Dank je wel CycloJCycloJ schreef:Paulus79 schreef:Mijn Wilier GTR
Woow mooie bike zeg! heb je ook een foto van de zijkant?
foto van je fiets
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
- Locatie: Hilversum
- Contact
Na lang te hebben aangemodderd met confectieframes die of niet echt goed pasten of toch niet helemaal naar mijn smaak waren heb ik besloten zelf een frame te bouwen. Dit is het resultaat:
Complete bike, driveside by WIND cycleworks, on Flickr
Specificaties:
Staal (Nova CrMo), fillet brazed (lugloos hardgesoldeerd met brons). Buisdiameters en wanddiktes passend bij zware rijder (kleine 100kg). Geometrie: op basis van eerdere frames, met aanpassingen. Ik heb gekozen voor flinke sloping bovenbuis. Voor mijn postuur (kleine 2m) levert dit een compact frame met een wat hogere stijfheid (daar waar het er toe doet) in combinatie met extra zadelcomfort uit de relatief lange, dunne (27.2 mm) zadelpen. Bovendien vindt ik sloping frames in grote maten gewoon een stuk mooier als ‘klassieke’ frames met horizontale bovenbuis. Verder heb de lengte van de balhoofdbuis precies aangepast op mijn maten (dus geen extra spacers nodig) en heb ik het bracket iets hoger geplaatst voor het gebruik van langere cranks. Daarnaast voor ’t oog: De slope van de bovenbuis is gelijk aan die van de stuurpen en de hartlijnen van bovenbuis, zitbuis en staande achtervork kruizen elkaar op 1 punt. Interne kabels voor achterrem (door bovenbuis) en schakelen (door onderbuis) voor cleane looks, beide met doorlopende buitenkabels.
Na de bouw ‘snel’ afgewerkt voor eerste testritten: gespoten met spuitbus en afgemonteerd met beschikbare onderdelen van vorige fiets(en).
Ik rij er nu een half jaar op rond en hij voldoet prima. Recent heb ik verse kabels en stuurlint gemonteerd en op dat zeldzame moment van een volledig schone fiets meteen maar eens een paar fotos gemaakt.
Complete bike, driveside by WIND cycleworks, on Flickr
Specificaties:
Staal (Nova CrMo), fillet brazed (lugloos hardgesoldeerd met brons). Buisdiameters en wanddiktes passend bij zware rijder (kleine 100kg). Geometrie: op basis van eerdere frames, met aanpassingen. Ik heb gekozen voor flinke sloping bovenbuis. Voor mijn postuur (kleine 2m) levert dit een compact frame met een wat hogere stijfheid (daar waar het er toe doet) in combinatie met extra zadelcomfort uit de relatief lange, dunne (27.2 mm) zadelpen. Bovendien vindt ik sloping frames in grote maten gewoon een stuk mooier als ‘klassieke’ frames met horizontale bovenbuis. Verder heb de lengte van de balhoofdbuis precies aangepast op mijn maten (dus geen extra spacers nodig) en heb ik het bracket iets hoger geplaatst voor het gebruik van langere cranks. Daarnaast voor ’t oog: De slope van de bovenbuis is gelijk aan die van de stuurpen en de hartlijnen van bovenbuis, zitbuis en staande achtervork kruizen elkaar op 1 punt. Interne kabels voor achterrem (door bovenbuis) en schakelen (door onderbuis) voor cleane looks, beide met doorlopende buitenkabels.
Na de bouw ‘snel’ afgewerkt voor eerste testritten: gespoten met spuitbus en afgemonteerd met beschikbare onderdelen van vorige fiets(en).
Ik rij er nu een half jaar op rond en hij voldoet prima. Recent heb ik verse kabels en stuurlint gemonteerd en op dat zeldzame moment van een volledig schone fiets meteen maar eens een paar fotos gemaakt.
Laatst gewijzigd door bartv op 20 mei 2016 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat hij er licht uitziet komt door de relatief dunne stalen buizen tov de meeste carbon en alu frames.
De slanke buizen zijn een van de redenen waarom stalen frames mij aanspreken.
Ik heb dit frame niet gewogen, maar erg licht zal hij niet zijn aangezien ik bij de buiskeuze aan de voorzichtige (solide) kant ben gebleven. Maar zoals je zelf al zegt: Voor een polderstoemper van mijn gewicht speelt het framegewicht niet zo'n grote rol.
De slanke buizen zijn een van de redenen waarom stalen frames mij aanspreken.
Ik heb dit frame niet gewogen, maar erg licht zal hij niet zijn aangezien ik bij de buiskeuze aan de voorzichtige (solide) kant ben gebleven. Maar zoals je zelf al zegt: Voor een polderstoemper van mijn gewicht speelt het framegewicht niet zo'n grote rol.
Hoi fietsers,
Ik ben in het bezit van een Specialized Stumpjumper Comp 29 (2013). (Rood, wit en zwart)
De fiets heeft een upgrade gehad naar volledige X9 afmontage. (Zal na slijtage worden vervangen door X0 of XX) Stuurpen is inmiddels negatief geplaatst, direct op het balhoofd.
Gepland staat een upgrade van de wielset naar een Stan's NoTubes ZTR Crest 29 wielset, een s-works carbon zadelpen, stuurpen en stuur.
Ben me aan het oriënteren op een goede fietscomputer. Hierbij heb ik momenteel de Garmin Edge 810 op het oog. Ik ga dit systeem gebruiken voor diverse trainingsdoeleinden, trainen op hartslag, analyse en navigatie.
Helaas op de foto nog zonder upgrades en met de lelijke plastic schijf op het wiel. (Is natuurlijk verwijdert)
Ik ben in het bezit van een Specialized Stumpjumper Comp 29 (2013). (Rood, wit en zwart)
De fiets heeft een upgrade gehad naar volledige X9 afmontage. (Zal na slijtage worden vervangen door X0 of XX) Stuurpen is inmiddels negatief geplaatst, direct op het balhoofd.
Gepland staat een upgrade van de wielset naar een Stan's NoTubes ZTR Crest 29 wielset, een s-works carbon zadelpen, stuurpen en stuur.
Ben me aan het oriënteren op een goede fietscomputer. Hierbij heb ik momenteel de Garmin Edge 810 op het oog. Ik ga dit systeem gebruiken voor diverse trainingsdoeleinden, trainen op hartslag, analyse en navigatie.
Helaas op de foto nog zonder upgrades en met de lelijke plastic schijf op het wiel. (Is natuurlijk verwijdert)
I am Specialized
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
in meerdere topics zijn mijn fietsen wel eens voorbijgekomen. Maar hier volgens mij nog nooit.
dus dat moet dan maar eens.
Mijn Gilbertson
In principe mijn woon-werk fiets: Een naar Hoogeveen omgelabelde carbon Giant TCR
En mijn low budget MTB welke tevens onder Winterse omstandigheden dienst doet als Woon-werk fiets: Een Superior.
dus dat moet dan maar eens.
Mijn Gilbertson
In principe mijn woon-werk fiets: Een naar Hoogeveen omgelabelde carbon Giant TCR
En mijn low budget MTB welke tevens onder Winterse omstandigheden dienst doet als Woon-werk fiets: Een Superior.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE