Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 06 jan 2014 13:57

Klopt de sierlaag is 1k, Peter Denk komt uit Freiburg heeft een ontwerpbureau en is gewoon te huur. Hij heeft Scott uit een coma gehaald (merk was zo goed als dood) en is na de addict overgestapt.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2014 14:23

Aegis, Kestrel, Trek en tegenwoordig ook Parlee, Cannondale, Specialized, Felt en Scott. In de VS zit zeker een carbon pioniersgeest. Ik denk dat veel van de beste frames van het moment komen van ontwerpers die door de Amerikanen zijn ingehuurd. Vaak worden Amerikaanse producten te goedkoop geproduceerd waardoor de kwaliteit niet optimaal is maar ik hoor in verhouding niet vaak dat er frames van Amerikaanse merken problemen vertonen.

De Duitsers vind ik weinig vernieuwend, op een paar leuke gimmicks na is het vooral copy pasten. Het uiterlijk is meestal wat saai, vooral het spuitwerk. En als ze dan eens een keer uitbundig zijn gaat het ook meteen goed mis.
Afbeelding
Dit doet mij hieraan denken:
Afbeelding

De Fransen (Look, Time) zijn vernieuwend, maken mooie fietsen en de kwaliteit is voor Franse begrippen best o.k. maar om een of andere reden wil het grote publiek er niet aan, in tegenstelling tot de pedalen van beide merken.

De Aziaten (Giant, Merida) kunnen in de keuken kijken van vele grote merken, die keuken staat namelijk in hun fabrieken. De fietsen zijn prima maar missen vooral uitstraling.

De Italianen lopen technisch een klein beetje achter de feiten aan alhoewel dat de laatste jaren stapje voor stapje wordt ingehaald. Dit betreft ook vooral het gewicht en de stijfheidswaarden. Qua rijeigenschappen kunnen ze met de beste meestrijden. Ook maken ze veruit de mooiste fietsen.

Dan heb je ook nog de Belgen (Merckx, Ridley, Prorace. Dat zijn in mijn optiek een soort van Italianen light

Zo ik heb weer genoeg gegeneraliseerd voor vandaag...
Campagnolo Ultra Dork

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 06 jan 2014 14:40

De Fransen (Look, Time) zijn vernieuwend, maken mooie fietsen en de kwaliteit is voor Franse begrippen best o.k. maar om een of andere reden wil het grote publiek er niet aan, in tegenstelling tot de pedalen van beide merken.
Vernieuwend ja, optisch ook ok maar Fransen zijn eikels als het om garantie e.d. gaat. Een jaartje zonder fiets is helemaal niets als garantie al gehonoreerd wordt en dan mag je ook nog een leuke meerprijs neertellen om op iets exclusiefs te rijden.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 06 jan 2014 15:03

Welke fiets zou je nu kopen Robert als je de Staatsloterij zou winnen?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 06 jan 2014 18:43

Da's niet nodig, lukt zonder ook wel :mrgreen:
Heb al zoveel opgebouwd/gereden...... denk dat ik op dit moment voor een propel of een time rxr zou kiezen omdat de eerste gewoon heel goed rijdt en de tweede qua geometrie perfect past.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 06 jan 2014 19:26

De Time RXR vind ik ook een erg fraaie fiets. De Propel is vooral goed, maar de vorm van het frame is niet helemaal mijn ding.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

capo di frutta
Forum-lid

capo di frutta 06 jan 2014 20:34

@sharkman113. Ik deel je mening niet qua afhandeling (Franse Look) garantie. Ik heb zelf een garantie geval met Look gehad wat keurig en snel verholpen is (nieuw gelijkwaardig frame gekregen zonder bijbetaling) Daarnaast denk ik ook, bij afhandeling garantie gevallen, dat het te maken heeft met de mate van actie / inzet van de LBS.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 06 jan 2014 21:07

Ik denk dat timing in dit geval alles is (goede lbs en toevallig een frame in de juiste maat op vooraad). Bij mij was het een stoppende importeur, een wat lastige maat en Fransen die even geen zin hadden (en ik was op dat moment niet de enige).
Zie ook het aantal nog resterende verdeelpunten van Look (maar ook Time) in Nederland en dat wordt het mij iets teveel een loterij (maar idd een goede dealer is goud waard).

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 08 jan 2014 12:32

Zie topic fietscafé "wat ik nu weer op marktplaats zag"

Staat hier nog steeds:

http://link.marktplaats.nl/763677860

ik heb Kiwicycle dagen geleden gemaild maar blijkbaar vinden ze het geen probleem om met foto's van Chinese nep/fakeframes een echte Pinarello aan te bieden, of...... ze hebben er de ballen verstand van.
En dat mag zich Pinarello dealer noemen, wat een blamage :cry:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

R-Know
Forum-lid

R-Know 08 jan 2014 16:34

Maar ik heb toch de indruk dat de importeur zich er ook niet echt druk om maakt.
En mijnheer Pino zelf al helemaal niet.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 08 jan 2014 16:42

Bizar en ik begrijp het ook niet.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

materialist
Forum-lid

materialist 08 jan 2014 17:20

Meneer Cartier heeft dat 30 jaar geleden al ontdekt, replica's zijn gratis publiciteit.
Ken je de stunt nog van de stoomwals die over een paar duizend namaak horloges reed?
Je mag je handen dichtknijpen wanneer je fietsen op deze schaal worden nagemaakt.

Plaats reactie