Cannondale
Net mijn eerste kilometers op de caadx gereden. Rides like a dream, heel comfortabel. En tijdje getwijfeld aan het blad van 44/36, maar dat rijdt perfect. Rijd op mijn caad 10 ook vrijwel nooit groot. Andere wielen ga ik in augustus eens naar kijken. Wellicht dat ik nog wat dieper ga zitten dan kunnen er wat spacers uit en wordt het op maat gezaagd
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Mijn verloofde heeft haar oog laten vallen op een CAAD 12. Prachtige keuze, waar ik het helemaal mee eens kan zijn. Na internet, folders, en FM bezoek is de selectie terug gebracht tot twee stuks: de CAAD 12 Ultegra met velgremmen (€1999), of de CAAD 12 Ultegra met hydraulische schijfremmen (€2299).
En nou vraagt ze mijn advies.
Ik zeg:
pro schijfremmen: beter remmen in alle omstandigheden, minder slijtage wielen, systeem van de toekomst dus betere restwaarde fiets (ooit), iets nieuws (nieuw=leuk)
pro velgremmen: lichter, goedkoper, bewezen/vertrouwde techniek
Mis ik nog iets?
En nou vraagt ze mijn advies.
Ik zeg:
pro schijfremmen: beter remmen in alle omstandigheden, minder slijtage wielen, systeem van de toekomst dus betere restwaarde fiets (ooit), iets nieuws (nieuw=leuk)
pro velgremmen: lichter, goedkoper, bewezen/vertrouwde techniek
Mis ik nog iets?
++ disc brakes, heb vandaag gemerkt hoeveel beter hydraulische disc brakes remmenknutmo schreef:Mijn verloofde heeft haar oog laten vallen op een CAAD 12. Prachtige keuze, waar ik het helemaal mee eens kan zijn. Na internet, folders, en FM bezoek is de selectie terug gebracht tot twee stuks: de CAAD 12 Ultegra met velgremmen (€1999), of de CAAD 12 Ultegra met hydraulische schijfremmen (€2299).
En nou vraagt ze mijn advies.
Ik zeg:
pro schijfremmen: beter remmen in alle omstandigheden, minder slijtage wielen, systeem van de toekomst dus betere restwaarde fiets (ooit), iets nieuws (nieuw=leuk)
pro velgremmen: lichter, goedkoper, bewezen/vertrouwde techniek
Mis ik nog iets?
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Wow, bruut! Die crossers hebben echt een gedurfde styling, me like!arnold schreef:Net mijn eerste kilometers op de caadx gereden. Rides like a dream, heel comfortabel. En tijdje getwijfeld aan het blad van 44/36, maar dat rijdt perfect. Rijd op mijn caad 10 ook vrijwel nooit groot. Andere wielen ga ik in augustus eens naar kijken. Wellicht dat ik nog wat dieper ga zitten dan kunnen er wat spacers uit en wordt het op maat gezaagd
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Cannondale maakt perfecte crossers, zolang ze gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn kun je er geen buil aan vallen.
Ik rijdt beide en beide hebben sterke en zwakke punten maar gewoon voor op een droge, vlakke weg zijn velgremmen een stuk prettiger.
Vandaag was het droog en ook niet heel koud, tenzij je op een mtb zat zullen je schijven echt niet beter hebben geremd dan een goed afgestelde velgremmen.++ disc brakes, heb vandaag gemerkt hoeveel beter hydraulische disc brakes remmen
Ik rijdt beide en beide hebben sterke en zwakke punten maar gewoon voor op een droge, vlakke weg zijn velgremmen een stuk prettiger.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
knutmo schreef:Mis ik nog iets?
Je verloofde zal toch ook wel (als ik haar gemakshalve even vergelijk met de mijne) belang hechten aan hoe een en ander eruit ziet? En dan is de mooie rode met velgremmen toch wel beduidend aantrekkelijker als de oersaaie met schijven. Die 300 in een mooie wielset stoppen en je hebt een juweel van een fiets!
Ik was gisteren bij Stappenbelt Zwolle en die had de rode klaar staan voor een klant. Zaten hoge wielen in van Mavic. Om de vingers bij af te likken werkelijk..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Niet alleen in die omstandigheden, voor een weg- hobbyfiets in wel 90 procent van de omstandigheden.Wat vind je er in die omstandigheden prettiger aan?
Velgremmen hebben simpelere en relatief onderhoudsvrije techniek die bij droog gewoon exact hetzelfde presteert (ultegra / dura ace remmen zet je ook stil op een postzegel en je komt nooit tekort). De enige keer dat ik schijven mis is met nat weer (echt nat en niet een paar spatten), off road en bij extreme afdalingen (maar eigenlijk ook dan enkel bij een vochtig wegdek).
Maak voor jezelf de afweging of je een slechtweerfietser bent (pak je ook de fiets als het regent) dan zijn schijven een prima optie.
De gemiddelde mooiweerfietser (helemaal de cafë racers) heeft helemaal niets aan schijven maar wel meer sores door iets wat hij/zij totaal niet kan onderhouden.
En ja schijven zijn op de limiet gereden echt beter maar iemand die met velgremmen (in de bergen) in de problemen komt zal die problemen ook krijgen met schijven (enkel blijven zijn/haar velgen dan wel heel)
Sharkman113: Duidelijk, dank.
Zij vindt de rode pislelijk. Ik ga daar verder niet over in discussie (en daarom vieren wij binnenkort onze 10-jarige verloving).dickygiovanni schreef:Je verloofde zal toch ook wel (als ik haar gemakshalve even vergelijk met de mijne) belang hechten aan hoe een en ander eruit ziet? En dan is de mooie rode met velgremmen toch wel beduidend aantrekkelijker als de oersaaie met schijven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Met een beetje geluk fietst ze ook nog graag in de bergen terwijl het giet en je bent eruit.