Tja, ik vind het dan weer triest (na wat er allemaal is gebeurd in de 2WW ) dat de Joden in Nederland zich niet meer veilig voelen, zo vinden we allemaal wat…synapse schreef: ↑22 mei 2024 15:42Echt klinklare onzin!mao schreef: ↑22 mei 2024 14:42 Ter verduidelijking over "links"
Zwarte piet, Zwart/wit, Gender, Milieu, Klimaat, Energietransitie, Immigratie, Palestina vs Israël , Eu met zn regels, enz, enz, allemaal linkse drammerige items waar we de afgelopen jaren mee worden overspoeld....
Een doorsnee werkende Nederlander die zn eigenbroek ophoudt is daar zo ondertussen wel klaar mee,
Ik ben een hardwerkende ondernemer in het MKB die z'n eigen broek ophoudt (en zelfs met AOW nog doorwerkt).
Het valt mij juist op dat vaak die zogenaamde linkshaters alleen maar papagaaien en aanslaan op asiel.
Ik ben links, want ja, ik geef om het milieu en het klimaat (waarvoor hoe je het ook wendt of keert iets aan ons energieverbruik moet veranderen), ga uit van solidariteit en weet dat we EU nodig hebben als tegenwicht tegen China, Rusland en de VS.
Ik gun Israël het recht op een eigen land maar ben van mening dat wat ze nu doen in Gaza niet deugt, net zomin als wat Hamas doet en hun eigen volk als schild tegen de ingecalculeerde acties van Israël gebruikt.
Wat ik heel triest vind is dat er na de 2e wereldoorlog een Nederland is gebouwd dat tot de welvarendste en gelukkigste landen ter wereld behoort en dat bewoond wordt door mensen die alleen maar aan zichzelf denken.
Politiek
Dat is heel erg maar dat geldt voor HEEL, HEEL veel mensen.
Aandacht mag van mij wat evenredig verdeeld worden.
Altijd uitkijken met zo'n opmerking want voor je het weet heb je een sticker op je borst............en was nu net niet???????????
-
- Forum-lid HC
Dat huis heb ik pas eens met mijn eigen situatie vergeleken. Zat met de kinderen te praten en die begonnen al 12 en 15, wij kunnen straks geen huis kopen.
In 2002 kocht ik met mijn vrouw een huis €210k voorbetaald, ik heb deze in 2019 verkocht voor 350 maar met uitbouw van 16m2.
Nu gaat datzelfde huis voor 430 weg. Dat is dus zeg even het dubbele van 2002. De rente is nu ongeveer gelijk aan toen.rond de 4,5 a 5%.
We betaalde toen 850 netto. Met twee salarissen van resp 2100 en 2300 bruto in 2002. Mijn neefje van 24 verdient nu ongeveer het dubbelen 4200 euro. Dus wat is het probleem met de prijs?
In 2002 kocht ik met mijn vrouw een huis €210k voorbetaald, ik heb deze in 2019 verkocht voor 350 maar met uitbouw van 16m2.
Nu gaat datzelfde huis voor 430 weg. Dat is dus zeg even het dubbele van 2002. De rente is nu ongeveer gelijk aan toen.rond de 4,5 a 5%.
We betaalde toen 850 netto. Met twee salarissen van resp 2100 en 2300 bruto in 2002. Mijn neefje van 24 verdient nu ongeveer het dubbelen 4200 euro. Dus wat is het probleem met de prijs?
Klopt, maar dat staat los van al het andere.mao schreef: ↑22 mei 2024 17:38Tja, ik vind het dan weer triest (na wat er allemaal is gebeurd in de 2WW ) dat de Joden in Nederland zich niet meer veilig voelen, zo vinden we allemaal wat…synapse schreef: ↑22 mei 2024 15:42Echt klinklare onzin!mao schreef: ↑22 mei 2024 14:42 Ter verduidelijking over "links"
Zwarte piet, Zwart/wit, Gender, Milieu, Klimaat, Energietransitie, Immigratie, Palestina vs Israël , Eu met zn regels, enz, enz, allemaal linkse drammerige items waar we de afgelopen jaren mee worden overspoeld....
Een doorsnee werkende Nederlander die zn eigenbroek ophoudt is daar zo ondertussen wel klaar mee,
Ik ben een hardwerkende ondernemer in het MKB die z'n eigen broek ophoudt (en zelfs met AOW nog doorwerkt).
Het valt mij juist op dat vaak die zogenaamde linkshaters alleen maar papagaaien en aanslaan op asiel.
Ik ben links, want ja, ik geef om het milieu en het klimaat (waarvoor hoe je het ook wendt of keert iets aan ons energieverbruik moet veranderen), ga uit van solidariteit en weet dat we EU nodig hebben als tegenwicht tegen China, Rusland en de VS.
Ik gun Israël het recht op een eigen land maar ben van mening dat wat ze nu doen in Gaza niet deugt, net zomin als wat Hamas doet en hun eigen volk als schild tegen de ingecalculeerde acties van Israël gebruikt.
Wat ik heel triest vind is dat er na de 2e wereldoorlog een Nederland is gebouwd dat tot de welvarendste en gelukkigste landen ter wereld behoort en dat bewoond wordt door mensen die alleen maar aan zichzelf denken.
Campagnolo Ultra Dork
Maar of dat neefje een "normaal" of hoog salaris heeft, scheelt natuurlijk wel. En ik denk toch wel dat hij redelijk hoog zit. Maar vergelijken is altijd lastig.wasbeer2006 schreef: ↑22 mei 2024 18:04 Dat huis heb ik pas eens met mijn eigen situatie vergeleken. Zat met de kinderen te praten en die begonnen al 12 en 15, wij kunnen straks geen huis kopen.
Wat dacht je van o.a. van energie zoals benzine en gas?MPolleke schreef: ↑22 mei 2024 17:21
Zijn er andere producten die in verhouding duurder zijn geworden?
Ik weet nog dat ik 12 was in 1985. We waren aan het winkel voor een nieuwe winterjas voor mij en er ontstond een discussie tussen mijn ouders. De nieuwe wasmachine kostte 1400 gulden, bijna een arbeiders-maandsalaris.
We hebben het inderdaad goed in verhouding. Weinig tot geen producten zijn duurder geworden.
Er is juist overproductie van veel producten terwijl we als consument "alles al hebben". Bedrijven geven miljoenen uit aan advertenties om toch hun producten te kunnen slijten.
En het klopt ook dat er geld genoeg is, ECB drukt vrolijk bij.
Ondertussen zijn de schulden in de EU en de VS torenhoog en eigenlijk niet meer houdbaar.
Maar goed dat is de mening van een conservatief blanke man.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een van de zinvolste opmerkingen van de afgelopen pagina’s.
Less is bore
Regels omtrent lenen zijn natuurlijk wel wat aangescherpt afgelopen 20 jaar. Kosten voor overdracht zelf ophoesten ipv meefinacieren in hypotheek. Spaarhypotheek afgeschaft. Max 30 jaar eenteaftrek. Hypotheekrente aftrek beperkt tot 1ste schijf.
Even vlug omgerekend, 2 Euro voor een liter benzine nu is omgerekend met inflatie 2,20 gulden in 1991. Ik weet nog dat tijdens de eerste golfoorlog de prijs van benzine van 1,55 naar 1,88 ging.
Dus je hebt enigszins een punt, energie is wat duurder geworden.
Aan de andere kant bestaat het argument dat energie veel te goedkoop was en is. Olie is een hoogstaand product dat we de lucht in blazen wanneer we een halfje wit gaan halen. We zouden het moeten gebruiken voor werkelijk hoogstaande eindproducten. Maar met deze te lage prijs blijven we het opsouperen.
Huizen zijn naast woningen ook investeringen. Laten de meeste investeringen nu net de afgelopen 15 jaar veel opgebracht hebben.
Je kunt natuurlijk lachend melden dat je crypto, aandelen of edelmetalen het zo goed doen, voor huizen geldt hetzelfde, alleen kunnen we niet zonder dak boven ons hoofd. Wat dan de link is met links beleid, ontgaat mij.
Je kunt natuurlijk lachend melden dat je crypto, aandelen of edelmetalen het zo goed doen, voor huizen geldt hetzelfde, alleen kunnen we niet zonder dak boven ons hoofd. Wat dan de link is met links beleid, ontgaat mij.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Dat klopt natuurlijk ook. En wat Jans aangeeft blijft verglijken lastig.
Ik ben al wel van de 30 jaar aftrek, zo oud ben ik ook weer niet
Het zit denk ik ook veel in andere dingen. Wij hebben bv elke jaar iets aangepakt en daarvoor gespaard. Een tuin, een keuken, badkamer, meubels etc. Nu wil iedereen meteen alles nieuw.
In veel gevallen heeft de volgende generatie meer. (Daar zou nu een einde aan kunnen komen)
Als ik nu zie wat mijn kinderen hebben en hoe makkelijk het gaat. Dat had ik vroeger niet.
Of ze dat straks zelf vol kunnen houden weet ik niet.
Private leasecontracten gaan ook een boel mensen nekken bij aanvraag hypotheek. Althans dat was gisteren te lezen. Studieschulden zullen ook wel niet helpen.
Maar goed ik heb ook wel de indruk dat huidige jongeren ook eerder een huis zouden willen kopen. Dat was 20-30 jaar geleden toch iets minder vanzelfsprekend. Misschien is die wil ook omdat huren nu ook duren is geworden.
Maar goed ik heb ook wel de indruk dat huidige jongeren ook eerder een huis zouden willen kopen. Dat was 20-30 jaar geleden toch iets minder vanzelfsprekend. Misschien is die wil ook omdat huren nu ook duren is geworden.