Re: Tubeless
Geplaatst: 05 jan 2025 15:20
Het is gewoon niet zo geschikt voor de racefiets. Die druk is te hoog en dan spuit alle sealant er al uit tot er nog 2 bar in zit en dan werkt het beter.
Nogmaals - kan het wel x-keer zeggen - gewoon goede sealant gebruiken die geschikt is voor jouw band dan zal je ook met hoge druk (> 5bar) er geen last van hebben.
Hoezo klonteren, gebruik Schwalbe Doc Blue al jaren zonder last te hebben van klonteren o.i.d.gaisdergerman schreef: ↑05 jan 2025 18:09 Na het vervangen van een band (was versleten) kwam ik erachter dat er een soort dunne staalsplinter in de band zat. Bij het demonteren haalde ik mijn hand open.
Met een binnenband was dat minimaal 1x lek geweest.
Ik heb de tubeless race melk van schwalbe. Die kan ik niet aanraden aangezien die gaat klonteren.
Ik vind het een mooie tip en misschien strooi ik er volgende keer iets in voordat ik de band monteer. Vraag me wel af of die korrels het ventiel niet gaan verstoppen.. ervaring mee?
De One TLE is idd een kl*te band om op te leggen. Dat lees je ook in veel reviews.gaisdergerman schreef: ↑05 jan 2025 14:47 Wat ik vooral vervelend vind aan Tubeless rijden is dat die buitenband zo lastig op de velg gaat.
Ik ga dit jaar voor ruim een maand naar Spanje en overweeg daar met binnenbanden te gaan rijden aangezien dat toch het wat makkelijker is.
Mijn schwalbe one TLR gaan vrij lastig om de velg. Als ik nu een setje schwalbe vouwbanden (non tubeless) bestel. Zijn deze eenvoudiger te monteren?
Ik heb alleen maar Schwalbe tubeless in gebruik. Montage gaat inderdaad niet zomaar maar het is een kwestie van techniek. Als ik de band echt goed in het midden van de velg leg en de palm van mijn handen gebruik dan is montage niet makkelijk maar ook geen onmogelijke opgave.gaisdergerman schreef: ↑05 jan 2025 14:47 Wat ik vooral vervelend vind aan Tubeless rijden is dat die buitenband zo lastig op de velg gaat.
Ja dat is mijn ervaring ook. Rij met Schwalbe Pro One en gewone One en jaren geleden weet ik nog dat ik het de 1e keer lastig vond, maar nu goed te doen met de juiste techniek. Band goed velgbed. Beginnen met het ventiel op de grond (dus tegenover het ventiel). Dan strak rondduwen tot je bij het ventiel bent voor het laatste stukje. Wip je hem er zo met een kunststof bandenlichter op.leon1 schreef: ↑06 jan 2025 07:39Ik heb alleen maar Schwalbe tubeless in gebruik. Montage gaat inderdaad niet zomaar maar het is een kwestie van techniek. Als ik de band echt goed in het midden van de velg leg en de palm van mijn handen gebruik dan is montage niet makkelijk maar ook geen onmogelijke opgave.gaisdergerman schreef: ↑05 jan 2025 14:47 Wat ik vooral vervelend vind aan Tubeless rijden is dat die buitenband zo lastig op de velg gaat.
Dan is mijn ervaring ook dat als een band eenmaal een keer is gemonteerd dat de tweede keer makkelijker gaat. Persoonlijk zit ik dus niet in over eventuele demontage/montage onderweg. Maar met tubeless zou je jezelf toch met een plug, desnoods 2 onderweg moeten kunnen redden.