Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 23 jul 2014 00:21

Nee, dat is me bekend en staat ook handig in de app van Le Tour. Maar ik bedoel het gedetailleerde routeboek zoals de teams en ook de pers dat krijgt. Daar staan veel meer details in zoals rotondes, exact begin van cols etc. etc.
Ik zag toevallig vandaag Leon van Bon erin kijken op tv en zou wel eens willen zien wat er allemaal nog meer in staat.
Afbeelding

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 23 jul 2014 02:19

ericpeters schreef:Ik zou zo een officieel tour routeboek wel eens willen inzien. Iemand een idee hoe je een kunt bemachtigen of eventueel digitaal inzien?
ici: http://velorooms.com/roadbooks/2014/tdf-vredit-en.pdf
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2014 08:04

@sharkman: wat jij met Hinault had, had mijn generatie met LA. Deed een jaar lang vrijwel niks qua wedstrijden en dan vervolgens reed iedereen er gedurende 7 jaar 3 weken achteraan voor plaats 2.
Less is bore

dc
Forum-lid

dc 23 jul 2014 08:15

daniel1975 schreef:@sharkman: wat jij met Hinault had, had mijn generatie met LA. Deed een jaar lang vrijwel niks qua wedstrijden en dan vervolgens reed iedereen er gedurende 7 jaar 3 weken achteraan voor plaats 2.
Hinault en LA vergelijken qua rijstijl mank:

1. Hinault liet zich een heel jaar lang zien. Hij won alles en overal, inclusief massa sprints.
2. De overheersing van LA en zijn team in de bergen was vele malen groter dan die van Hinault.
3. De mentale overheersing van Hinault was enorm. Hij legde (ogenschijnlijk?)een heel peloton zijn wil op.

Uiteraard klopt het dat net als bij LA normaal gesproken iedereen mee deed voor plek 2 als Hinault gezond was, maar daar houdt de vergelijking op. Komt uiteraard ook doordat het andere tijden waren (minder profesioneel).

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 23 jul 2014 08:16

@Daniel.

Duh? Hinault een jaar lang niks qua wedstrijden en dan alleen de TdF? Lombardije, Waalse Pijl, Luik Bastenaken Luik, Paris-Roubaix......
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dc
Forum-lid

dc 23 jul 2014 08:20

elefantino schreef:Iedereen riep toen dat Mollema itt Gesink wel ooit podium zou kunnen rijden, maar al met al denk ik dat Gesink toch een betere ronderenner is.
Iedereen? :roll:

Waarom zou een intelligente volger denken dat een niet-tijdrijdende Mollema beter zou presteren dan Gesink??? Hij heeft in ieder geval nooit laten zien dat hij een betere klimmer zou zijn.

elefantino
Forum-lid

elefantino 23 jul 2014 08:44

Jij bent geweldig! Jij bent wel een intelligente volger! Jij weet precies hoe de wereld in elkaar zit, voor de rest zitten hier allemaal sukkels.

dc
Forum-lid

dc 23 jul 2014 08:53

Nee, maar ik claim niet dat iedereen dacht dat Mollema podium zou rijden... Ik ga ervan uit dat vrijwel iedereen hier op dit forum dat niet verwachtte.

Zoals jij al zelf zei: Top tien is wat je van Bauke kan verwachten, podium zou een uitschieter zijn met heel veel geluk. En dat gaat voor de rest van zijn carriere op. Te slecht in de tijdrit en hij kan het niet compenseren in de bergen.

Het is niet zonder reden dat iedereen naar Wilco kijkt... hij kan tijdrijden. Een pure klimmer kan ook wel podium materiaal zijn, maar Bauke is gewoon geen pure klimmer.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 23 jul 2014 09:23

En volgens mij nog steeds het grootste gebrek bij de nederlandse sporters in het algmeen, de echte daadwerkelijk wil om te winnen. Het stukje mentale hardheid en alles willen opofferen. Dat is vaak net die laatste paar procenten die het verschil maken tussen top 10 of top 3 of winnen!

Zijn vaak al snel tevreden ("ik rij al tussen de grote jongens"...) of zijn gewoon te aardige jongens (Lau moet gewoon opstaan als hij beter is...).
Nibali is ook zo'n aardige vent hoor ik dan, maar volgens mij heeft hij nog 0 presentjes gegeven en spreekt gewoon uit dat hij het verdiend. Mis dat bij Bau & Lau en zie dat ook niet echt bij de andere eventuele jongeren. Knap top 10 hoor, wij doen het niet na en natuurlijk ziet men af tot en met, maar net die laatste procentjes....nee die zie ik niet om ooit weer een Tour winnaar te hebben. Dus wij zijn blij met de marge en plekje in top 10. :)

Wij willen een schoffie, wij willen een winnaar, wij willen een kasseienvreter, een monster! :lol:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2014 09:28

Zorro schreef:@Daniel.

Duh? Hinault een jaar lang niks qua wedstrijden en dan alleen de TdF? Lombardije, Waalse Pijl, Luik Bastenaken Luik, Paris-Roubaix......
Ik was denk ik biet duidelijk in mijn woorden. Ik doelde daarmee uiteraard op LA.
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2014 09:35

Soap schreef:En volgens mij nog steeds het grootste gebrek bij de nederlandse sporters in het algmeen, de echte daadwerkelijk wil om te winnen. Het stukje mentale hardheid en alles willen opofferen. Dat is vaak net die laatste paar procenten die het verschil maken tussen top 10 of top 3 of winnen!
lol:
Sporters algemeen in NL? Vergeet je dan de schaatsers, iemand als Robben, Vos, atleten als Daphe Schippers, Kromo, Zonderland, etc.
Je doet echt heel veel mensen tekort!!!
Less is bore

kawouter
Forum-lid

kawouter 23 jul 2014 09:37

@Soap

Wat een flauwekul.

Die jongens zijn heus geen sportman geworden omdat ze blij zijn mee te mogen doen. Je bent topsporter omdat je wilt winnen. Maar wanneer je tijdens een race merkt dat je niet beter kan moet je je doelen veranderen (bv top-10, top-5, podium).

Ik geloof er niets van dat Mollema (of Gesink of ten Dam) ook maar iets harder zou gaan rijden door meer mentale hardheid te hebben. Watt/kg.

Ik hoor ook nergens dat Mollema tevreden is met zijn presteren, doel vooraf was een etappe-zege en top-5. Ik zie in de huidige vorm beide niet gebeuren.

Plaats reactie