Deze morgen om 4u00 opgestaan. Douche, ontbijt (pasta), nog vlug wat dingen schikken in de auto, en dan op weg om 4 collega's op te halen. Omstreeks 05u30 vertrokken naar Andenne, 181km van Brugge. Vroeg vertrekken is noodzakelijk, want de files te Brussel zijn dagelijkse kost.
Op de agenda vandaag, La Fleche Andennaise te Andenne. De eerste 50km krijg je al dik 900 hoogtemeters voorgeschoteld. Nadien volgen nog ±85km van het parkoers van de Waalse Pijl, die morgen wordt gereden. Vandaar ook dat we diverse teams voorbij zagen rijden (Cofidis, Sky, en nog een paar minder bekende teams. Ook een grote delegatie dames die samen aan het trainen waren voor hun koers van morgen).
Na een goeie rit redelijk vroeg aangekomen (amper file) en vandaar ook vroeg kunnen vertrekken. Het weer viel wat tegen. Regen hebben we niet gehad, maar het bleef te fris voor de tijd van het jaar.
Bij de eerste klim voelde ik al direct dat ik vermoeid was (amper 3 uren slaap is véél te weinig). Maar goed, op zulke ritten is het "samen uit, samen thuis", en ik was op een paar momenten na nooit de minste van onze 5-koppige groep. Respect voor één van onze collega's die amper kon trainen, maar toch mee ging. Op het laatst was het vechten tegen de krampen.
De Muur van Hoei is en blijft een vreselijk ding. Maar ook de klim er net voor, Rue Cherave deed ons veel pijn.
We reden 5u58 voor de net niet 148km. Moe maar tevreden weer naar huis gereden, deze keer wel met de nodige files. Maar deze dag nemen ze ons niet meer af.
https://www.strava.com/activities/550117364