Mart Smeets
Gisteren anders wel een leuke uitzending met Boogerd en Vos. Alleen zo irritant om te gaan roepen:"een hongerklop, dat kennen wij niet, leg eens uit wat dat is?" Net alsof alleen prof renners daar last van hebben...dat belerende soms, kan ik me aan ergeren. Maar leuke uitzending, Vos en Boogerd konden leuke verhalen vertellen en Mart ging er goed mee om.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Diogenes schreef:Mart zelf kent waarschijnlijk geen hongerklop. Dat geloof ik zo. En waarschijnlijk betekent "we" in dit geval, wij Mart Smeets (Pluralis Majestatis)
cheap.....
@SuperGrover1: Maar wel wat ik ook dacht. Hoeveel moeite is het om de vraag zo te stellen: "Voor de mensen die zo iets noot zelf hebben ondervonden: hoe is dat?"
Ik vond het beledigend voor Marianne Vos dat Smeets, echt gemeend, aan Boogie vroeg of hij haar nog bij kon houden. Daarmee doet hij tekort aan de inspanningen die Vos moet doen om op zo'n hoog niveau te koersen. Om dan te veronderstellen dat een, reeds jarenlang, uitgerangeerd renner haar zou kunnen bijhouden zegt iets over Smeets en over hoe Smeets naar het dames wielrennen kijkt.
Ik zag Marianne denken: is hij nu echt gek of niet. Boogie loste het goed op en gaf natuurlijk ruiterlijk toe dat hij geen schijn van kans had.
Smeets, een beetje respect voor deze dame ja!!
Ik zag Marianne denken: is hij nu echt gek of niet. Boogie loste het goed op en gaf natuurlijk ruiterlijk toe dat hij geen schijn van kans had.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
Madhill schreef:Ik vond het beledigend voor Marianne Vos dat Smeets, echt gemeend, aan Boogie vroeg of hij haar nog bij kon houden. Daarmee doet hij tekort aan de inspanningen die Vos moet doen om op zo'n hoog niveau te koersen. Om dan te veronderstellen dat een, reeds jarenlang, uitgerangeerd renner haar zou kunnen bijhouden zegt iets over Smeets en over hoe Smeets naar het dames wielrennen kijkt.
Ben geen Smeets-fan (maar ook geen uitgesproken hater), maar in dit geval ben ik het volledig met je oneens. Mannen zijn fysiek gezien nou eenmaal een stuk geschikter om hard te fietsen, dus het zou mij helemaal niet verbazen als Boogie Vos er af zou fietsen, zeker als je weet dat Boogerd een klimmer is en Vos niet (naar eigen zeggen van beiden).
Een heel groot deel van de fietsprestatie wordt nu eenmaal bepaald door erfelijke aanleg.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Het gemak waarmee Vos Boogie eraf reed zegt mij dat het niveau van een topvrouw altijd hoger ligt dan het niveau van iemand die al jaren niet meer fietst. Heeft dan nl. niets mee te maken met de geschiktheid van een man maar met het niveau van een dame als Vos. Vond het een typisch geval van mannelijk chauvinisme, net als jouw reactie overigens
Madhill schreef:(...) Vond het een typisch geval van mannelijk chauvinisme, net als jouw reactie overigens
Nee hoor, da's gewoon enige kennis van de menselijke fysiologie
Een beetje gentleman laat de dame wel winnen natuurlijk, maar da's iets anders!
(Vos en Boogie hebben toch niet tegen elkaar gefietst?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dus Marianne rijdt Boogie zoek op de Madelaine, afgelopen winter stond hij gewoon stil toen ze samen een rondje cyclocross gingen doen en Marianne demarreerde, en jij zegt dat een ongetrainde man sneller is dan een afgetrainde vrouw. Oké jouw mening dan. I rest my case
Idd, ze zeiden dat ze ooit samen gecrosst hadden, en toen was Vos sneller.
Maar als je ze samen onderaan de Alpe d'Huez zet lijkt het mij echt niet onwaarschijnlijk dat Boogerd als 1e boven komt.
Maar als je ze samen onderaan de Alpe d'Huez zet lijkt het mij echt niet onwaarschijnlijk dat Boogerd als 1e boven komt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"