Cannondale
Er is op dit forum al uitgebreid gediscussieerd over de verschillen in breedtematen van banden.
Daar zijn ook voorbeelden naar voren gekomen van banden die minder breed of juist breder vielen dan de bandenmaat doet vermoeden.
Een en ander hangt ook nog eens af van het type velg waarop ze gemonteerd zijn.
Jouw banden op een andere velg zou ervoor kunnen zorgen dat de banden breder vallen of, again, misschien wel smaller.
En of het incorrect is, fabrikanten geven zelf aan welk merk er gemonteerd wordt en welke maatvoering deze band heeft. En zelfs als dat afwijkt dan staat er altijd wel ergens in de kleine lettertjes dat het op basis van beschikbaarheid e.d. het mogelijk is dat op de fiets andere componenten zijn gemonteerd dan in de tech specs vermeld zijn.
Banden zijn slijtageartikelen, over een paar 1000 km is je probleem, zo het al een probleem is, opgelost.
Een band die veel breder valt kan een probleem zijn als je de ruimte niet hebt om de band te monteren terwijl je dat op basis van metingen welk denkt te kunnen doen.
Daar zijn ook voorbeelden naar voren gekomen van banden die minder breed of juist breder vielen dan de bandenmaat doet vermoeden.
Een en ander hangt ook nog eens af van het type velg waarop ze gemonteerd zijn.
Jouw banden op een andere velg zou ervoor kunnen zorgen dat de banden breder vallen of, again, misschien wel smaller.
En of het incorrect is, fabrikanten geven zelf aan welk merk er gemonteerd wordt en welke maatvoering deze band heeft. En zelfs als dat afwijkt dan staat er altijd wel ergens in de kleine lettertjes dat het op basis van beschikbaarheid e.d. het mogelijk is dat op de fiets andere componenten zijn gemonteerd dan in de tech specs vermeld zijn.
Banden zijn slijtageartikelen, over een paar 1000 km is je probleem, zo het al een probleem is, opgelost.
Een band die veel breder valt kan een probleem zijn als je de ruimte niet hebt om de band te monteren terwijl je dat op basis van metingen welk denkt te kunnen doen.
Goedemiddag,
Ik heb een probleem met mijn FSA Crank in mijn cannondale supersix.
De bus waarin het pedaal gedraaid wordt zit los. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn. Dit kan onder de garantie vallen maar dan ben ik mijn fiets heel lang kwijt volgens de FM. Nu dacht ik slim te zijn en via via een andere op de kop te tikken die ik in mijn fiets wil zetten zolang als dat nodig is.
Nu blijkt dat een BB30a te zijn, een as is 5 mm langer. Zijn daar adapters voor of is dat sowieso niet een weg die ik in zou moeten slaan.
Mvg
Ik heb een probleem met mijn FSA Crank in mijn cannondale supersix.
De bus waarin het pedaal gedraaid wordt zit los. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn. Dit kan onder de garantie vallen maar dan ben ik mijn fiets heel lang kwijt volgens de FM. Nu dacht ik slim te zijn en via via een andere op de kop te tikken die ik in mijn fiets wil zetten zolang als dat nodig is.
Nu blijkt dat een BB30a te zijn, een as is 5 mm langer. Zijn daar adapters voor of is dat sowieso niet een weg die ik in zou moeten slaan.
Mvg
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Balen!
Weken zei hij durfde daar geen tijd zeggen de distributeur kennende.
Vanaf wanneer is de BB30a de standaard geworden?
Weken zei hij durfde daar geen tijd zeggen de distributeur kennende.
Vanaf wanneer is de BB30a de standaard geworden?
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Met de intrede van de nieuwe Synapse. Ik vermoed dat de SuperSix inmiddels ook de BB30A heeft, zou je even na kunnen zoeken op de Cannondale website.
Ik ben veel minder thuis in de ATB maar ik denk dat ook de ATB's inmiddels ruim van BB30A's zijn voorzien.
Kun je even een afbeelding plaatsen van je cranck?
Ik heb namelijk een nieuwe Gossamer BB30A liggen. Denk de versie met 5 armen voor de kettingbladen.
Als de crank past dan mag je van mij best wel even lenen tot je een nieuwe crank hebt gekregen van de FM.
Natuurlijk niet tegen de FM of Cannondale zeggen anders dan heb je kans dat je nog langer moet wachten.
Ik ben veel minder thuis in de ATB maar ik denk dat ook de ATB's inmiddels ruim van BB30A's zijn voorzien.
Kun je even een afbeelding plaatsen van je cranck?
Ik heb namelijk een nieuwe Gossamer BB30A liggen. Denk de versie met 5 armen voor de kettingbladen.
Als de crank past dan mag je van mij best wel even lenen tot je een nieuwe crank hebt gekregen van de FM.
Natuurlijk niet tegen de FM of Cannondale zeggen anders dan heb je kans dat je nog langer moet wachten.
Ik heb die dan ook op mijn Synapse. Gaat iedereen daar last van krijgen, maw, slijten die gewoon snel?
Heb het al vaker gelezen, niet alleen hier. Dat die bb30a wat issues kan krijgen. Maar je leest online natuurlijk alleen van mensen met issues.
Dus geen idee of het heel veel voor komt. Vandaar de vraag.
Heb het al vaker gelezen, niet alleen hier. Dat die bb30a wat issues kan krijgen. Maar je leest online natuurlijk alleen van mensen met issues.
Dus geen idee of het heel veel voor komt. Vandaar de vraag.
Vandaag voor een vriend zijn Cannondale opgebouwd. Lang persoon met erg lange benen en een weinig flexibele rug ( vandaar de spacers en korte stem ). Stem wordt misschien nog vervangen voor een 11cm exemplaar na een test ride maar die keuze is niet aan mij . Leuk project om aan te werken - goede liners voor de rem en schakel kabels. Wat me ook erg positief opviel was de perfecte ahead plug die bij het frame geleverd werd.
En voor het eerst de Magic Mastik gebruikt om de tubes te lijmen op de Dura Ace C35 wielen ( zie wielen topic ) Wiel moet nog voorzien worden van de Edco 11 speed cassette en de derailleurs moeten even afgesteld worden.
En voor het eerst de Magic Mastik gebruikt om de tubes te lijmen op de Dura Ace C35 wielen ( zie wielen topic ) Wiel moet nog voorzien worden van de Edco 11 speed cassette en de derailleurs moeten even afgesteld worden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
Damn, het zal nodig zijn maar ik vond een synapse met nul spacers en een stuurpen van 120 mm al op het randje van goed sturen. Hiermee moet je maar hopen dat je niet snel even uit moet wijken,