser (mij dus ;) ) zag, spontaan z'n hand op. Uiteraard netjes terug gegroet.
Uiteindelijk heb ik toch nog mooi 80 km 'weggetrapt', maar pff, pff, wat een wind!
60 x Ventoux

Plaats reactie