Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Er zal wel iets van aan zijn, maar de hype die errond hangt lijkt me ook wat overdreven, lijkt wel alsof niks anders nog goed is. Maar goed, waspoeder wordt om de twee jaar ook heruitgevondenfe schreef:Nu ook wel een beetje benieuwd of het niet alleen maar marketing-BS is.......
Ik ga het in ieder geval ook proberen.
Ik heb me in Duitsland Kinlin XC279 velgen kunnen vinden en daarmee ga ik proefrijden.
Baat het niet, schaden zal het ook niet, al moet je wel de remmen elke keer bijstellen...
De truuk zit hem natuurlijk in lagere druk bij niet hogere rolweerstand
Over aerodynamische voordelen maak ik me helemaal geen illusies.
De doorslag bij mij gaf het feit dat op enkele Duitse forums nogal wat praktijkervaring is te vinden met brede(re) velgen en dat men er in het algemeen positieve effecten mee waarneemt, vooral qua rijcomfort en grip in bochten en ook met name voor zwaardere rijders die anders met 7,5 tot 8 bar zouden moeten rijden.
Ik heb me in Duitsland Kinlin XC279 velgen kunnen vinden en daarmee ga ik proefrijden.
Baat het niet, schaden zal het ook niet, al moet je wel de remmen elke keer bijstellen...
De truuk zit hem natuurlijk in lagere druk bij niet hogere rolweerstand
Over aerodynamische voordelen maak ik me helemaal geen illusies.
De doorslag bij mij gaf het feit dat op enkele Duitse forums nogal wat praktijkervaring is te vinden met brede(re) velgen en dat men er in het algemeen positieve effecten mee waarneemt, vooral qua rijcomfort en grip in bochten en ook met name voor zwaardere rijders die anders met 7,5 tot 8 bar zouden moeten rijden.
Cheap light strong, choose two
Er zal wel iets van zijn hoor. Maar ik ben ook een zwaardere renner, zit met 28mm op mijn mavic open pro velgen met max 5 bar en dat bolt prima hoor, zeker op de Vlaamse wegen. En de rest zal eerder van de benen moeten komen vrees ik.
Ik heb de Zipp 404 firecrest clinchers en die hebben volgens Zipp de volgende breedte maat: Brake Track Width (center): 24.73mm.
Ik heb inderdaad het idee dat omdat de band een andere vorm heeft op de deze velg dat er meer lucht in de band kan waardoor je ook met minder spanning kan rijden. Het lijkt echt comfortabeler te zijn dan een smalle velg.
NB Ik rij met Conti GP 4000 S, 23 mm. Wellicht niet de meest comfortabele band maar op dit wiel rijdt het echt merkbaar 'zachter'.
Ik heb inderdaad het idee dat omdat de band een andere vorm heeft op de deze velg dat er meer lucht in de band kan waardoor je ook met minder spanning kan rijden. Het lijkt echt comfortabeler te zijn dan een smalle velg.
NB Ik rij met Conti GP 4000 S, 23 mm. Wellicht niet de meest comfortabele band maar op dit wiel rijdt het echt merkbaar 'zachter'.
The wind is my friend
De track width is niet zo interessant voor de rijeigenschappen, maar wat nu eigenlijk de binnenbreedte is heb ik nergens kunnen vinden....jammer.
De truuk is natuurlijk lagere druk bij gelijke rolweerstand.
De truuk is natuurlijk lagere druk bij gelijke rolweerstand.
Cheap light strong, choose two
jsprbcn schreef:Waar heb je deze gekocht, ik zoek ook nog zoiets namelijk.Sauvi schreef:Road ID , polsband met pers.gegevens, geb.jaar,bloedgroep,adres,te contacteren personen enz.Eigen personalisatie.
Vandaag dit gekocht:
Bij deze de link...polsbandjes in alle kleurtjes...
http://www.roadid.com/Common/default.aspx
Kijk ook al een tijdje naar de RoadID, maar heb een Rider-ID kaartje dat ooit bij mn Assos shirtje kwam.Sauvi schreef:Road ID , polsband met pers.gegevens, geb.jaar,bloedgroep,adres,te contacteren personen enz.Eigen personalisatie.
En mijn laatste aanwinst is onderweg: IJ.Tiburu4 jack
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Waar gekocht als ik vragen mag?jwkeij schreef:Kijk ook al een tijdje naar de RoadID, maar heb een Rider-ID kaartje dat ooit bij mn Assos shirtje kwam.Sauvi schreef:Road ID , polsband met pers.gegevens, geb.jaar,bloedgroep,adres,te contacteren personen enz.Eigen personalisatie.
En mijn laatste aanwinst is onderweg: IJ.Tiburu4 jack