Pagina 521 van 1091
Geplaatst: 10 jul 2009 00:45
door litespeed
a.herrebout schreef:Excuus voor het feit dat ik nog niet alle 417 pagina's van dit topic heb doorgespit, maar ik heb eens iets horen waaien over problemen met Campa 11sp in combinatie met de Cervelo S1. Weet iemand hier iets van?
Dat zal toch niet! Je praat hier wel over een topmerk tenslotte...
Geplaatst: 10 jul 2009 08:15
door demonsternaar
weer een week uitgesteld de tour s3. het gaat er naar uit zien dat het pas uit volgende week binnen is bij veltec.
veltec is niet het probleem maar cervelo zelf die de frame te laat weg stuurt zodat ze niet op tijd binnen zijn bij de verdeelcentra zoals veltec.
ik heb me er nu maar bij neer gelegd en ik zie wel als ze me bellen.
dus mannen nog geen foto's , jammer
O-ring in Tour
Geplaatst: 10 jul 2009 11:34
door Mr_T
Vooraf werd gesteld dat Cervélo met de O-ring de Tour zou rijden.
Weet iemand of Hushovd daar gisteren mee reed?
Geplaatst: 10 jul 2009 15:12
door gijs01
Beste Lezers
Als MrT de behoefte heeft om mij op dit forum te bestempelen als iemand met een gebrek aan zelfdiscipline dan oordeelt hij op grond van één mailtje. Prima, dat laat ik aan hem. Het laat me koud wat hij van mij vindt. Ik wil alleen wel graag weten of ik niet door de fiets heen zak, vandaar dat het nuttig is om mijn gewicht toe te voegen.
Ik ben jullie allen dankbaar voor de nuttige informatie en ga me eens verder beraden.
mvg
Gijs
Geplaatst: 10 jul 2009 15:12
door mrcoffee
GastheerG schreef:X = Budget Testteam 2009
Y = bijdrage andere sponsors 2009
I = aantal verkochte frames in 2009
A = bijdrage per frame consument
A = (X-Y) / I
Je komt dan op een duizelingwekkend bedrag uit. En dat is een hele special marketingactie ten opzichte van ALLE andere merken!
Als je daarbij optelt dat ze niet HOEVEN te winnen is het toch wel een HEEL bijzonder marketing concept.
Het heeft echt alle kenmerken van een sekte: al je geld inleveren (zie prijs frame) EN onzin uitkramen (niet hoeven winnen)
Eigenlijk was ik wel benieuwd naar het daadwerkelijke quton aan frames en de omzet die cervelo maakt en ik vond dit interessante
artikeltje uit 2009.
Een snede hieruit:
The commitment to design has paid off in building Cervélo's business. Sales are growing at a rate of almost double each year, with revenue for 2004 at $11 million, compared with about $800,000 in 1999. Even at the current production capacity of about 100 cycles a day, Vroomen says the company is finding it difficult to keep up with growing demandnot only from professional cyclists, but from a growing contingent of baby boomers taking to two wheels for relaxation and exercise, and willing to spend thousands of dollars to cycle in style. In fact, one of the downsides of growing so quickly has been the company has had to move its Canadian operations four times in the past five years.
Dat doet mij/je inderdaad duizelen >100 frames /dag! Dan hebben we het hier nieteens over een echt groot merk. Ze haalden in 2004 een omzet van 11 miljoen dus dat is niet de winst.
Het budget van Cervelo test team, schijnt iets te zijn van 9,5 Miljoen heb ik ergens gelezen. Dus ik denk dat ze inmiddels wel hun productie meer dan verdubbeld hebben.
@ gijs:
Zolang je niet op een Orbea Orca gaat zitten of een Colnage C50 hoef je je geen zorgen te maken
Die R3 gaat je met vlag en wimpel houden hoor. Denk wel aan een paar stevige wielen.
Geplaatst: 10 jul 2009 19:48
door speric
Wat nu zo jammer, is dat veel gebasseerd wordt op 1 uitspraak, die niet opzich zelf staat, maar onderdeel van een verhaal en visie dat totaal niet uit de verf is gekomen en ook niet
in 10 min verteld is. En... op een enkel geval waarbij de service niet afgehandeld is zoals de eigenaar graag had gewild.
Een heleboel mensen hebben een mening over he geheel, zonder het geheel te kennen. Dat is wel jammer. En sommige zullen het ook nooit willen weten
.
Geplaatst: 10 jul 2009 20:00
door amclassic-fan
SpEric schreef:Wat nu zo jammer, is dat veel gebasseerd wordt op 1 uitspraak, die niet opzich zelf staat, maar onderdeel van een verhaal en visie dat totaal niet uit de verf is gekomen en ook niet in 10 min verteld is.
Visie, visie... kom op zeg, Cervelo is gewoon een bedrijf wat maximale winst wil maken. Voordat ze CSC gingen sponsoren zag je nauwlijks Cervelo's in Nederland, dus dat heeft de kracht van 't sponsoren van een profploeg wel weer eens aangetoond. Zelf een compleet team gaan sponsoren is een gewaagde stap geweest, volgens mij was het in 1e instantie ook niet de bedoeling. Maar werd er geen andere grote mede sponsor gevonden en zijn ze daarom nu alleen de hoofdsponsor. Maar iedereen die een Cervelo koopt doet daarmee wel een substantiele bijdrage aan 't salaris van Hushovd en Sastre.
Die getallen over productie zijn op z'n minst na wat rekenen tot stand gekomen. Want die frames worden in batches geproduceerd. Er is niet een fabriek van Cervelo waar het hele jaar alleen maar Cervelo's worden gemaakt.
Cervelo maakt prima fietsen (al zijn ze doorgeslagen met de S2 en S3), maar waar die vreselijke mythe vorming voor nodig is...
Geplaatst: 10 jul 2009 20:13
door mellie
Amclassic-fan schreef:
(al zijn ze doorgeslagen met de S2 en S3)
Dit zijn altijd van die tussen neus en lippen opmerkingen die mijn aandacht trekken.
Ik denk dat ik niet de enige ben die dan geintresseerd is het waarom je dat vind.
Dus, kom maar op.....
Geplaatst: 10 jul 2009 20:16
door cubemeister
wel erg veel discussie over niks hier moet ik zeggen. Als je het niet eens bent met het marketing plan van cervelo prima, als dat een reden voor jou is een ander merk fiets te kopen, ik lig er niet wakker van (wel een in mijn ogen wat slecht argument) als je een cervelo te duur vindt....prima je bent vast niet de enige. als je ze lelijk vindt, simpele oplossing geen cervelo kopen. Ik vind het leuk dat cervelo een team sponsort...als je het idee hebt dat je daarom teveel moet betalen voor het fietsje (zit misschien best een kern van waarheid in, maar lekker boeiend hoor ook niemand over mercedes in de dtm of dat z'n lease audi zo duur is omdat blabla)...lekker wat anders kopen. het gaat al tig pagina's over niks terwijl een nuttige vraag van a.herrebout niet eens serieus beantwoord wordt.....
Geplaatst: 10 jul 2009 20:32
door lucnoa
Amclassic-fan schreef:SpEric schreef:Wat nu zo jammer, is dat veel gebasseerd wordt op 1 uitspraak, die niet opzich zelf staat, maar onderdeel van een verhaal en visie dat totaal niet uit de verf is gekomen en ook niet in 10 min verteld is.
Visie, visie... kom op zeg, Cervelo is gewoon een bedrijf wat maximale winst wil maken. Voordat ze CSC gingen sponsoren zag je nauwlijks Cervelo's in Nederland, dus dat heeft de kracht van 't sponsoren van een profploeg wel weer eens aangetoond. Zelf een compleet team gaan sponsoren is een gewaagde stap geweest, volgens mij was het in 1e instantie ook niet de bedoeling. Maar werd er geen andere grote mede sponsor gevonden en zijn ze daarom nu alleen de hoofdsponsor. Maar iedereen die een Cervelo koopt doet daarmee wel een substantiele bijdrage aan 't salaris van Hushovd en Sastre.
Die getallen over productie zijn op z'n minst na wat rekenen tot stand gekomen. Want die frames worden in batches geproduceerd. Er is niet een fabriek van Cervelo waar het hele jaar alleen maar Cervelo's worden gemaakt.
Cervelo maakt prima fietsen (al zijn ze doorgeslagen met de S2 en S3), maar waar die vreselijke mythe vorming voor nodig is...
Elk bedrijf doet het maximum om winst te maken (anders zijn ze slecht bezig) , zelfs de frituur hier om de hoek !
Ik weet één ding , heb nu een cervelo RS en deze is fantastisch ! Heb al veel fietsen gehad van diverse merken maar deze fiets is zijn geld meer dan waard . Heel stijf en ontzettend veel comfort . Hier kan je gewoon niet over mee praten als je zo een fiets nog niet hebt gehad ! En als het geld nu naar de renners van cervelo gaat of naar diverse aandeelhouders wat maakt het uit .
Voor mij is het belangrijkste dat ik een goede fiets heb , en deze heb ik nu .
Geplaatst: 10 jul 2009 20:50
door amclassic-fan
Mellie schreef:Amclassic-fan schreef:
(al zijn ze doorgeslagen met de S2 en S3)
Dit zijn altijd van die tussen neus en lippen opmerkingen die mijn aandacht trekken.
Ik denk dat ik niet de enige ben die dan geintresseerd is het waarom je dat vind.
Dus, kom maar op.....
Idiote kabelloop en bij de S3 ook nog die achtervork waardoor bijv alle Campagnolo en Fulcrum wielen niet passen. Dan is er soms ook nog het probleem dat de Campa UT crankstellen niet passen omdat de bladbouten tegen 't frame aankomen.
@Lucnoa, waarom dan zo hard roepen dat je die ploeg hebt om betere fietsen te maken. Want dat heeft Vroomen echt niet alleen bij Mart aan tafel gedaan, dan is eerder ook al meermaals genoemd.
Geplaatst: 10 jul 2009 21:01
door Mr_T
Amclassic-fan schreef:.
Haha, jij hebt een hekel aan Cervélo fans die niet goed kunnen onderbouwen waarom ze het nou zo geweldig vinden allemaal.
Welke fiets rijd jij, en wat is daar zoveel beter aan dan een Cervélo?
Zelf denk ik dat er een paar merken zijn die in hun high-end range echt topfietsen hebben. Cervélo is daar 1 van.
Ik heb niet op alle fietsen gereden, maar zeker wel op een paar. Vergeleken met die fietsen vind ik mijn huidige fiets echt gewoon zoveel beter. Het is een geweldige fiets. Ook al zijn er ook andere fietsen heel goed, is deze dat dus ook.