Scott
-
- Forum-lid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Weet iemand wanneer Scott een nieuwe serie Addict RC uit brengt? De huidige serie vind ik wel chique maar ook wat saai. Overigens zou ik wat lichter materiaal ook wel waarderen, zoals de Addict in 2006 in de markt is gezet. Een Specialized Aetos weegt nu in vergelijkbare uitvoering en prijs zomaar 1 kg minder, om maar eens wat te noemen. Mijn huidige Addict (Ultegra, disc, 2017, racegeo) heb ik ook flink moeten verbouwen om op 7,8 kg uit te komen.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nog geen berichten, maar gezien de looptijd doet Scott meestal 5 jaar met een model.
Ook die zullen de Foil en de Addict wel samenvoegen. Of ze moeten met de Addict lichter. Maar dat kan eigenlijk niet de lichtere frames zitten al op 800/850 gram. Wil je lichter moet je naar je afmontage gaan kijken. Tussen de echt zware en extreem lichter frames is maar een band van 800 - 1200 gram.
Ik weet niet wat je weegt maar vanaf achter in de 70 kilo en een beetje anearoob zou ik frames van onder de circa 900 gram lekker laten staan. Ik heb er nu twee even gereden en ik vind ze beide te slap en dat waren niet de minste merken.
Ook die zullen de Foil en de Addict wel samenvoegen. Of ze moeten met de Addict lichter. Maar dat kan eigenlijk niet de lichtere frames zitten al op 800/850 gram. Wil je lichter moet je naar je afmontage gaan kijken. Tussen de echt zware en extreem lichter frames is maar een band van 800 - 1200 gram.
Ik weet niet wat je weegt maar vanaf achter in de 70 kilo en een beetje anearoob zou ik frames van onder de circa 900 gram lekker laten staan. Ik heb er nu twee even gereden en ik vind ze beide te slap en dat waren niet de minste merken.
Kan je dat wat toelichten? Te slap? Ik ben zelf niet de lichtste en snap de grootste winst of nja voorlopig nagenoeg alle winst in mijn eigen gewicht zit, maar dacht dat een lichte fiets niet verkeerd konwasbeer2006 schreef: ↑06 apr 2024 07:23 Nog geen berichten, maar gezien de looptijd doet Scott meestal 5 jaar met een model.
Ik weet niet wat je weegt maar vanaf achter in de 70 kilo en een beetje anearoob zou ik frames van onder de circa 900 gram lekker laten staan. Ik heb er nu twee even gereden en ik vind ze beide te slap en dat waren niet de minste merken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Haha, mijn huidige fiets (niet bepaald zwaar) is de stijfste die ik ooit heb gehad. Qua gewicht hoef ik me geen zorgen te maken en de anaerobe zone spreek ik hooguit een keer bij spinning aan, vrijwel nooit buiten.wasbeer2006 schreef: ↑06 apr 2024 07:23 Nog geen berichten, maar gezien de looptijd doet Scott meestal 5 jaar met een model.
Ook die zullen de Foil en de Addict wel samenvoegen. Of ze moeten met de Addict lichter. Maar dat kan eigenlijk niet de lichtere frames zitten al op 800/850 gram. Wil je lichter moet je naar je afmontage gaan kijken. Tussen de echt zware en extreem lichter frames is maar een band van 800 - 1200 gram.
Ik weet niet wat je weegt maar vanaf achter in de 70 kilo en een beetje anearoob zou ik frames van onder de circa 900 gram lekker laten staan. Ik heb er nu twee even gereden en ik vind ze beide te slap en dat waren niet de minste merken.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb op een cannodale supersix evo gereden en vorige week even kort op een SL8.
Vind deze rond het bracket gewoon aan de slappe kant en ook bij aanzetten voor ik het niet fijn.
Let wel de sl8 met sram en naar mijn idee hebben de bracket cups gewoon te weinig vlees. Dus wellicht is het met shimano weg.
Maar ik vond hem aan de voorkant ook niet extreem goed, wel goed, maar voor dat bedrag verwacht ik het beste.
Vreemd want een sl7 die ik heb gereden herinner ik me als iets strakker aan de voorkant tov mijn Foil.
Ik wil er wel bij aantekenen dat het niet mijn fietsen waren en wel op mij afgesteld, maar niet perfect.
Als er hier zijn die zelf al honderden kilometers gereden hebben en het wel goed vinden, dan zou ik daar meer waarde aan hechten.
Vind deze rond het bracket gewoon aan de slappe kant en ook bij aanzetten voor ik het niet fijn.
Let wel de sl8 met sram en naar mijn idee hebben de bracket cups gewoon te weinig vlees. Dus wellicht is het met shimano weg.
Maar ik vond hem aan de voorkant ook niet extreem goed, wel goed, maar voor dat bedrag verwacht ik het beste.
Vreemd want een sl7 die ik heb gereden herinner ik me als iets strakker aan de voorkant tov mijn Foil.
Ik wil er wel bij aantekenen dat het niet mijn fietsen waren en wel op mij afgesteld, maar niet perfect.
Als er hier zijn die zelf al honderden kilometers gereden hebben en het wel goed vinden, dan zou ik daar meer waarde aan hechten.
Als je een paar stijve wielen hebt dan kan een fiets ook lichtvoetig aanvoelen.wasbeer2006 schreef: ↑07 apr 2024 13:44 Ik heb op een cannodale supersix evo gereden en vorige week even kort op een SL8.
Vind deze rond het bracket gewoon aan de slappe kant en ook bij aanzetten voor ik het niet fijn.
Let wel de sl8 met sram en naar mijn idee hebben de bracket cups gewoon te weinig vlees. Dus wellicht is het met shimano weg.
Maar ik vond hem aan de voorkant ook niet extreem goed, wel goed, maar voor dat bedrag verwacht ik het beste.
Vreemd want een sl7 die ik heb gereden herinner ik me als iets strakker aan de voorkant tov mijn Foil.
Ik wil er wel bij aantekenen dat het niet mijn fietsen waren en wel op mij afgesteld, maar niet perfect.
Als er hier zijn die zelf al honderden kilometers gereden hebben en het wel goed vinden, dan zou ik daar meer waarde aan hechten.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja, maar in het geval van de cannodale waren het dezelfde wielen.
Persoonlijk denk ik ook dat 800gram gewoon te licht is.
Als je ook kijkt wat die pro fietsen wegen zijn dat gewoon geen frames van 800gram
Persoonlijk denk ik ook dat 800gram gewoon te licht is.
Als je ook kijkt wat die pro fietsen wegen zijn dat gewoon geen frames van 800gram
-
- Forum-lid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Toen hij net uit was reed Asgreen, toch niet de lichtste renner, de Tour op een Aethos (frame onder 600 gram).
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
1 ik vraag me af of zijn frame onder de 600gram was
2 Was dat uit vrije wil of voor de sponsor
Je gaat er niets over horen natuurlijk. Maar doen ze bij een prof frame niet een extra laagje carbon bij het bracket en voorkant?
Het zou me niets verbazen.
2 Was dat uit vrije wil of voor de sponsor
Je gaat er niets over horen natuurlijk. Maar doen ze bij een prof frame niet een extra laagje carbon bij het bracket en voorkant?
Het zou me niets verbazen.
Dat een Aethos 1 kilo lichter is met dezelfde afmontage en vooral prijs lijkt me toch sterk. Ik heb een vrij standaard Addict RC (Carbon wielen, carbon stuur en Force axs afgemonteerd) en die weegt geloof ik 7,5 kilo. Lijkt me toch niet dat een Aethos dan op 6,5kilo komt.Beam me up, Scotty schreef: ↑05 apr 2024 11:24 Een Specialized Aetos weegt nu in vergelijkbare uitvoering en prijs zomaar 1 kg minder, om maar eens wat te noemen. Mijn huidige Addict (Ultegra, disc, 2017, racegeo) heb ik ook flink moeten verbouwen om op 7,8 kg uit te komen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk dat BMU Scotty alleen het frame bedoeld en niet de frameset met vork.
Dat is namelijk ook heel grappig, heel veel frames die heel licht zijn hebben zware vorken. Cannondale bv op de supersix een vork van 420gram, frame is ff 800. wat ze dan wel goed hadden gedaan is een vork voor de 54, 56 en 58 anders produceren. de 54 vork was wel 360 gram.
Maar een vork van mijn zware foil, frame 1150 gram is de vork maar 370.
Nu hoeft een frame geen 1150 gram te zijn, dat is wat zwaar.
Dat is namelijk ook heel grappig, heel veel frames die heel licht zijn hebben zware vorken. Cannondale bv op de supersix een vork van 420gram, frame is ff 800. wat ze dan wel goed hadden gedaan is een vork voor de 54, 56 en 58 anders produceren. de 54 vork was wel 360 gram.
Maar een vork van mijn zware foil, frame 1150 gram is de vork maar 370.
Nu hoeft een frame geen 1150 gram te zijn, dat is wat zwaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Een S-Works Aethos krijg je weldegelijk op 6,5kg met een Dura Ace of Sram Red groep.chris80 schreef: ↑08 apr 2024 09:25Dat een Aethos 1 kilo lichter is met dezelfde afmontage en vooral prijs lijkt me toch sterk. Ik heb een vrij standaard Addict RC (Carbon wielen, carbon stuur en Force axs afgemonteerd) en die weegt geloof ik 7,5 kilo. Lijkt me toch niet dat een Aethos dan op 6,5kilo komt.Beam me up, Scotty schreef: ↑05 apr 2024 11:24 Een Specialized Aetos weegt nu in vergelijkbare uitvoering en prijs zomaar 1 kg minder, om maar eens wat te noemen. Mijn huidige Addict (Ultegra, disc, 2017, racegeo) heb ik ook flink moeten verbouwen om op 7,8 kg uit te komen.
De Scott frames zijn niet de lichtste frames, wel erg goed!