Welnee joh, dat is juist verschrikkelijk professioneel. Een prof plakt z'n band ook niet, maar steekt gewoon een nieuw wiel. Dan kan het zadeltasje met reserve binnenband ook nog eens thuisblijven. Ik zie een nieuwe trend aankomenafrit13 schreef:Wat echt niet kan: met een extra wiel op je rug gaan fietsen...
Wat is fout, wat kan echt niet?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Rij jij dan achter mij aan met nieuwe wielen, just in case ?!Karl66 schreef:Welnee joh, dat is juist verschrikkelijk professioneel. Een prof plakt z'n band ook niet, maar steekt gewoon een nieuw wiel. Dan kan het zadeltasje met reserve binnenband ook nog eens thuisblijven. Ik zie een nieuwe trend aankomenafrit13 schreef:Wat echt niet kan: met een extra wiel op je rug gaan fietsen...
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
Dit snap ik niet, ik hoef onderweg niet te klooien met afdichtzooi of te pompen. Want ik rij gewoon niet lek.kees0251 schreef:Ik ben liever dom dan te moeten knoeien met afdichtzooi en pompen onderweg.
-
- Forum-lid HC
Klopt, ik rij al een aantal jaren tubeless op de MTB (jaar of 6) en geen enkele keer lek.
En daar kom ik toch wat ruiger terrain tegen dan met de racer.
Zeker met de vloeistof erin is de kans zo goed als niet aanwezig.
Een tubeless band hoeft niet lek te zijn om leeg te lopen....japiecarbon schreef:Dit snap ik niet, ik hoef onderweg niet te klooien met afdichtzooi of te pompen. Want ik rij gewoon niet lek.kees0251 schreef:Ik ben liever dom dan te moeten knoeien met afdichtzooi en pompen onderweg.
Cheap light strong, choose two
Ga ik toch ff uit mijn rol vallen met een serieuze vraag:japiecarbon schreef:Klopt, ik rij al een aantal jaren tubeless op de MTB (jaar of 6) en geen enkele keer lek.
Dat je met tubeless op een MTB minder snel lek rijdt snap ik. De bandenspanning is daar heel laag, de ondergrond onregelmatig, dus met binnenbanden is de kans op een stootlek best groot.
Maar hoe vaak rij je nou lek door een stootlek op de racer? Bij mij zijn het toch meestal steentjes of stukjes glas die door de band heenprikken en een lekke binnenband veroorzaken. Ook een tubeless band is dan toch gewoon lek lijkt me?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Juist niet, tenzij het een erg groot gat is. Latex is wondermiddel .... wel gewoon de steentjes etc laten zitten.53x11 schreef:Ook een tubeless band is dan toch gewoon lek lijkt me?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Maar die latex kun je toch ook in een conventionele biba spuiten? Dat is toch geen argument voor tubeless op de racert? Wat zie ik over het hoofd?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Iedereen een comfort geometrie aanpraten