Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een algemeen pardon na een (verifieerbare) bekentenis zou imho de beste optie zijn. Dan komt er inzicht in de gebruikte methodes en kunnen de rotste appels in het circus er omheen worden verwijderd.
Less is bore
Misschien een idee , om 2 competities op te zetten .Net als in de motorsport , dwz prototypes ( alles toegestaan, ook doping ) en standaardklasse ( "clean", met strengere controles..).Hoewel controles?, als deze te omzeilen zijn, zoals gebleken is
MVG Arno
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
MVG Arno
-
- Forum-lid
Nog gekker kan ook, S107 (benzothiazepine) is een prestatie bevorderend middel maar staat niet op de lijst van de dopingautoriteit?amclassic-fan schreef:Het dopinggebruik is echt niet volledig gestopt. Er zijn ook nu gewoon nog middelen verkrijgbaar die niet mogen, maar ook niet te detecteren zijn in een dopingtest. Als je iedereen die doping heeft gebruikt z'n uitslagen af wilt pakken dan vrees ik dat je van alle grote koersen de palmares leeg moet maken.
Om in een regionale sport als veldrijdendaniel1975 schreef:En ja hoor.... Sven Nys gaat achter Leinders staan.... Die won alles bij Rabo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Naast het engelengezicht ( wat natuurlijk geen referentie is
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Staat al 17 jaar aan de top, rijdt met weinig pieken en dalen, kent zijn slechtste prestaties tijdens het WK en is nog nooit ivm doping gebracht.
Zijn verklaringen ivm Leinders kun je volgens mij situeren in zijn drang om collega's en mensen die nauw betrokken zijn bij het wielrennen te verdedigen. In elk geval: tijdens het WK waar groenendael won zal er 1 van de 2 zeker geen EPO toegediend hebben gekregen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. ![👻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f47b.svg)
![😳](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f633.svg)
![🤬](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f92c.svg)
Ik weet nog goed dat hij een jaar of 9 geleden na een seizoen waarin Bart Wellens alles had gewonnen, en waar hij na de laatste wedstrijd in Nederland de superprestige verloor, doordat alle Belgen tegen hem reden, en hij 5 de werd:fiedoo schreef:Om in een regionale sport als veldrijdendaniel1975 schreef:En ja hoor.... Sven Nys gaat achter Leinders staan.... Die won alles bij Rabode beste belg te zijn moet je toch niks nemen?
Naast het engelengezicht ( wat natuurlijk geen referentie is) van Nys denk ik dat vooral zijn sportieve loopbaan hem onverdacht maakt ( als dat bij een wielrenner al kan natuurlijk
):
Staat al 17 jaar aan de top, rijdt met weinig pieken en dalen, kent zijn slechtste prestaties tijdens het WK en is nog nooit ivm doping gebracht.
Zijn verklaringen ivm Leinders kun je volgens mij situeren in zijn drang om collega's en mensen die nauw betrokken zijn bij het wielrennen te verdedigen. In elk geval: tijdens het WK waar groenendael won zal er 1 van de 2 zeker geen EPO toegediend hebben gekregen
letterlijk zei: "vanaf volgend jaar zal ik ze allemaal in de vernieling rijden"
en 't is ook zo uitgekomen:
Wellens was nergens meer, en Nys reed iedereen op minuten.
Iets wat hij het jaar voordien niet kon.
Sven Nys zei "nu is 't oorlog" niet hetzelfde als wat jij zegt denk ik. Hij won het jaar daarop wel meer, maar "slechts" 4 van de 8 superprestigewedstrijden maar zeker niet met minuten.
In 2004/2005 won hij wel 7 wereldbekerwedstrijden met 4 tot 31 seconden maximum! Die minuten van jou blijken dus 1/2 als maximum te zijn.
Dat Nys meer won was eerder aan de misterieuze afgang van Wellens te wijten .
Uitslagen superprestige 2004/2005
Pos Naam Pts Vic Pod Reg Rud Ham Sin Asp Gie Die Vor Hoo
1 Sven Nys (BEL) 111 4 7 100% 1 3 2 1 1 2 1 6
2 Richard Groenendaal (NED) 97 0 3 100% 2 6 4 5 3 4 3 4
3 Sven Vanthourenhout (BEL) 96 1 4 88% 4 1 3 9 6 3 4 2
4 Bart Wellens (BEL) 88 0 2 75% 5 5 8 6 2 5 2 7
5 Erwin Vervecken (BEL) 82 2 3 75% 10 6 3 4 1 5 1
En dan nog, Nys was veel te braaf de voorgaande jaren en teerde op revanche. 't is niet dat hij daarvoor een pannenkoek was hé! In 2002/2003 won hij zelfs vijf superprestigewedstrijden! 2003/2004 was minder met 2 SP-wedstrijden gewonnen.( => Wellens) maar toch ook nog 3 op 6 WB-wedstrijden.
In 2004/2005 won hij wel 7 wereldbekerwedstrijden met 4 tot 31 seconden maximum! Die minuten van jou blijken dus 1/2 als maximum te zijn.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Dat Nys meer won was eerder aan de misterieuze afgang van Wellens te wijten .
Uitslagen superprestige 2004/2005
Pos Naam Pts Vic Pod Reg Rud Ham Sin Asp Gie Die Vor Hoo
1 Sven Nys (BEL) 111 4 7 100% 1 3 2 1 1 2 1 6
2 Richard Groenendaal (NED) 97 0 3 100% 2 6 4 5 3 4 3 4
3 Sven Vanthourenhout (BEL) 96 1 4 88% 4 1 3 9 6 3 4 2
4 Bart Wellens (BEL) 88 0 2 75% 5 5 8 6 2 5 2 7
5 Erwin Vervecken (BEL) 82 2 3 75% 10 6 3 4 1 5 1
En dan nog, Nys was veel te braaf de voorgaande jaren en teerde op revanche. 't is niet dat hij daarvoor een pannenkoek was hé! In 2002/2003 won hij zelfs vijf superprestigewedstrijden! 2003/2004 was minder met 2 SP-wedstrijden gewonnen.( => Wellens) maar toch ook nog 3 op 6 WB-wedstrijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. ![👻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f47b.svg)
Die houdt zich verdacht stil, ...hoopt dat het wel weer over zal waaien. Maar reken maar dat, als Boogerd straks gaat praten (en dat zal niet lang meer duren), alles op tafel komt en dan is Erik Dekker iemand die hij zéker niet zal sparen.janoux schreef:En......... hoe zit het met Erik Dekker en zijn Touroverwinningen? En het huidige anti-dope beleid van Blanco?
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tja, beetje simpel van die Nys, gaan lopen roepen dat Leinders geen 'slechte' ploegarts kan zijn omdat jij 'zo lekker met 'm kon praten', terwijl anderen net verklaard hebben dat ze EPO van hem kregen danwel kochten...daniel1975 schreef:En ja hoor.... Sven Nys gaat achter Leinders staan.... Die won alles bij Rabo
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nys had met elk denkbare scenario het beste zijn mond kunnen houden. Nu vestig je alleen de aandacht op je, en dat is momenteel bij een wielrenner niet snel in positieve zin ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Less is bore
Langs de andere kant worden renners verweten dat ze te veel zwijgen!daniel1975 schreef:Nys had met elk denkbare scenario het beste zijn mond kunnen houden. Nu vestig je alleen de aandacht op je, en dat is momenteel bij een wielrenner niet snel in positieve zin
Ik betwijfel zelfs of de veldrijders erg betrokken waren bij de groep van wegrenners.
Bij US postal waren het , met wat tot nu toe boven is gekomen, ook vooral de armstronggetrouwen, dus de ronderenners, die ge(mis)bruik maakten van een heel dopingnetwerk.
Tenslotte, ik vind dat we verkeerd bezig zijn om bij iemand die totaal nog niet in opspraak is gekomen ivm doping, nu ook al insinuaties te maken.
't is niet omdat er hier op het forum zelfs nu nog LA verdedigen dat die gasten ook onbetrouwbaar zijn en aan de doping zouden zitten, hé!... alhoewel..??
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar je bent het toch wel met mij eens dat Leinders op deze manier verdedigen op zijn minst niet handig is?
Less is bore