Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2024

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 18 okt 2024 10:41

Na 4 weken gisterenavond ook eindelijk weer x rondje om.. blij dat ik 2 collega's heb die mij maar blijven meevragen/pushen om mee te gaan. Totaal niet topfit, veel te veel andere dingen aan het hoofd, motivatie dit jaar heeeeeel ver te zoeken. Is ook wel te merken aan het aantal ritjes en de totale km stand zover. Had er dan ook een hard hoofd in, maar gelukkig viel het allemaal mee, kleine 50km in de benen zonder al te veel problemen. Hartslag redelijk onder controle, behoefte niet elke x een gat dicht te rijden. Al met al positief.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 19 okt 2024 14:37

Soms zijn die ritjes die je het meest vreest of tegenop kijkt, achteraf gewoon heel fijn. :winkthumb:

Tussen al m'n ambassadeur activiteiten door, toch even gaan fietsen :mrgreen: 😜🤪
Gravelritje gedownload van RouteYou, maar dat viel hier en daar dik tegen. Ging bijvoorbeeld dwars over een aardappelveld. Weinig gravel, wel véél modder. Kan ik iemand een plezier doen met een kilootje verse modder? Vers van de fiets.

Afbeelding
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 19 okt 2024 14:44

koeroeur schreef: 19 okt 2024 14:37 Soms zijn die ritjes die je het meest vreest of tegenop kijkt, achteraf gewoon heel fijn. :winkthumb:

Tussen al m'n ambassadeur activiteiten door, toch even gaan fietsen :mrgreen: 😜🤪
Gravelritje gedownload van RouteYou, maar dat viel hier en daar dik tegen. Ging bijvoorbeeld dwars over een aardappelveld. Weinig gravel, wel véél modder. Kan ik iemand een plezier doen met een kilootje verse modder? Vers van de fiets.

Afbeelding
Modder moet je tot je nemen als een zegen.
Wind tegen over een modderig pad beuken. Waar bij voorkeur niet net, maar een dag eerder een trekker overheen gereden is.
Als er een bocht in ligt, oefen om die zo snel mogelijk te nemen.

Of: boek een zomer vakantie in de Alpen om bergop af te zien.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 19 okt 2024 14:56

Ik kan wat modder wel appreciëren, maar we hebben hier van die zware kleigrond en dan plakt alles gewoon vast. En het zuigt je wiel soms gewoon vast.
En ik heb niet de juiste banden daarvoor.

In de (Belgische) herfstvakantie gaan we enkele dagen naar Nederland, vlakbij de Maashorst. Da's meer mijn ding: bos, zanderige heide met wat gravel hier en daar. Ik kijk er nu al naar uit.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 19 okt 2024 14:57

Elke spat modder die je fiets, kleding of gezicht raakt is iets waar je met trots mee rondrijd. Een overwinning op de elementen die je die dag hebt getrotseerd. Die draag je als de littekens als de dappere strijders van weleer.
Totdat je thuis bent en je buiten in de kou je modderige kleding uit moet trekken van je vrouw.

pino
Forum-lid HC

pino 19 okt 2024 15:26

Oei, influencer filters. :-) Plaatjes gaan er (voor mij) niet op vooruit.
Niet zijken maar reiden !

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 19 okt 2024 15:39

pino schreef: 19 okt 2024 15:26 Oei, influencer filters. :-) Plaatjes gaan er (voor mij) niet op vooruit.
Waarschijnlijk heeft hij een extra gratis maand op komoot gekregen als hij routeyou af zou kraken... of ben ik nu de influencer die omgekeerde troelala toepast?

pino
Forum-lid HC

pino 19 okt 2024 16:28

CampaYolo schreef: 19 okt 2024 15:39
Waarschijnlijk heeft hij een extra gratis maand op komoot gekregen als hij routeyou af zou kraken... of ben ik nu de influencer die omgekeerde troelala toepast?
Dan zou ik een levenslang abonnement op routesou moeten krijgen :D
(oei, we dwalen af, pas op Edwin)

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 19 okt 2024 16:40

CampaYolo schreef: 19 okt 2024 14:57 Elke spat modder die je fiets, kleding of gezicht raakt is iets waar je met trots mee rondrijd. Een overwinning op de elementen die je die dag hebt getrotseerd. Die draag je als de littekens als de dappere strijders van weleer.
Totdat je thuis bent en je buiten in de kou je modderige kleding uit moet trekken van je vrouw.
Nooit de fun van modder begrepen.
Maar op dit moment modder vermijden staat gelijk aan niet fietsen.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2024 16:42

Bewust vignettering toevoegen aan fotos heb ik nooit begrepen. Lenzen fabrikanten doen alle moeite om vignettering te voorkomen :lol:

Modder kan echt vervelend zijn als het vsn die plakkende zeeuwse/vlaamse klei is. Gaat overal vast zitten.
Maar net als vandaag over de natte Heuvelrug met die zanderige natte zooi heb ik er nul moeite mee.
Less is bore

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 19 okt 2024 16:54

Aan dit soort kleimodder vind ik gewoon niets leuk. Na enkele seconden zit quasi elke band vol en begin je glijden als een gek.

Afbeelding
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

pino
Forum-lid HC

pino 19 okt 2024 17:11

De Trophée Valvert vroeguh. MTB-tochten in de winter. MTB banden met heel weinig noppen. Interessante ervaring, maar voor mij hoeft het niet meer.

Plaats reactie