Vandaag gefietst in 2017
- Sweety2008
- Forum-lid
Hoe halen jullie toch zo'n hoog gemiddelde? Ik stop altijd netjes voor verkeerslichten en rotondes daar gaat dan meestal mijn gemiddelde flink naar beneden.
Ghost Nivolet 6LC
@Sweety, de meesten kiezen hun routes zo dat ze niet veel hoeven te stoppen. Maar het aardige is dat we jouw gemiddelden nog nooit hebben gekregen. En er zijn echt wel dames die flink snel rijden, maar je wilt je toch niet meten met mannen van een jaar of 30? (Ja Keezx, ik weet het, wij schelen maar 2 jaar).
Ik rijd echt geen 30 gemiddeld. Deze week zo 24-25 gemiddeld gereden. Ik maak dan wel hoogtemeters, maar inmiddels vind ik het lastig om in Nederland beduidend sneller te rijden.
Ik rijd echt geen 30 gemiddeld. Deze week zo 24-25 gemiddeld gereden. Ik maak dan wel hoogtemeters, maar inmiddels vind ik het lastig om in Nederland beduidend sneller te rijden.
-
- Forum-lid
Als je zo hard fietst als Raven dan gaat dat al snel.
En ik kan wel rondes maken zonder stoplichten etcetera. Maar een rotonde gaat je gemiddelde niet hard van naar beneden.
En ik kan wel rondes maken zonder stoplichten etcetera. Maar een rotonde gaat je gemiddelde niet hard van naar beneden.
Maak joe woar
Gisteren was eigenlijk voor mij het jaarlijkse doel om 160km te fietsen met de Joop Zoetemelk Classic. Aangezien mijn ouders er nog steeds in de buurt wonen is het simpel, 5 heen en terug en er tussendoor de 150km rijden.
Vrijdagochtend waren er lichte twijfels of ik wel wilde rijden, maar in de middag gaven zowel buienradar als weeronline weinig regen af. Dus besloten maar gewoon te gaan, de wind, ach we zien wel!
Dus zaterdag om 10 over 7 weggegaan bij mijn ouders, om half 8 vertrekken was de afspraak met Daniel (ridleynoahflyer). Dus ik was er mooi op tijd, Daniel ook dus we gaan ervoor. Eigenlijk gelijk aangesloten bij twee man die net half minuutje eerder vertrokken. Eerst een paar km wind tegen en daarna rustig met vieren naar Benthuizen gereden, dit jaar over het nieuwe fietspad door de balij. Eigenlijk tot aan Montfoort lekker probleemloos met wind mee gereden. Daar helaas nog een aanvaring met een mafkees in zijn bestelbus die ons afspeel, verhaal kwam halen bij ons en mij nog bewust bijna omver reed. Gelukkig was hij op bestemming en besloot hij niet meer moeite te doen om achter ons aan te rijden.
Vervolgens met zijwind door naar Wilnis, dat was ook de officiële verzorgingspost, helaas een km ervoor een lekke band van mij. Wat wel fijn was dat ik de band goed op kon pompen na een km! We hadden nu ongeveer 95km gefietst, heerlijk soepel eigenlijk... Maar goed het echte werk moest nog komen, langs de Amstel besloot 1 van de 2 mederijders dat het te hard ging en hij met zijn pijnlijke rug wel thuis zou komen. Dus waren we nog met 3, vlak na de korte samensmelting met de 100 werd het groepje nog wat groter, en iedereen reed ook mee. Helaas een paar die versnelden bij het op kop komen. Dus weer met 3. Vlak voor de maximabrug in Alphen aan de Rijn helaas nog een valpartij, Daniel stuurde, mogelijk onhandig het fietspad op. Maar de gevallen man zat niet helemaal fris en had het waarschijnlijk niet verwacht, dus 2 man half fout maakt een lullige val. Daniel waren ineens samen over, nog ongeveer 20km te gaan. Grootste stuk viel mee, alleen net onder de N11 was het heel hard beuken tegen de wind in. Gelukkig waren we er toen ook echt bijna, dus nog even sprinten de bult op en stevig naar de finish rijden! Weer gefikst, en nog best fit ook. Dus lekker naar huis, waar het begon te regenen.
160km Op strava :
https://www.strava.com/activities/904987531
Vandaag ging de club er weer op uit, voor ongeveer 80km dus ben maar meegegaan, het leek gisteren droog te blijven. Vanochtend leek het juist te gaan regenen, toch maar gegaan en goede keus. Droog gehouden voor 84Km:
https://www.strava.com/activities/905885567
Vrijdagochtend waren er lichte twijfels of ik wel wilde rijden, maar in de middag gaven zowel buienradar als weeronline weinig regen af. Dus besloten maar gewoon te gaan, de wind, ach we zien wel!
Dus zaterdag om 10 over 7 weggegaan bij mijn ouders, om half 8 vertrekken was de afspraak met Daniel (ridleynoahflyer). Dus ik was er mooi op tijd, Daniel ook dus we gaan ervoor. Eigenlijk gelijk aangesloten bij twee man die net half minuutje eerder vertrokken. Eerst een paar km wind tegen en daarna rustig met vieren naar Benthuizen gereden, dit jaar over het nieuwe fietspad door de balij. Eigenlijk tot aan Montfoort lekker probleemloos met wind mee gereden. Daar helaas nog een aanvaring met een mafkees in zijn bestelbus die ons afspeel, verhaal kwam halen bij ons en mij nog bewust bijna omver reed. Gelukkig was hij op bestemming en besloot hij niet meer moeite te doen om achter ons aan te rijden.
Vervolgens met zijwind door naar Wilnis, dat was ook de officiële verzorgingspost, helaas een km ervoor een lekke band van mij. Wat wel fijn was dat ik de band goed op kon pompen na een km! We hadden nu ongeveer 95km gefietst, heerlijk soepel eigenlijk... Maar goed het echte werk moest nog komen, langs de Amstel besloot 1 van de 2 mederijders dat het te hard ging en hij met zijn pijnlijke rug wel thuis zou komen. Dus waren we nog met 3, vlak na de korte samensmelting met de 100 werd het groepje nog wat groter, en iedereen reed ook mee. Helaas een paar die versnelden bij het op kop komen. Dus weer met 3. Vlak voor de maximabrug in Alphen aan de Rijn helaas nog een valpartij, Daniel stuurde, mogelijk onhandig het fietspad op. Maar de gevallen man zat niet helemaal fris en had het waarschijnlijk niet verwacht, dus 2 man half fout maakt een lullige val. Daniel waren ineens samen over, nog ongeveer 20km te gaan. Grootste stuk viel mee, alleen net onder de N11 was het heel hard beuken tegen de wind in. Gelukkig waren we er toen ook echt bijna, dus nog even sprinten de bult op en stevig naar de finish rijden! Weer gefikst, en nog best fit ook. Dus lekker naar huis, waar het begon te regenen.
160km Op strava :
https://www.strava.com/activities/904987531
Vandaag ging de club er weer op uit, voor ongeveer 80km dus ben maar meegegaan, het leek gisteren droog te blijven. Vanochtend leek het juist te gaan regenen, toch maar gegaan en goede keus. Droog gehouden voor 84Km:
https://www.strava.com/activities/905885567
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Gewoon hard rijden, dan wordt je gemiddelde ook hoog...Sweety2008 schreef:Hoe halen jullie toch zo'n hoog gemiddelde? Ik stop altijd netjes voor verkeerslichten en rotondes daar gaat dan meestal mijn gemiddelde flink naar beneden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het scheelt ook veel waar je fietst Sweety. Ik kwam vandaag toevallig met mijn club door jouw woonplaats, en eerlijk gezegd was is blij dat ik na tig rotondes en een behoorlijk aantal stoplichten weer gewoon over lange landweggetjes naar huis kon fietsen.
Vanaf Blerick wind vol tegen. Met de club konden we toch mooi rond de 30 km/h gemiddeld blijven fietsen.
Vanaf Blerick wind vol tegen. Met de club konden we toch mooi rond de 30 km/h gemiddeld blijven fietsen.
Ja, zo lust ik er nog wel wat.Keezx schreef:Gewoon hard rijden, dan wordt je gemiddelde ook hoog...Sweety2008 schreef:Hoe halen jullie toch zo'n hoog gemiddelde? Ik stop altijd netjes voor verkeerslichten en rotondes daar gaat dan meestal mijn gemiddelde flink naar beneden.
Joop Zoetemelk classisc gefiets, 75 km maar vertrokken vanaf kennis in zoetermeer, kwam totaal op 100 km uit.
Zeer goede verzorgde tocht, goed gepijld hoewel er mijns inziens 1 pijl te laat stond aangegeven rond nieuwe wetering.
Met een paar nieuwe kennissen heel rustig genoten en vooral gezelligheid en veiligheid voorop gesteld. Prima weer, droog maar wel wat wind al met al een prima begin van hopelijk nog vele veilige mooie km's
Zeer goede verzorgde tocht, goed gepijld hoewel er mijns inziens 1 pijl te laat stond aangegeven rond nieuwe wetering.
Met een paar nieuwe kennissen heel rustig genoten en vooral gezelligheid en veiligheid voorop gesteld. Prima weer, droog maar wel wat wind al met al een prima begin van hopelijk nog vele veilige mooie km's
lol, alsof ik die gasten dan wel bij kan houden...Keezx schreef:En als je het zelf niet kan bij een paar hardrijders in het wiel...
Het magische in het wiel hangen, alsof je dan zelf niet meer hoeft te trappen als ze er maar 40 vandoor spuiten...
Jij rijdt als Peter Sagan gewoon over auto;s heen?Fietsen?altijd schreef: Maar een rotonde gaat je gemiddelde niet hard van naar beneden.
Mijn fiets staat helaas bij de fietsenboer voor zijn jaarlijkse nakijkbeurt. Dus dan maar op het oude ros een rondje geocachen, dat moet je ook niet verwaarlozen. Het waaide wel erg hard, geocachen met harde wind tegen valt ook nog niet mee. Gisteren spinnen op de sportschool. Morgen waarschijnlijk een beetje krachttrainen...
Echt weer windkracht Joop Zoetemelk-classic vandaag.
Veni. Vidi. Fietsie.
Vandaag naar Tiel gefietst.
Ik vind een enkeltje over onbekend terrein altijd erg leuk.
Er stond veel wind!
Tot Gorinchem had ik zijwind en af en toe tegenwind.
Langs de Waal hard door geracet. Af en toe was het spannend met rukwinden op de dijk met mijn hoge wielen (50mm en 67kg).
Van te voren getwijfeld of ik wel zou gaan vanwege wind en dreigende buien maar ik ben blij dat ik gegaan ben!
https://www.strava.com/activities/906161622
Ik vind een enkeltje over onbekend terrein altijd erg leuk.
Er stond veel wind!
Tot Gorinchem had ik zijwind en af en toe tegenwind.
Langs de Waal hard door geracet. Af en toe was het spannend met rukwinden op de dijk met mijn hoge wielen (50mm en 67kg).
Van te voren getwijfeld of ik wel zou gaan vanwege wind en dreigende buien maar ik ben blij dat ik gegaan ben!
https://www.strava.com/activities/906161622
Laatst gewijzigd door ric op 19 mar 2017 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
- Forum-lid
Jij woont ergens bij de randstad dacht ik? Hier rond Zwolle is het niet zo druk en Zwolle zelf ben je in 15 minuten door. En vaak hoef je niet te wachten voor een rotonde en kun je ook rondes rijden zonder één rotonde of stoplicht.TumTumTum schreef:Jij rijdt als Peter Sagan gewoon over auto;s heen?Fietsen?altijd schreef: Maar een rotonde gaat je gemiddelde niet hard van naar beneden.
Maak joe woar