Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Ik heb deze ook sinds enkele maanden. Hij is vrij duur maar lijkt erg degelijk en goed. Inderdaad met een klemmetje voor de bevestiging op het ventiel.
Maar tot mijn plezier heb ik ‘m nog niet hoeven gebruiken.
(Niet jinxen!!!)
Maar tot mijn plezier heb ik ‘m nog niet hoeven gebruiken.
(Niet jinxen!!!)
Voor de racer heb ik deze: https://www.bike-components.de/en/Topea ... mp-p61851/ die druk je rechtstandig over het ventiel heen. Doordat je niet hoeft te draaien, kan de ventielkern nooit los komen.
Overigens wel voor de ATB een Lezyne pompje dat geschroefd wordt, nooit problemen gehad met ventielen die los raken. Nu heb ik wel een fatsoenlijk stukje gereedschap voor het los/vastschroeven van de ventielkern, mogelijk zet ik ze net even iets vaster dan menigeen.
Dogma F
Ook nooit problemen gehad met die lezyne schroef slangetjes. Ik gebruik en aluminium ventielkern verwijderaar van Stans waarmee ik de boel aardig vast zet.
Niet direct problemen gehad met de aansluiting van slangetje op ventiel. (kwestie van goed vastdraaien vantevoren)
Maar al wel 2 keer dat lezyne pomp kapot was, beide keren denk ik door gebruik (op fiets hebben van) in wat slechter weer en dat er toch wat water denk in pomp was gekomen en tijdens pomen opeens geen druk meer hebt.
Eerste keer onder garantie vervangen, 2e keer was allang buiten garantie.
Wel opgelost door wat rubbertjes te vervangen, maar schroefdraad van slangetje wat ook niet helemaal lekker meer.
Had tangetje nodig om pompslang los te draaien.
Daarna maar silca pomp gekocht.
Heb nog wel 2 lezyne pompen in gebruik, geen zin om pomp steeds over te moeten zetten (als in dat ga je vergeten)
Maar al wel 2 keer dat lezyne pomp kapot was, beide keren denk ik door gebruik (op fiets hebben van) in wat slechter weer en dat er toch wat water denk in pomp was gekomen en tijdens pomen opeens geen druk meer hebt.
Eerste keer onder garantie vervangen, 2e keer was allang buiten garantie.
Wel opgelost door wat rubbertjes te vervangen, maar schroefdraad van slangetje wat ook niet helemaal lekker meer.
Had tangetje nodig om pompslang los te draaien.
Daarna maar silca pomp gekocht.
Heb nog wel 2 lezyne pompen in gebruik, geen zin om pomp steeds over te moeten zetten (als in dat ga je vergeten)
Precies dit. Het naar binnen duwen van het ventiel kun je overigens ook voorkomen door het ventiel door de band heen met de duim terug te duwen.0475 schreef: ↑29 nov 2020 10:15 Hier ook geen issues met GP5K/28mm, SV15 binnenband en 16Gr CO2.
Bij het opleggen blaas ik gewoon met de mond wat lucht in de binnenband, vervolgens binnen en buitenband opleggen. Om te voorkomen dat ik bij het opzetten van de de co2 pomp het ventiel naar binnen druk en het pompje niet goed aansluit en CO2 lekt draai ik tijdelijk het velgmoertje er op.
De hele 16gr patroon er in spuiten geeft meer dan voldoende druk bij mij om gewoon de tocht af te maken zonder nog bij te pompen met de hand of een 2de patroon. En op deze velg met 21mm binnenbreedte valt de 28mm band zelfs 31mm breed, dus aardig wat volume te vullen.
.
Met bijvoorbeeld de Control Drive van Lezyne (CO2 kop) kan je ook gewoon voorblazen. Werkt perfect.
Vandaag geprobeerd om mijn Campagnolo Athena Power Torque crankstel te demonteren. Helaas is daarbij de kunststof plaat van mijn Parktool crank trekker gesneuveld. Heeft iemand ervaring met een alternatieve trekker, bijvoorbeeld die van Unior?
Gebarsten plastic plaat:
Gebarsten plastic plaat:
Ik gebruik de goedkoopste pully trekker die je kan vinden; met een 2 euro stuk (best 2) in de crankholte kan ik zo de crank verwijderen. Ik zit dan wel met de trekker achter de crank te trekken wat misschien wat lakschade geeft.
Walter
Walter
Gister morgen mijn BOA kapot getrokken tijdens het aantrekken van de schoen...
Nu zag ik dat de makers van de BOA's er prat op gaan dat deze niet stuk mogen gaan en dat je daarvoor een reparatiesetje kunt aanvragen?
Is daar een mail adres voor in NL of gaat dat via de FM?
Als het via VK moet dan lijkt me dat momenteel een zinloze expeditie gezien de ellende die ik nu al heb met een pakketje dat op 18 december al verstuurt is en nog steeds ergens rondzwerft !
Nu zag ik dat de makers van de BOA's er prat op gaan dat deze niet stuk mogen gaan en dat je daarvoor een reparatiesetje kunt aanvragen?
Is daar een mail adres voor in NL of gaat dat via de FM?
Als het via VK moet dan lijkt me dat momenteel een zinloze expeditie gezien de ellende die ik nu al heb met een pakketje dat op 18 december al verstuurt is en nog steeds ergens rondzwerft !
...