Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6339
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 apr 2016 17:14

Vanmiddag gezien de strak blauwe lucht toch maar besloten om een actief herstel rondje te doen. Ik had niet veel tijd maar wilde toch ook even weten of de schoenplaatjes onder mijn nieuwe schoenen goed afgesteld stonden.

Ondanks dat het niet heel erg warm hier was aan de kust met ZW5 haalde ik toch nog iemand in die kort/kort reed, maar affin mafketels wonen overal dus ook hier aan de kust.

https://www.strava.com/activities/549218368

Na 5 kilometer betrok de lucht en het bleef bewolkt en waterkoud tot ik weer thuis was. :evil: Nu schijnt de zon overigens weer...damn damn.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 18 apr 2016 17:25

Orlok schreef:Vandaag met die harde en koude zuidwestenwind maar een rondje rondom het Gooimeer en via het Gooisch natuurreservaat - Bikbergen en Crailo - naar Bussum gereden. Op zich goed gereden ondanks die harde wind, maar was wel goed aangekleed in het lang-kort met beenwarmers.! :like:

https://www.strava.com/activities/549136793

Oh ja, heb vandaag geen wielrenners in korte broek en korte mouwen gezien.! :lol:
Nou het tochtte wel vandaag ja,was wel in kort lang ik wil van die witte kuiten af haha
Laatst gewijzigd door Heppiebianchi op 18 apr 2016 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 18 apr 2016 18:54

Vanmiddag gezien de zon en de luchten op de fiets gestapt voor een rondje. Uiteindelijk 69 kilometer gemaakt in wat mij betreft wel prima weer. Wel een pittig windje tegen, maar ach, met een beetje plannen heb ik een hoop mee gehad, vanuit Zoetermeer, via Voorburg naar Scheveningen, pittig met de wind tegen. Door de duinen met de wind in de lucht via Katwijk naar. Noordwijk. In Katwijk vol in de ankers en de stoep op moeten springen om een automobilist te ontwijken die besloot over de fietsstrook zonder in de spiegels te kijken en zonder richting aan te geven, de bushalte in te draaien. Na Noordwijk via Rijnsburg naar Leiden, daar een zeldzaamm probleem met mijn oriëntatie, maar uiteindelijk via Zoeterwoude en Benthuizen terug thuis gekomen..
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 18 apr 2016 19:21

[quote="fredmtb-sport"][/quote]

Mooie rit! Die 2e foto, dat is toch naast de lek, ter hoogte van Tull en 't Waal?

Vandaag wisselend weer, en wisselende ervaringen.
Mij is het fietsen in ieder geval prima bevallen. Heb wat te klussen bij mijn ouders, zo'n 11 km enkele reis. Geen auto thuis vandaag, dus met de fiets heen en weer.

Beide keren wat heen en weer geslingerd en 2x een goed uur en ruim 30 km gefietst.

Heenweg: opkomende zon, wind deels in de rug. En eigenlijk iets te warm gekleed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En terug, bij m'n ouders lekker buiten geklust. Toen ik klaar was verdween de zon en kwam er wat meer wind. Echter ook de terugweg lekker gefietst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, ik weet het... het is tijd voor een nieuw stuurlint ;).
Afbeelding

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 18 apr 2016 20:45

Prachtige foto die laatste vooral!

Van het weekend 2 ritjes, een via biesbosch, sliedrecht, hardinxveld, molenaarsgraaf, brandwijk, oud alblas, papendrecht terug naar dordrecht, 60 km, 2 uur.
Zondagavond vanaf dordrecht naar zwijndrecht richting heerjansdam, heijenoordtunnel, puttershoek richting s'gravendeel en kiltunnel (2x) gedaan terug naar dordrecht. 1,5 uur, 50km.
Morgen voor het eerst naar m'n werk op de fiets.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 18 apr 2016 20:59

Ikon schreef:
Orlok schreef:Vandaag met die harde en koude zuidwestenwind maar een rondje rondom het Gooimeer en via het Gooisch natuurreservaat - Bikbergen en Crailo - naar Bussum gereden. Op zich goed gereden ondanks die harde wind, maar was wel goed aangekleed in het lang-kort met beenwarmers.! :like:

https://www.strava.com/activities/549136793

Oh ja, heb vandaag geen wielrenners in korte broek en korte mouwen gezien.! :lol:
Nou het tochtte wel vandaag ja,was wel in kort lang ik wil van die witte kuiten af haha
Na die ervaring van gisteren was ik vandaag maar wat blij met mijn winteroutfit. Geen moment spijt gehad. :P
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

i-mac

i-mac 19 apr 2016 18:57

Deze morgen om 4u00 opgestaan. Douche, ontbijt (pasta), nog vlug wat dingen schikken in de auto, en dan op weg om 4 collega's op te halen. Omstreeks 05u30 vertrokken naar Andenne, 181km van Brugge. Vroeg vertrekken is noodzakelijk, want de files te Brussel zijn dagelijkse kost.

Op de agenda vandaag, La Fleche Andennaise te Andenne. De eerste 50km krijg je al dik 900 hoogtemeters voorgeschoteld. Nadien volgen nog ±85km van het parkoers van de Waalse Pijl, die morgen wordt gereden. Vandaar ook dat we diverse teams voorbij zagen rijden (Cofidis, Sky, en nog een paar minder bekende teams. Ook een grote delegatie dames die samen aan het trainen waren voor hun koers van morgen).

Na een goeie rit redelijk vroeg aangekomen (amper file) en vandaar ook vroeg kunnen vertrekken. Het weer viel wat tegen. Regen hebben we niet gehad, maar het bleef te fris voor de tijd van het jaar.

Bij de eerste klim voelde ik al direct dat ik vermoeid was (amper 3 uren slaap is véél te weinig). Maar goed, op zulke ritten is het "samen uit, samen thuis", en ik was op een paar momenten na nooit de minste van onze 5-koppige groep. Respect voor één van onze collega's die amper kon trainen, maar toch mee ging. Op het laatst was het vechten tegen de krampen.

De Muur van Hoei is en blijft een vreselijk ding. Maar ook de klim er net voor, Rue Cherave deed ons veel pijn.

We reden 5u58 voor de net niet 148km. Moe maar tevreden weer naar huis gereden, deze keer wel met de nodige files. Maar deze dag nemen ze ons niet meer af.


https://www.strava.com/activities/550117364

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 20 apr 2016 08:04

Gisteren de eerste rit van en naar werk dordrecht - denhaag. Diverse routes maar heen mijn garmin 810 route gevold. Die gaf aan via brienenoordbrug, zestiehoven, oude leede, delfgauw, rijswijk en dan den-haag. Route voorbij delfgauw prima en mooi alleen erna veels te druk met stoplichten / verkeer en niet kunenn doorrijden. Moest ook heel den-haag nog door. Totaal 50 km met wind tegen, 27.8 gem.
Terugweg de rouet gekozen die ik vaker rijdt via Haagsche bos, laan van noi, voorburg, zoetermeer, langs rottermeren naar Rotterdam en terug via rijsoord langs de A16 terug naar Diordrecht, 6 km langer maar heerlijk weer en wind mee, knallen dus, 34.1 gemiddeld over 56 km. Wat een genot!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3532
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 20 apr 2016 09:04

Gisteren na de werkdag een solo ritje gemaakt zoals ik ze graag doe: niks speciaals gepland, in principe alleen wat kilometers malen (clubrit vandaag namelijk, en da's altijd vrij intensief), maar het zonnetje scheen en de benen hadden er zin in. Beetje tempo maken richting de bultjes in Meldert (grens tussen de provincies Limburg en Vlaams-Brabant, in de buurt van Diest), waar wat wegeltjes liggen die allemaal eenzelfde heuveltje opkronkelen. En daar even de benen losgeschud op een paar van die korte stukjes. Terug naar huis, langs het jaagpad. 2 uurtjes genieten van natuur, solitude en goeie benen...

https://www.strava.com/activities/550479807
Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 20 apr 2016 16:15

Te mooi weer om niet te fietsen,en na het weekend mag ik 14 dagen niet want volgende week maandag gaan ze in mijn been snijden dus even pauzen.

Vandaag rondje Soestdijk,mijn eerste 100+ van dit jaar,al is het maar net :lol:

https://www.strava.com/activities/551228296

Afbeelding

En nog een stukje door het bos.

Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 20 apr 2016 16:41

Een uurtje intervaltraining op de Greenport bikeway.
Afbeelding

Afbeelding

Nu voel ik mijn benen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6339
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 apr 2016 16:58

Gisteren een training met de club. Het was fris te noemen met de Noord-Oosten wind - zeker toen het bijna tegen de schemer werd ...brrrr

https://www.strava.com/activities/550478041

Vandaag de Marinetocht gereden, en net als vorig jaar perfect verzorgd door voorrijders op motor - begeleiding auto's en drie pelotons enthousiaste mensen die de fiets uitlaten voor een uurtje of 3 1/2. Alles volledig over Walcheren en de temperatuur werd steeds beter naarmate de dag vorderde.

https://www.strava.com/activities/551194503
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie