Pagina 523 van 745

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 05 jan 2014 20:22
door boswielrenner
Dank je wel Jac. Ik verwacht het wel :-)

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 05 jan 2014 20:24
door boswielrenner
Dank je wel Rene. Italiaanse auto's zijn meestal niet super degelijk, hoewel het de laatste jaren wel beter is geworden. Design kunnen Italianen als de beste, en als ze dat koppelen aan kwaliteit, wordt het heel interessant. Mijn vrouw en ik houden het daarom thuis ook maar bij Duitse auto's :-)

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 05 jan 2014 21:43
door daniel1975
Wim heeft weer een verrekt mooi fietsje voor zichzelf opgebouwd!!

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 05 jan 2014 22:20
door boswielrenner
Zekers :-)

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 06 jan 2014 07:53
door koos1978
Schitterend frame! Ben benieuwd naar de opbouw!

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 06 jan 2014 08:26
door sharkman113
Niet helemaal mijn smaak qua frame maar de kleuren zijn bescheiden gehouden, de afwerking is inderdaad super en er is bijna geen frame te vinden dat zo stabiel aanvoelt (zelfs rijders die op elk ander frame extreem slecht afdalen voelen zich er safe op)
Wordt vast een perfect rijdende fiets.

En idd, Italianen zijn voor het design, Duitsers voor de techniek en japanners voor de betrouwbaarheid. Leg een van de taken elders neer en het wordt een heel stuk minder.....

Volgens mijn heeft een dogma overigens een 1k carbon toplaag en geen 3k maar kan me vergissen.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 06 jan 2014 09:33
door boswielrenner
Bedankt voor je reactie Robert. Ik weet ook niet zeker of het nu 3k of 1k carbon toplaag is. Ik zal het eens navragen.
Ik deel je mening volledig mbt tot Italianen, Duitsers en Japanners, maar waar schaal jij de Amerikanen in? Ergens tussen techniek en design of zijn de Amerikanen nu on par met de Duitsers? Het is geen groot geheim dat Cannondale weer is gaan bloeien toen ze Peter Denk naar binnen haalde en de kennis die bij Cervelo, Specialized en Parlee zit is natuurlijk ook niet misselijk.
Oja; ik denk dat ze bij Look ook erg veel kennis hebben. Dus die gekke Fransen moeten we niet onderschatten. Ze zitten zeker aan de Techniek design kant van het spectrum :mrgreen:

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 06 jan 2014 10:04
door dickygiovanni
Als zo'n Dogma zo lekker daalt, hoe zou die Wiggo er dan op ieder ander frame bij gezeten hebben tijdens de Giro? :)

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 06 jan 2014 11:23
door boswielrenner
Angst is een slechte raadgever. Je krijgt de neiging om te veel, te vaak en waarschijnlijk ook verkeerd te remmen.
Resultaat: Wiggens wordt zoekgereden of hij ligt op z'n kokosnoot :twisted:

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 06 jan 2014 13:33
door sharkman113
Wiggins heeft te lang op de baan gereden en daar zijn reflexen op getraind. Dalen leer je het beste door er jong mee te beginnen en bij voorkeur ook nog wat ervaring met de MTB en/of crossen op te doen. Wiggins kent nu veel te snel angst en als je dan te weinig ervaring/aangeleerde reflexen hebt om de boel onder controle te houden wordt het gewoon helemaal niets (zijn enige hoop is zijn angst onder controle te krijgen om nu nog veel aan zijn techniek te schaven is het rijkelijk laat.

En wat betreft de kennis van Amerikanen: die schat ik redelijk laag in. Cervelo is Canadees en enkel de windtunneltechnologie komt uit de VS, Cannondale is erbovenop geholpen door een ingehuurde Duitser de jaren daarvoor was het jaren helemaal niets qua carbon raceframes(de mtb's waren wel ok maar qua techniek onbetrouwbaarder dan de gemiddelde fiat). Parlee is een uitzondering maar meer een cultmerk en ze maken goede frames)
Overall heb ik weinig met spullen uit de US, de ideƫen zijn vaak niet slecht maar de uitwerking/afwerking is helemaal niets (gewoon veel gevoel voor show maar extreem weinig gevoel voor kwaliteit).

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 06 jan 2014 13:41
door boswielrenner
Het was toch Peter Denk, de Duitser die Scott op de kaart zette met Carbon toppers zoals de Cr1 en de Addict, die bij Cannondale de Supersix en daarna Evo heeft bedacht?

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 06 jan 2014 13:54
door boswielrenner
Volgens mijn heeft een dogma overigens een 1k carbon toplaag en geen 3k maar kan me vergissen.
Volgens mij heeft een Dogma inderdaad 1k carbon toplaag. Op de site staat 65HM1K, of is dit wat anders?