Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ook de 5de op rijd gekocht.
Niet de lichtste, niet de stijfste, niet de comfortabelste, niet de meest aero.
Maar wel het beste totaalplaatje en vooral het rijgevoel/stabiliteit.
Kon vanaf de eerste meter lezen en schijven met dat ding.
Niet de lichtste, niet de stijfste, niet de comfortabelste, niet de meest aero.
Maar wel het beste totaalplaatje en vooral het rijgevoel/stabiliteit.
Kon vanaf de eerste meter lezen en schijven met dat ding.
Q3.65 fietst hier op. Vind de kleurstelling erg fijn.wasbeer2006 schreef: β27 mar 2024 15:30 De Foil had mijn voorkeur vanwege vooral het rijgedrag. Ik heb gezien mijn maten gekeken naar fiets met zo min mogelijk reach en hoog mogelijke stack. Maar dan kom je dus toch bij Scott of Cannondale uit.
Nu wel een maat groter 58cm, die is 2cm hoger. Ik heb nu met een 56 en 2,5cm spacers 13,5cm drop.
Wel met 165mm crank dus voor de meeste hier 12,5cm
Ik kan er wel op rijden maar ik voel op andere fietsen dat hoger me nu wat beter past met de jaren.
Losse framset besteld komt in juli. Opbouw, eerst gaat alles over etap 11speed met huidige wielen.
Wellicht komt er een nieuw hoog setje. de 55mm die ik nu hebt gaat al 7 jaar en een 40K mee.
Andere kant is er geen nieuwe "standaard" kan ik ze beter houden, koop toch hetzelfde terug.
Vond het wel een hele vette, niet standaard kleurstelling
Capture foil.JPG
https://www.q36-5procycling.com/
Dat komt qua timing dan niet echt handig uit: de huidige Foil heeft toch nog wel even te gaan denk ik? Het zou natuurlijk kunnen en dan de Foil eerder uitfaseren. Aan de andere kant: de nieuwe Addict zal al lang en breed in de (design/prototyping/productie-)steigers staan.wasbeer2006 schreef: β06 apr 2024 07:23 Nog geen berichten, maar gezien de looptijd doet Scott meestal 5 jaar met een model.
Ook die zullen de Foil en de Addict wel samenvoegen. Of ze moeten met de Addict lichter. Maar dat kan eigenlijk niet de lichtere frames zitten al op 800/850 gram. Wil je lichter moet je naar je afmontage gaan kijken. Tussen de echt zware en extreem lichter frames is maar een band van 800 - 1200 gram.
Ik heb ook een beetje het idee dat na de hoogtijdagen waarin alles wel werd verkocht er nu wat kritischer naar het protfolio wordt gekeken om zodoende R&D-, productie- en voorraadkosten binnen de perken te houden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja ziet een verschuiving naar Gravel. Dat is natuurlijk een uitbreiding van het portfolio.
Heel veel gebruiken een gravelbike als endurance racefiets, zeker in de lage landen. Endurance gaat verdwijnen, welk nut heeft dat nog?
Voor echt gravel/licht XC wat je in het buitenland ziet, zie je weer een trend dat de topperS MTB,s gaan ombouwen.
Hardtail MTB,s is een niche aan het worden.
Het verschuift en daar moet de markt aan wennen, die kennelijk niet instaat is snel te schakelen.
Heel veel gebruiken een gravelbike als endurance racefiets, zeker in de lage landen. Endurance gaat verdwijnen, welk nut heeft dat nog?
Voor echt gravel/licht XC wat je in het buitenland ziet, zie je weer een trend dat de topperS MTB,s gaan ombouwen.
Hardtail MTB,s is een niche aan het worden.
Het verschuift en daar moet de markt aan wennen, die kennelijk niet instaat is snel te schakelen.
Op het gebied van endurance helemaal met je eens. Adviseer mensen om mij heen met de leeftijd 30+ zonder ervaring met racefietsen om naar gravel te kijken. Dan kunnen ze wel sportief fietsen en zijn ze niet gebonden aan uitsluitend asfalt.wasbeer2006 schreef: β08 apr 2024 16:13 Ja ziet een verschuiving naar Gravel. Dat is natuurlijk een uitbreiding van het portfolio.
Heel veel gebruiken een gravelbike als endurance racefiets, zeker in de lage landen. Endurance gaat verdwijnen, welk nut heeft dat nog?
Voor echt gravel/licht XC wat je in het buitenland ziet, zie je weer een trend dat de topperS MTB,s gaan ombouwen.
Hardtail MTB,s is een niche aan het worden.
Het verschuift en daar moet de markt aan wennen, die kennelijk niet instaat is snel te schakelen.
Yup, er komt deze zomer een nieuwe Addict uit.Beam me up, Scotty schreef: β05 apr 2024 11:24 Weet iemand wanneer Scott een nieuwe serie Addict RC uit brengt?
Laat nou Peter Denk de Scott CR1 / Addict en de Cannondale Scalpel / Trigger ook hebben ontworpen, en als laatste kunstje de Specialized Aethos.scottpch64 schreef: β08 apr 2024 12:14Een S-Works Aethos krijg je weldegelijk op 6,5kg met een Dura Ace of Sram Red groep.chris80 schreef: β08 apr 2024 09:25Dat een Aethos 1 kilo lichter is met dezelfde afmontage en vooral prijs lijkt me toch sterk. Ik heb een vrij standaard Addict RC (Carbon wielen, carbon stuur en Force axs afgemonteerd) en die weegt geloof ik 7,5 kilo. Lijkt me toch niet dat een Aethos dan op 6,5kilo komt.Beam me up, Scotty schreef: β05 apr 2024 11:24 Een Specialized Aetos weegt nu in vergelijkbare uitvoering en prijs zomaar 1 kg minder, om maar eens wat te noemen. Mijn huidige Addict (Ultegra, disc, 2017, racegeo) heb ik ook flink moeten verbouwen om op 7,8 kg uit te komen.
De Scott frames zijn niet de lichtste frames, wel erg goed!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
-
- Forum-lid
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Wat je waarschijnlijk gaat zien is dat de hardcore geometrie van een racer (diep, laag) een beetje opschuift naar een wat comfortabeler geo en dus een aero/klimfiets ineen en een fiets met een beetje meer clearance voor de wielen, korter frame en een hoger balhoofd waardoor ze 1 of zelfs 2 type fietsen van de markt kunnen laten verdwijnen.
Blijft dan over een Gravel/ Endurance fiets en een Aero/klimfiets...
Blijft dan over een Gravel/ Endurance fiets en een Aero/klimfiets...
Een Scott wel met DA of Sram Red?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.