Canyon
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Nu kan ik wat ervaring delen met de vcls2.0 na enkele lange ritten met de zomercanyon. Je merkt het comfort van veren pas echt na 80+ is mijn ervaring. Onderrug krijgt gewoon net ff minder op de donder. Kasseien/klinkerstroken: significant minder gestuiter. Bij echt grove hindernissen ga ik nog steeds staan, maar soms mis je iets in de groep of zo: dan dus geen zadelgestuiter. Je moet 'm alleen wel met een pak montagepasta monteren en iets vaster dan gebruikelijk, dan zakt ie niet!
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
liever uitgerekte kleding (wat totale onzin is) dan slecht presteren omdat je te weinig drinkt (met maar 1 bidon). De zakjes zijn nu eenmaal gemaakt om er iets in te stoppen en een binnenband, lichters en multitool wegen tegenwoordig ook niets meer en zijn zeer klein. Waar stop je je eten in, of gaat dat wel in de achterzak?jsprbcn schreef:Ik neem juist zo min mogelijk mee in mijn achterzakken. Ten eerste omdat het de kleding uitrekt en ten tweede wil ik zo mijn mogelijk gewicht op mijn rug.
Ik heb aan 1 bidon van 750ml meer dan genoeg, en als ik meer nodig heb stop ik bij een tankstation/cafe/bar/fontijn voor een refill (die heb je hier meer dan in Nederland trouwens).
Mijn eten gaat me in de bidon en in de achterzak, en geloof me, uitgezakte kleding zie er niet uit en het zit niet lekker.
Mijn eten gaat me in de bidon en in de achterzak, en geloof me, uitgezakte kleding zie er niet uit en het zit niet lekker.
Hoezo zou je te weinig drinken met 1 bidon? Je kan;
a) Onderweg bijvullen
b) Een korte rit maken die maar weinig drinken vereist
c) Met 1x 750ml rijden ipv 2x 500ml waardoor je maar 25% vocht minder hebt(en dan verder a + b doen)
Hangt dus volgens mij van de situatie af. Nog een voordeel van een toolbidon is dat je gewoon een item mee neemt en niet je zaken met een hele collectie hoeft te vullen(waar je weer net iets van vergeet).
Maar misschien ontwikkeld Canyon een fiets met transport compartiment om on-topic te blijven
a) Onderweg bijvullen
b) Een korte rit maken die maar weinig drinken vereist
c) Met 1x 750ml rijden ipv 2x 500ml waardoor je maar 25% vocht minder hebt(en dan verder a + b doen)
Hangt dus volgens mij van de situatie af. Nog een voordeel van een toolbidon is dat je gewoon een item mee neemt en niet je zaken met een hele collectie hoeft te vullen(waar je weer net iets van vergeet).
Maar misschien ontwikkeld Canyon een fiets met transport compartiment om on-topic te blijven
nee, natuurlijk klopt mijn argument niet, maar ik heb geen zin om elk uur te stoppen om bij te vullen en grote bidons zijn lelijk en niet praktischhaaldoor schreef:Hoezo zou je te weinig drinken met 1 bidon? Je kan;
a) Onderweg bijvullen
b) Een korte rit maken die maar weinig drinken vereist
c) Met 1x 750ml rijden ipv 2x 500ml waardoor je maar 25% vocht minder hebt(en dan verder a + b doen)
Hangt dus volgens mij van de situatie af. Nog een voordeel van een toolbidon is dat je gewoon een item mee neemt en niet je zaken met een hele collectie hoeft te vullen(waar je weer net iets van vergeet).
Maar nu weer ontopic....een Aeroad CF 9.0 SL of een Ultimate CF SLX 9.0 SL???
Leuke discussie voor en door mensen die te ijdel zijn om een zadeltasje te monteren...
On topic, ik zou alleen een Aeroroad nemen om mee door de polder de stumpen. Om te klimmen of allround gebruik zou ik de Ultimate Cf prefereren. Ik heb begrepen dat jij niet in de polder of daar in de buurt woont dus dan zou ik het wel weten.
On topic, ik zou alleen een Aeroroad nemen om mee door de polder de stumpen. Om te klimmen of allround gebruik zou ik de Ultimate Cf prefereren. Ik heb begrepen dat jij niet in de polder of daar in de buurt woont dus dan zou ik het wel weten.
Campagnolo Ultra Dork
stiekem heb ik de keuze natuurlijk al gemaakt, maar zoek enkel nog bevestiging, dus dank davoor ErnieErnie C. schreef:Leuke discussie voor en door mensen die te ijdel zijn om een zadeltasje te monteren...
On topic, ik zou alleen een Aeroroad nemen om mee door de polder de stumpen. Om te klimmen of allround gebruik zou ik de Ultimate Cf prefereren. Ik heb begrepen dat jij niet in de polder of daar in de buurt woont dus dan zou ik het wel weten.
je kan klimmen met een aeroad ook hoor en vlak rijden met de ultimatie gaat eveneens perfect.
Het grootste verschil in de twee fietsen is in princiepe de zithouding, op de aeroad zit je een stuk sprotiever/platter door de lagere stack (laag balhoofd) terwijl de ultimate een meer comfortabele houding heeft.
al de rest is (leuke) bijzaak, de ultimate heeft iets meer zijdelingse stijfheid en is lichter, de aeroad is dan weer iets meer aerodynamisch ...
beide fietsen zijn top, als enig minpuntje op de ultimate vind ik de wielen, die mavics zijn zeker goed, maar reynolds attack op de aeroad lijken me toch een meerwaarde.
Het grootste verschil in de twee fietsen is in princiepe de zithouding, op de aeroad zit je een stuk sprotiever/platter door de lagere stack (laag balhoofd) terwijl de ultimate een meer comfortabele houding heeft.
al de rest is (leuke) bijzaak, de ultimate heeft iets meer zijdelingse stijfheid en is lichter, de aeroad is dan weer iets meer aerodynamisch ...
beide fietsen zijn top, als enig minpuntje op de ultimate vind ik de wielen, die mavics zijn zeker goed, maar reynolds attack op de aeroad lijken me toch een meerwaarde.
Mijn grootste doel is weer op een acceptabel fietsgewicht te komen. (Zodat ik oa mijn nieuwe Canyon Ultimate CF SLX niet overbelast! )haaldoor schreef:Zo 1600km! Goed bezig zeg! Nog mooie doelen voor 2014?
Woog eind augustus nog 108kg, nu goed 5 maand later is daar al een mooi 15kg vanaf!
Nu verder door naar 86/87kg tegen begin juni om half juni met een 85kg een weekje Stelvio en omgeving aan te pakken! In voorbereiding eerste week-end van juni nog een 2-daagse clubuitstap naar Manderfeld ( Heen/terug een 400 km ).
Dirk
En dan weer on-topic;
Ik heb bewust gekozen voor iets meer comfort en all-roundheid van de Ultimate CF SLX 9.0.
Plus ga ik nog voor een extra wielset voor als het wat sneller mag van de Reynolds Strike SLG, gewoon kwestie van 'goed gevoel'!
Dirk
Ik heb bewust gekozen voor iets meer comfort en all-roundheid van de Ultimate CF SLX 9.0.
Plus ga ik nog voor een extra wielset voor als het wat sneller mag van de Reynolds Strike SLG, gewoon kwestie van 'goed gevoel'!
Dirk