Garmin Edge 810
-
- Forum-lid
Ik gebruik de osm kaarten op 3.4 Inderdaad niets aan te doen. Als je de kaart niet nodig hebt tijdens de rit kan je deze wel uitschakelen in de settings. Misschien is dit een oplossing maar dat heb ik zelf nog niet kunnen proberen
- Wilierista
- Forum-lid
Ik ben me aan het orienteren op de Edge 810. Het moet functioneel zijn voor de standaard ritjes vanuit huis.
Ik wil gaan werken met een hartslag meter, om gerichter te trainen. Prima apparaat lijkt me.
Ik heb nog wel een paar vragen:
Wat is het voordeel van een separate snelheidssensor, als er ook al GPS op zit.
Verder, is het mogelijk om van te voren meerdere routes te plannen en die te uploaden? Wil van de zomer in de alpen gaan fietsen en ik weet daar de weg niet zo goed. Dus het zou handig zijn als ik van te voren routes (inclusief fijne klimmetjes) kon plannen zodat ik daar niet de hele tijd aan het zoeken ben.
Ben benieuwd naar reacties.
Ik wil gaan werken met een hartslag meter, om gerichter te trainen. Prima apparaat lijkt me.
Ik heb nog wel een paar vragen:
Wat is het voordeel van een separate snelheidssensor, als er ook al GPS op zit.
Verder, is het mogelijk om van te voren meerdere routes te plannen en die te uploaden? Wil van de zomer in de alpen gaan fietsen en ik weet daar de weg niet zo goed. Dus het zou handig zijn als ik van te voren routes (inclusief fijne klimmetjes) kon plannen zodat ik daar niet de hele tijd aan het zoeken ben.
Ben benieuwd naar reacties.
- Wilierista
- Forum-lid
Dank voor je snelle reactie. Ik kan dus ook meerdere routes uploaden en ter plaatse kiezen?
Even testen lijkt me sowieso wel handig!
Even testen lijkt me sowieso wel handig!
Jawel hoor, om te beginnen dit topic gewoon lezen. Ik had er ook last van en op de vorige pagina staat hoe ik het heb verholpen.pierre22 schreef:Vandaag ook bij mij tijdens een ritje. Was een route aan het volgen en ineens schakelde het apparaat zichzelf uit. Geen live tracking en nog genoeg batterij.....
Incidentje.....? Niks aan te doen begrijp ik???
Heb ik gelezen. Sorry, niet duidelijk van mijn kant, maar ik bedoel of er een oplossing is voor gebruik met de OSM kaart. Wil - nog - niet deGarmin kaart aanschaffen tenzij het echt vaak gaat gebeuren....Joseba schreef:Jawel hoor, om te beginnen dit topic gewoon lezen. Ik had er ook last van en op de vorige pagina staat hoe ik het heb verholpen.pierre22 schreef:Vandaag ook bij mij tijdens een ritje. Was een route aan het volgen en ineens schakelde het apparaat zichzelf uit. Geen live tracking en nog genoeg batterij.....
Incidentje.....? Niks aan te doen begrijp ik???
-
- Forum-lid HC
Garmin osm is ook op de 1000 en drama. In Nl gaat het wel. Maar in het Harz lag de route er steeds naast en continu elke kleine aanwijzing bij een koers werd er gek van op de Mtb.
Toen gaan rijden met de citynavigator en alles ging prima, gewoon de lijn volgen en slecht 5 aanwijzingen op een route van 115km. En elk smal MTB pad staat er gewoon op. Rare is dat niet elk fietspad in nl erop staat maar wel een smalle single track in het Harz.
Toen gaan rijden met de citynavigator en alles ging prima, gewoon de lijn volgen en slecht 5 aanwijzingen op een route van 115km. En elk smal MTB pad staat er gewoon op. Rare is dat niet elk fietspad in nl erop staat maar wel een smalle single track in het Harz.