Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40589
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gisteren voor eerste lek gereden wat een plug niet kon verhelpen, een sneetje van glas oid.
Gelukkig minder dan 1 km van huis en door de latex liep hij zo langzaam leeg dat ik het net haalde.
Nu even kijken of ik het kan plakken van binnenuit, zo goed als nieuwe 32mm 5000TR band.
Sowiso heel veel glas overal op de fietspaden
Gelukkig minder dan 1 km van huis en door de latex liep hij zo langzaam leeg dat ik het net haalde.
Nu even kijken of ik het kan plakken van binnenuit, zo goed als nieuwe 32mm 5000TR band.
Sowiso heel veel glas overal op de fietspaden
Less is bore
Kunstgras korrels erbij doen kan helpen.30mm en op welke druk staan de banden?Drkjv schreef: ↑04 jan 2025 22:45 Heb me vanavond weer bezig gehouden met 6 kleine steentjes en 5 kleine stukjes glas uit men banden te prutsen en met een beetje rubberlijm de sneetjes wat proberen dicht plakken.
Banden zijn vrij nieuwe pirelli p zero race tlr 30mm, pakken precies wel veel op (al is het ook wel winter nu), ik vrees toch eens plat te vallen.
Ik heb jaren geleden tubeless gereden, ging goed tot ik eens plat viel. Melk overal en op iedereen, en gat niet te dichten (cyclon sealant, volgens mij niet meteen de beste). Ik vond het toen allemaal vuile boel om er dan een binnenband in te duwen. En daarna weer overgeschakeld naar de gewone biba.
Overdrijf ik nu teveel met deze ene ervaring en zouden jullie aanraden tubeless te gaan?
(ik heb nog een nieuwe bus orangeseal regular staan)
Je kent het wel: je blijft twijfelen en hoopt dat andere mensen voor jou de keuze maken
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Rijden hier beide al jaren tubeless met alle wielen en heb 1x een dynaplug nodig gehad omdat er een stukje metaal in zit van zo'n veegborstel. Kon gewoon thuis komen, dat was met TPU of butyl niet gelukt. Rijden van 25mm tot 30mm en druk rond de 4 bar. Zou niet meer anders willen.Drkjv schreef: ↑04 jan 2025 22:45 Heb me vanavond weer bezig gehouden met 6 kleine steentjes en 5 kleine stukjes glas uit men banden te prutsen en met een beetje rubberlijm de sneetjes wat proberen dicht plakken.
Banden zijn vrij nieuwe pirelli p zero race tlr 30mm, pakken precies wel veel op (al is het ook wel winter nu), ik vrees toch eens plat te vallen.
Ik heb jaren geleden tubeless gereden, ging goed tot ik eens plat viel. Melk overal en op iedereen, en gat niet te dichten (cyclon sealant, volgens mij niet meteen de beste). Ik vond het toen allemaal vuile boel om er dan een binnenband in te duwen. En daarna weer overgeschakeld naar de gewone biba.
Overdrijf ik nu teveel met deze ene ervaring en zouden jullie aanraden tubeless te gaan?
(ik heb nog een nieuwe bus orangeseal regular staan)
Je kent het wel: je blijft twijfelen en hoopt dat andere mensen voor jou de keuze maken
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40589
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tot je een sneetje hebt net als ik gisteren, dan lukt pluggen ook niet meer helaas.
Less is bore
Klopt, maar dan moet je met een biba ook aan het vervangen. Ik heb altijd een normale biba of TPU bij me. Heb trouwens ook bredere dynaplugs bij me, dus je kan altijd nog 2 naast elkaar doen.daniel1975 schreef: ↑05 jan 2025 14:20 Tot je een sneetje hebt net als ik gisteren, dan lukt pluggen ook niet meer helaas.
Maar feit is dat het al jaren goed gaat, dus het zal wel werken..
Je kan altijd wel alles 100% willen afdekken, maar dan zal je net zien dat je ketting knapt en je geen quicklink en/of pons bij je hebt
-
- Forum-lid
- Berichten: 2874
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Wat ik vooral vervelend vind aan Tubeless rijden is dat die buitenband zo lastig op de velg gaat.
Ik ga dit jaar voor ruim een maand naar Spanje en overweeg daar met binnenbanden te gaan rijden aangezien dat toch het wat makkelijker is.
Mijn schwalbe one TLR gaan vrij lastig om de velg. Als ik nu een setje schwalbe vouwbanden (non tubeless) bestel. Zijn deze eenvoudiger te monteren?
Ik ga dit jaar voor ruim een maand naar Spanje en overweeg daar met binnenbanden te gaan rijden aangezien dat toch het wat makkelijker is.
Mijn schwalbe one TLR gaan vrij lastig om de velg. Als ik nu een setje schwalbe vouwbanden (non tubeless) bestel. Zijn deze eenvoudiger te monteren?
Door gedoe met een niet goed te pluggen lek bij een van de rijders stond ons hele ploegje laatst te blauwbekken. Hij was de enige met tubeless en ik denk dat geen van de anderen nu ook nog maar overweegt tubeless te gaan. Na 3x gestopt te zijn werd dan toch op aandringen (lees: zachtjes vloeken) van ons toch maar een binnenband geplaatst.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2874
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Het is een beetje dubbel. Overall gezien rijdt je met Tubeless gewoon minder lek. Het is alleen een gekloot als je lek rijdt.
Als je goede sealant gebruikt (geschikt voor jouw band) zal deze bij lek rijden in 90% van de gevallen meteen dichten wat je met een binnenband niet hebt en dan is het een gekloot als je lek rijdt.gaisdergerman schreef: ↑05 jan 2025 14:56 Het is een beetje dubbel. Overall gezien rijdt je met Tubeless gewoon minder lek. Het is alleen een gekloot als je lek rijdt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
En zo kan ik wel tig voorbeelden noemen dat ik weer stond te blauwbekken omdat iemand van ons ploegje met biba weer lek had gereden. Zoals Orlok zegt moet je gewoon goede sealant (Orangeseal) nemen en dan kan je 99% van de keren door fietsen.0475 schreef: ↑05 jan 2025 14:54 Door gedoe met een niet goed te pluggen lek bij een van de rijders stond ons hele ploegje laatst te blauwbekken. Hij was de enige met tubeless en ik denk dat geen van de anderen nu ook nog maar overweegt tubeless te gaan. Na 3x gestopt te zijn werd dan toch op aandringen (lees: zachtjes vloeken) van ons toch maar een binnenband geplaatst.
Non tubeless gaan even lastig om de velg, dat weet ik uit ervaring. Je moet vooral er voor zorgen dat je tegenover het ventiel begint en dan strak omhoog werken, dan wip je dan band er zo om. Vooral na enig gebruik is de band wat meer uitgerekt en gaat het alleen maar makkelijker.gaisdergerman schreef: ↑05 jan 2025 14:47 Wat ik vooral vervelend vind aan Tubeless rijden is dat die buitenband zo lastig op de velg gaat.
Ik ga dit jaar voor ruim een maand naar Spanje en overweeg daar met binnenbanden te gaan rijden aangezien dat toch het wat makkelijker is.
Mijn schwalbe one TLR gaan vrij lastig om de velg. Als ik nu een setje schwalbe vouwbanden (non tubeless) bestel. Zijn deze eenvoudiger te monteren?
Wat ik vervelend vind is dat bij tubeless wielen de band wat moeilijker plopt in de velg. Vooral met een handpomp, daarom heb ik altijd een patroon mee (en een pompje) om hem erop te ploppen zeg maar. Ook handig als je ooit wat lucht bent verloren door een lekje, dat je wat bij kunt pompen.