Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 24 mei 2012 20:55

Venga! schreef:
53x11 schreef:
amclassic-fan schreef:Inderdaad, maar een stuk meer met de boel willens en wetens belazeren door de Vos. Maar goed het is al jaren 't zelfde liedje, ik zal er uit principe echt geen cent uitgeven.
+1, Vos is nog geen 15 km van mijn huis vandaan. Toch rijdt ik 10x liever naar bijvoorbeeld Bergen op Zoom op en neer voor fietsspullen (of ik bestel gewoon via internet natuurlijk)
Gelukkig weet de oude Vos zelf ook de (digitale) weg naar Bergen op Zoom te vinden. Ik kwam er uit nieuwsgierigheid even kijken naar een setje Campa Bullets. Nadat ik vroeg naar de prijs liep hij doodleuk naar z'n computer om op de site van Hopmans te kijken en daar vervolgens een paar tientjes boven te gaan zitten :)

Jammer alleen dat hij geen flauw idee heeft wat hij nu werkelijk probeert te verkopen. Dat Campa werkt met verschillende soorten naven en dat er nog zoiets is als Bullet en Bullet Utra was nieuws voor hem, geloof ik. Niet dat dat nieuws ook persé boeiend is of van invloed op zijn mening dat dat setje hét topsetje Bullets was, maar toch... :roll:
:mrgreen: :mrgreen: Wat een ballentent daar... Geef mij ook maar Hopmans, die hebben tenminste nog verstand van hetgeen dat ze verkopen ;)
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39608
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2012 21:32

Er zijn er een paar bij hoppie die echt weten waar ze over praten. Maar ook daar lopen nono's rond.
Less is bore

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 24 mei 2012 22:00

daniel1975 schreef:Er zijn er een paar bij hoppie die echt weten waar ze over praten. Maar ook daar lopen nono's rond.
Die lopen niet allen daar rond, ik ken meerdere fietsenwinkels in de Randstad waar de kwaliteit en service afhankelijk is van wie je helpt.
Er zijn genoeg zaken waar de fietsen met een verrekijker gezocht moeten worden en de service bedroevend is.

Zo bekeken valt het wel mee met de Saldens, Vossen en Hopmannen.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 25 mei 2012 09:45

tourpretendent schreef:
daniel1975 schreef:Er zijn er een paar bij hoppie die echt weten waar ze over praten. Maar ook daar lopen nono's rond.
Die lopen niet allen daar rond, ik ken meerdere fietsenwinkels in de Randstad waar de kwaliteit en service afhankelijk is van wie je helpt.
Er zijn genoeg zaken waar de fietsen met een verrekijker gezocht moeten worden en de service bedroevend is.

Zo bekeken valt het wel mee met de Saldens, Vossen en Hopmannen.
Niet alleen in de Randstad, hoor. Overal tref je nono's rond. Ik was in Nijmegen bij een gerenomeerde zaak en daar lag achter de toonbank een crankstel in een fraaie aanbieding. Ik ko niet direct zien of het een dubbel of compact was, dus dat vroeg ik aan die jongen achter de balie. Die keek mij een beetje glazig aan, en vroeg wat ik bedoelde.

In Arnhem was ik op zoek naar een TA-38 binnenblad als vervanging voor mijn 34 binnenblad. "Een binnenblad van 38 met een steek van 110, dat bestaat niet meneer", was het antwoord dat ik kreeg. Ik aan hem (!) uitleggen dat dat wel degelijk bestaat, maar hij bleef volhouden van niet.

Maar goed, back on topic. Voske met zijn streken. In mijn opinie, alleen naartoe gaan als je precies weet wat je wilt, en niet bang bent om terug te blaffen. Maar het is ook maar waar je een beter gevoel van krijgt; veel geld besparen of goed geholpen te zijn.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Danman1980
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 apr 2012 15:04

Danman1980 25 mei 2012 09:47

tourpretendent schreef: Zo bekeken valt het wel mee met de Saldens, Vossen en Hopmannen.
Lijkt me toch niet echt dezelfde soort.
Ik kom regelmatig bij Hopmans en als je daar advies wil moet je soms even wachten tot "de expert" beschikbaar is, maar dan krijg je wel uitstekend advies is mijn ervaring.
Als je bij Vos om advies vraagt dan maken ze een prijs voor je op. :?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39608
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2012 10:28

Lol@danman. +1
Less is bore

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 25 mei 2012 13:26

Danman1980 schreef:
tourpretendent schreef: Zo bekeken valt het wel mee met de Saldens, Vossen en Hopmannen.
Lijkt me toch niet echt dezelfde soort.
Ik kom regelmatig bij Hopmans en als je daar advies wil moet je soms even wachten tot "de expert" beschikbaar is, maar dan krijg je wel uitstekend advies is mijn ervaring.
Als je bij Vos om advies vraagt dan maken ze een prijs voor je op. :?
Waar ik op doelde is dat er naast deze handelaren bij anderen ook het nodige misgaat.
Kennelijk heb je veel ervaring met Vos of heb je het topic door gelezen?

Over de aard en kwaliteit van adviezen kun je bij het gros van de handelaren in Nederland een boom opzetten, ook dat is niet specifiek voor de eerder genoemde.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 mei 2012 13:37

tourpretendent schreef:
Danman1980 schreef:
tourpretendent schreef: Zo bekeken valt het wel mee met de Saldens, Vossen en Hopmannen.
Lijkt me toch niet echt dezelfde soort.
Ik kom regelmatig bij Hopmans en als je daar advies wil moet je soms even wachten tot "de expert" beschikbaar is, maar dan krijg je wel uitstekend advies is mijn ervaring.
Als je bij Vos om advies vraagt dan maken ze een prijs voor je op. :?
Waar ik op doelde is dat er naast deze handelaren bij anderen ook het nodige misgaat.
Kennelijk heb je veel ervaring met Vos of heb je het topic door gelezen?

Over de aard en kwaliteit van adviezen kun je bij het gros van de handelaren in Nederland een boom opzetten, ook dat is niet specifiek voor de eerder genoemde.
Kan zijn, maar Vos is toch echt met stip het absolute dieptepunt (en ik ken best wel veel fietswinkels)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6579
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2012 13:42

53x11 schreef:Kan zijn, maar Vos is toch echt met stip het absolute dieptepunt (en ik ken best wel veel fietswinkels)
Ik word wel heel erg nieuwschierig :mrgreen:

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 06 sep 2012 15:29

Je kan zeggen wat je wil over Vos, ze zijn in veel opzichten uniek. In hun prijzen maar ook in hun manier van communiceren. Bij de vraag per telefoon of ze een bepaalde wielset al binnen hadden kreeg ik een onverstaanbaar antwoord van de grote Vos waarna de verbinding direct werd verbroken. Zit hier misschien een geniale marketingtruc achter die ik nog moet ontdekken? Op de vraag wanneer zij de 'nieuwe' Sram red groep verwachten heb ik nu 4 keer al gehoord 'overmorgen' ... de eerste keer dat ik daarvoor opbelde was 3 maanden geleden.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 06 sep 2012 15:38

apojapo schreef:Je kan zeggen wat je wil over Vos, ze zijn in veel opzichten uniek. In hun prijzen maar ook in hun manier van communiceren. Bij de vraag per telefoon of ze een bepaalde wielset al binnen hadden kreeg ik een onverstaanbaar antwoord van de grote Vos waarna de verbinding direct werd verbroken. Zit hier misschien een geniale marketingtruc achter die ik nog moet ontdekken? Op de vraag wanneer zij de 'nieuwe' Sram red groep verwachten heb ik nu 4 keer al gehoord 'overmorgen' ... de eerste keer dat ik daarvoor opbelde was 3 maanden geleden.
de Grote Vos, hahahahahaha

laat hem maar (dozen) schuiven....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 06 sep 2012 19:10

apojapo schreef:Je kan zeggen wat je wil over Vos, ze zijn in veel opzichten uniek. In hun prijzen maar ook in hun manier van communiceren. Bij de vraag per telefoon of ze een bepaalde wielset al binnen hadden kreeg ik een onverstaanbaar antwoord van de grote Vos waarna de verbinding direct werd verbroken. Zit hier misschien een geniale marketingtruc achter die ik nog moet ontdekken? Op de vraag wanneer zij de 'nieuwe' Sram red groep verwachten heb ik nu 4 keer al gehoord 'overmorgen' ... de eerste keer dat ik daarvoor opbelde was 3 maanden geleden.
Tsjonge wat triest. Punt.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Plaats reactie