GastheerG schreef:X = Budget Testteam 2009
Y = bijdrage andere sponsors 2009
I = aantal verkochte frames in 2009
A = bijdrage per frame consument
A = (X-Y) / I
Je komt dan op een duizelingwekkend bedrag uit. En dat is een hele special marketingactie ten opzichte van ALLE andere merken!
Als je daarbij optelt dat ze niet HOEVEN te winnen is het toch wel een HEEL bijzonder marketing concept.
Het heeft echt alle kenmerken van een sekte: al je geld inleveren (zie prijs frame) EN onzin uitkramen (niet hoeven winnen)
Eigenlijk was ik wel benieuwd naar het daadwerkelijke quton aan frames en de omzet die cervelo maakt en ik vond dit interessante
artikeltje uit 2009.
Een snede hieruit:
The commitment to design has paid off in building Cervélo's business. Sales are growing at a rate of almost double each year, with revenue for 2004 at $11 million, compared with about $800,000 in 1999. Even at the current production capacity of about 100 cycles a day, Vroomen says the company is finding it difficult to keep up with growing demandnot only from professional cyclists, but from a growing contingent of baby boomers taking to two wheels for relaxation and exercise, and willing to spend thousands of dollars to cycle in style. In fact, one of the downsides of growing so quickly has been the company has had to move its Canadian operations four times in the past five years.
Dat doet mij/je inderdaad duizelen >100 frames /dag! Dan hebben we het hier nieteens over een echt groot merk. Ze haalden in 2004 een omzet van 11 miljoen dus dat is niet de winst.
Het budget van Cervelo test team, schijnt iets te zijn van 9,5 Miljoen heb ik ergens gelezen. Dus ik denk dat ze inmiddels wel hun productie meer dan verdubbeld hebben.
@ gijs:
Zolang je niet op een Orbea Orca gaat zitten of een Colnage C50 hoef je je geen zorgen te maken
Die R3 gaat je met vlag en wimpel houden hoor. Denk wel aan een paar stevige wielen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O