Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jul 2009 21:17

Nee ik heb een hekel aan dom gezwets. En al helemaal als dat gezwets letterlijk iemand napraten. Niemand hoeft z'n aankoop te verdedigen, maar sommige schijnen dat toch per sé te willen doen.
Foto's van mijn Univega zijn meer dan eens langs gekomen en een R3 zal vast en zeker lichter zijn. Want met 1200 gram (echt gewicht) is het frame niet bijzonder licht, maar stijf is 't wel en 't stuurt ook fijn. En ach voor €500 had ik net een halve S1 kunnen kopen bij Cervelo. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 10 jul 2009 21:26

Is die Univega maar € 500,00?

Wat is daar het marketing verhaal achter? ;-))
"Try not. Do or do not......there is no try"

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 10 jul 2009 21:51

Amclassic-fan schreef:
Mellie schreef:
Amclassic-fan schreef: (al zijn ze doorgeslagen met de S2 en S3)


Dit zijn altijd van die tussen neus en lippen opmerkingen die mijn aandacht trekken.
Ik denk dat ik niet de enige ben die dan geintresseerd is het waarom je dat vind.
Dus, kom maar op.....;)


Idiote kabelloop en bij de S3 ook nog die achtervork waardoor bijv alle Campagnolo en Fulcrum wielen niet passen. Dan is er soms ook nog het probleem dat de Campa UT crankstellen niet passen omdat de bladbouten tegen 't frame aankomen.

@Lucnoa, waarom dan zo hard roepen dat je die ploeg hebt om betere fietsen te maken. Want dat heeft Vroomen echt niet alleen bij Mart aan tafel gedaan, dan is eerder ook al meermaals genoemd.

Die uitspraken zijn natuurlijk niet heel slim en slagen natuurlijk nergens op ! Dat cervelo team is er alleen maar om naambekendheid te krijgen over heel de wereld en om de mensen hun fietsen te laten kopen . Maar het blijft wel de beste fiets die ik tot hiertoe heb gehad en hopelijk ben ik binnen een jaar nog van deze mening want ik heb deze fiets zelf nog niet zo lang .

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 10 jul 2009 22:10

andromeda schreef:Is die Univega maar € 500,00?

Wat is daar het marketing verhaal achter? ;-))


Niks marketing, gewoon lekker zelf shoppen en kiezen bij bike-discount!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 10 jul 2009 22:25

perik schreef:Niks marketing, gewoon lekker zelf shoppen en kiezen bij bike-discount!


Denk je dat ik mijn Cervelo (en Basso en Guerciotti) niet zelf "geshopt" hebt dan?

En ik wil geen fiets van een bike discount want die vindt ik niet mooi, maar da's persoonlijk.
"Try not. Do or do not......there is no try"

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 10 jul 2009 22:29

Ik bedoelde dat bike-discount een tijdje terug een hele partij van die Univega frames in de aanbieding had voor een appel een ei. Uiteraard zul jij je fietsen ook lekker zelf geshopt en opgebouwd hebben maar jij bent natuurlijk ook geen doorsnee consument ;)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 jul 2009 23:36

Dom gezwets is roepen en een mening hebben over zaken terwijl je niet weet waar het omdraait, hoe het in elkaar zit, of allerlei aannames doet, omdat dat in je straatje past.
( dit is een algemene opmerking en heeft niet specifiek betrekking op een antwoord van amclassic-fan)

Nu ook weer worden losse opmerkingen eruit gehaald om een gelijk te halen.

Nog steeds hebben de mannen met de grootste kritiek en aanmerkingen nog nooit op een Cervélo gereden bijvoorbeeld..

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 jul 2009 00:12

SpEric schreef:Dom gezwets is roepen en een mening hebben over zaken terwijl je niet weet waar het omdraait, hoe het in elkaar zit, of allerlei aannames doet, omdat dat in je straatje past.

Ach, en jij verkoopt Cervelo's dus wat past dan in jouw straatje...juist: positieve geluiden over Cervelo. En zo heeft iedereen die reageert wel wat :p
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 11 jul 2009 00:16

Oh ok, duidelijk.

Nee ben niet echt een doorsnee consument, daar heb je gelijk in. Maar wel een liefhebber!


edit: deze was als antwoord op Perik uiteraard.
"Try not. Do or do not......there is no try"

mikawoef
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:04

mikawoef 11 jul 2009 01:27

jongens ,jullie kunnen weeral een stukje zeveren over juist niks, dat diegene die geen positieve commentaar kunnen geven eens van dit of andere fora afblijven en hun pc maar beter te gebruiken om naar de blote miekes te zien!!!!!!!!!!!!!!!
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 11 jul 2009 09:51

SpEric schreef:Dom gezwets is roepen en een mening hebben over zaken terwijl je niet weet waar het omdraait, hoe het in elkaar zit, of allerlei aannames doet, omdat dat in je straatje past.
( dit is een algemene opmerking en heeft niet specifiek betrekking op een antwoord van amclassic-fan)

Nu ook weer worden losse opmerkingen eruit gehaald om een gelijk te halen.

Nog steeds hebben de mannen met de grootste kritiek en aanmerkingen nog nooit op een Cervélo gereden bijvoorbeeld..


Ik ben ook kritisch en rijd ook een Cervelo (en een Scott, ik heb een luxeprobleem :-)). Ik heb zelf ook een gevalletje à la Andromeda gehad. Hoe dan ook het gezwets over de geweldige service van Cervelo, terwijl dit de service van Veltec is en dus net zo goed geldt voor de Wiliers die ze (Veltec) verdelen is onzin. Dat stoort me.

Daarnaast zijn er hier mensen die doen alsof een Cervelo een absoluut onvergelijkbaar product is wat je moet verdienen, dat vind ik wat ver gaan. Maar goed, die discussie gaat hier al zo lang dit topic bestaat :-), dus laat ik het niet verder oplaaien. Maar laten we het niet meer maken dan het is, ook op een Scott kun je sprints winnen :-).

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 11 jul 2009 09:55

de monsternaar schreef:weer een week uitgesteld de tour s3. het gaat er naar uit zien dat het pas uit volgende week binnen is bij veltec.
veltec is niet het probleem maar cervelo zelf die de frame te laat weg stuurt zodat ze niet op tijd binnen zijn bij de verdeelcentra zoals veltec.
ik heb me er nu maar bij neer gelegd en ik zie wel als ze me bellen.
dus mannen nog geen foto's , jammer


Balen zeg, blijkbaar zijn ze hier en daar wel binnen en hebben sommigen er redelijk wat bemachtigd:

Klik

Misschien gewoon daar bestellen en de factuur naar Veltec sturen ;-)

Plaats reactie