Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

otje2
Forum-lid

otje2 04 jan 2013 15:44

razenderoeland schreef:
dogestyle schreef:Na het lezen van het usada rapport en het boek van Hamilton ben ik helaas ook een stuk somberder geworden. Met name over het wielrennen van nu. En hoewel ik echt niet naïef was verbaasde mij het toch hoe het dopinggebruik tot in elke vezel van het topwielrennen is doorgedrongen. We zijn nu nog geen 5 jaar verder en wie denkt dat het flink is opgeschoond komt denk ik van een koude kermis thuis. Voor de renners was (is?) het de normaalste zaak van de wereld en voelde het gewoon niet als iets verkeerd doen. Overigens weet ik zeker dat ik als ik in zo'n positie had gezeten in die jaren (toekomst als topprof, maar duidelijk alleen met doping mogelijk) ik precies hetzelfde had gedaan.

Van het wielrennen van de afgelopen 5 jaar kun je volgens mij al het volgende zeggen:
Dominantie Sky: ongeloofwaardig
Dominantie Gilbert / Rodriguez / Contador: ongeloofwaardig
Touroverwinningen Evans / Sastre: ongeloofwaardig
Overwinning Iglinsky / Gasparotto: ongeloofwaardig
vul het lijstje maar aan...

greetz
Kun je niet beter beginnen met wat wel geloofwaardig is geweest ? Dan was je erg snel klaar denk.

Niet helemaal mee eens. Sastre won maar was niet de sterkste, hij had geluk met een ontsnapping, afwezigheid doping zondaars, enz. Geloofwaardig zijn er maar weinig, alleen de mannen die hard in de aanval gaan maar het nooit redden. Heb eerder al gezegd dat mannen als Ten Dam voor mij geloofwaardig zijn...........hoop dat dat nog steeds zo zal zijn als het rabo-verhaal nu eens duidelijk gaat worden/

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 jan 2013 16:56

Geloofwaardigheid heeft m.i. heel erg weinig met overwinningen te maken, zeker niet als het een Spanjaard betreft die voor Riis reed. Volgens mij moet ondertussen toch wel duidelijk zijn dat zo ongeveer iedereen gebruikte, zelfs renners die nog geen platte prijs hebben gereden.
Wel is er een verschil in professionaliteit in het dopinggebruik, Bij US Postal waren ze er gewoon veel beter in. Dat zou bij Sky ook zomaar het geval kunnen zijn. Al zou dat niet pleiten voor het talent van "onze" Rabo-jongens, ze hadden immers dezelfde dopingdokter.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 jan 2013 18:03

razenderoeland schreef:
fiedoo schreef:
razenderoeland schreef:Waar rook is , is vuur, dus uiteindelijk zal ook blijken dat de Raboploeg met de nodige dopingzondaars heeft rondgereden. En dan zijn er nu natuurlijk voldoende mensen die zeggen, gooi de beerput maar open en laat maar horen wat er allemaal gebruikt is. Dan kunnen we met schone lei weer verder.

Alleen ben ik bang dat een groot deel van de huidige generatie gewoon lekker verder gaat met dopinggebruik , maar dan met middelen die momenteel niet tot nauwelijks traceerbaar zijn. Laten we nu eens gewoon helder nadenken. In de TdF een tijdrit van ruim een uur rijden met een gemiddelde van boven de 51 km p/u is normaal gesproken niet mogelijk.
Op welke grond baseer jij je om dit "een tijdrit van ruim een uur rijden met een gemiddelde van boven de 51 km p/u is normaal gesproken niet mogelijk"
te staven? Waarom zou dit niet mogelijk zijn? 't is wel hard maar "te hard"?
Ik kan me nergens op staven, maar voor mijn gevoel is dit gewoon te hard. Als je ziet dat hij meer dan een minuut sneller is dan de nummer 2 zegt dat al genoeg in mijn ogen. Daarnaast gaan er ook geruchten omtrent nieuwe soorten doping, en last but not least......................................ik geloof de profwielrenners in deze niet meer. (De goeden niet te na gesproken).
de uitslagen in lange tijdritten zijn altijd een kwestie van minuten geweest, dus waarom nu niet?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 04 jan 2013 21:17

Tegengeluid (Engeltjes winnen de Tour niet) Lance via een bevriende journalist/fotograaf Graham Watson twitter van 2 januari https://twitter.com/lancearmstrong" onclick="window.open(this.href);return false; en het artikel http://www.grahamwatson.com/view/viewmain.html" onclick="window.open(this.href);return false;

of http://www.welingelichtekringen.nl/spor ... tsfromsite" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 jan 2013 21:26

Let’s face it, I’m not likely to utter any bad words about a cyclist who helped so much to escalate my earnings way back then, whose image I was allowed to use to make posters, prints, calendars and books. Don’t go looking for criticism because it just won’t be there
Hij zegt min of meer letterlijk dat hij niet in in zijn eigen nest wil schijten. Kan iemand mij uitleggen wat er dan "balanced" is aan dit stuk?
Campagnolo Ultra Dork

elefantino
Forum-lid

elefantino 05 jan 2013 06:57

http://nos.nl/artikel/458401-armstrong- ... tenis.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zou 'm sieren. Plus dat ik hoop dat hij de UCI (Verbruggen) niet spaart.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 05 jan 2013 15:43

Is het veldrijden nu ook aan de beurt? http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... _onderzoek" onclick="window.open(this.href);return false;

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 jan 2013 15:48

Zou best eens een storm in een glas water kunnen zijn.

elefantino
Forum-lid

elefantino 07 jan 2013 11:22

Niet iedere arts tegen wie een onderzoek loopt, verstrekt per definitie dope aan al z'n klanten. Ik vind dat we nu ook niet door moeten schieten.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 07 jan 2013 12:57

'storm in een glas water' of 'waar rook is, is vuur':

http://www.nu.nl/sport/2998055/van-broe ... rzoek.html" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2013 13:24

Misschien dat dit een storm in een glas water is, maar er is in België nog genoeg gaande wat niet in de haak is. Bijv Wim Vansevenant kwam ook weer veel te makkelijk weg met z'n nieuwe vorm van TB-500 en die was echt niet voor eigen gebruik.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

codex
Forum-lid

codex 07 jan 2013 16:03

hoppa daar gaan we weer verder,

Jurgen van den Broeck wordt ook al genoemd in het onderzoek naar dopingpraktijken van de Belgisch arts Chris Mertens.
Ook samen met een Belgische veldrenner.(Tom Meeuwsen)

Nee hoor ik heb hem niet gevraagd om doping, alleen wat vitamine achtige/lichte spullen als mijn eigen dokter er niet was 8-)

tuurlijk waar hebben we dat meer gehoord,

je bezoekt toch ook niet een koffiebar, om koffie te drinken :geek:

Plaats reactie