Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

Paulus79
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:22
Locatie: Tienhoven ZH

Paulus79 20 okt 2013 19:58

CycloJ schreef:
Paulus79 schreef:Mijn Wilier GTR


Afbeelding

Woow mooie bike zeg! heb je ook een foto van de zijkant?
Dank je wel CycloJ :D
Insieme a te tutto diventa bellissimo

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 20 okt 2013 20:07

Foto van de mijne.
Afbeelding
De wielen zijn btw te koop: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=54868

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 21 okt 2013 10:30

De mijne :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 21 okt 2013 14:23

Na lang te hebben aangemodderd met confectieframes die of niet echt goed pasten of toch niet helemaal naar mijn smaak waren heb ik besloten zelf een frame te bouwen. Dit is het resultaat:

AfbeeldingComplete bike, driveside by WIND cycleworks, on Flickr

Specificaties:
Staal (Nova CrMo), fillet brazed (lugloos hardgesoldeerd met brons). Buisdiameters en wanddiktes passend bij zware rijder (kleine 100kg). Geometrie: op basis van eerdere frames, met aanpassingen. Ik heb gekozen voor flinke sloping bovenbuis. Voor mijn postuur (kleine 2m) levert dit een compact frame met een wat hogere stijfheid (daar waar het er toe doet) in combinatie met extra zadelcomfort uit de relatief lange, dunne (27.2 mm) zadelpen. Bovendien vindt ik sloping frames in grote maten gewoon een stuk mooier als ‘klassieke’ frames met horizontale bovenbuis. Verder heb de lengte van de balhoofdbuis precies aangepast op mijn maten (dus geen extra spacers nodig) en heb ik het bracket iets hoger geplaatst voor het gebruik van langere cranks. Daarnaast voor ’t oog: De slope van de bovenbuis is gelijk aan die van de stuurpen en de hartlijnen van bovenbuis, zitbuis en staande achtervork kruizen elkaar op 1 punt. Interne kabels voor achterrem (door bovenbuis) en schakelen (door onderbuis) voor cleane looks, beide met doorlopende buitenkabels.
Na de bouw ‘snel’ afgewerkt voor eerste testritten: gespoten met spuitbus en afgemonteerd met beschikbare onderdelen van vorige fiets(en).

Ik rij er nu een half jaar op rond en hij voldoet prima. Recent heb ik verse kabels en stuurlint gemonteerd en op dat zeldzame moment van een volledig schone fiets meteen maar eens een paar fotos gemaakt.
Laatst gewijzigd door bartv op 20 mei 2016 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 21 okt 2013 14:26

Gaaf! (eigenbouw)

Niet dat het erg belangrijk is als je 2 meter bent, maar wat weegt de fiets.
Hij 'ziet' er namelijk erg licht uit!

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 21 okt 2013 16:42

Dat hij er licht uitziet komt door de relatief dunne stalen buizen tov de meeste carbon en alu frames.
De slanke buizen zijn een van de redenen waarom stalen frames mij aanspreken.
Ik heb dit frame niet gewogen, maar erg licht zal hij niet zijn aangezien ik bij de buiskeuze aan de voorzichtige (solide) kant ben gebleven. Maar zoals je zelf al zegt: Voor een polderstoemper van mijn gewicht speelt het framegewicht niet zo'n grote rol.

Gebruikersavatar
DiXi
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2013 17:14
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Gebruikersavatar DiXi 21 okt 2013 19:07

Hoi fietsers,

Ik ben in het bezit van een Specialized Stumpjumper Comp 29 (2013). (Rood, wit en zwart)

De fiets heeft een upgrade gehad naar volledige X9 afmontage. (Zal na slijtage worden vervangen door X0 of XX) Stuurpen is inmiddels negatief geplaatst, direct op het balhoofd.

Gepland staat een upgrade van de wielset naar een Stan's NoTubes ZTR Crest 29 wielset, een s-works carbon zadelpen, stuurpen en stuur.

Ben me aan het oriënteren op een goede fietscomputer. Hierbij heb ik momenteel de Garmin Edge 810 op het oog. Ik ga dit systeem gebruiken voor diverse trainingsdoeleinden, trainen op hartslag, analyse en navigatie.

Helaas op de foto nog zonder upgrades en met de lelijke plastic schijf op het wiel. (Is natuurlijk verwijdert)


Afbeelding

Afbeelding
I am Specialized

jmhr
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 sep 2013 11:17

jmhr 26 okt 2013 18:24

Mijn Colnago Air 2013:
Afbeelding

DvanW
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 27 aug 2011 15:25
Locatie: Utrecht

DvanW 26 okt 2013 20:08

Een foto van de andere kant en met wat beter licht zou mooi, deze doet de fiets geen recht.

Echo
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 26 okt 2013 21:03

Afbeelding

Sinds donderdag de trotse eigenaar van deze Cannondale Synapse 105 Triple in Matte Black. :D
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1793
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 okt 2013 21:12

in meerdere topics zijn mijn fietsen wel eens voorbijgekomen. Maar hier volgens mij nog nooit.

dus dat moet dan maar eens.

Mijn Gilbertson
Afbeelding

In principe mijn woon-werk fiets: Een naar Hoogeveen omgelabelde carbon Giant TCR
Afbeelding

En mijn low budget MTB welke tevens onder Winterse omstandigheden dienst doet als Woon-werk fiets: Een Superior.
Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 26 okt 2013 22:13

depoldertoerist schreef:in meerdere topics zijn mijn fietsen wel eens voorbijgekomen. Maar hier volgens mij nog nooit.

dus dat moet dan maar eens.

Mijn Gilbertson
Afbeelding
Vind ik mooi!
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie