Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

hm2694
Forum-lid

hm2694 03 jan 2009 11:24

[quote="HM2694"]Hoi,

ik heb vandaag de 705 besteld met CN Europa op Micro SD kaart bij Handtec Engeland. Nu wachten tot het met de post wordt geleverd. Ik kan niet wachten.

Ik ga de komende dagen alles over de 705 nog eens rustig doorlezen dan lekker fietsen.

Ik benieuwd hoelang het gaat duren.

Ik houd jullie op de hoogte. Via Google checkout met Creditcard betaald. Ik vermoed eind volgende week in huis.

Groetjes ene hele goede jaarwisseling.

Hans
[/quote]

Op 1-1-2009 bericht gekregen dat de Edge is verzonden vanuit Engeland. Ik kan deze dus komende week verwachten. Ik ben benieuwd.

Ik kan niet wachten om hiermee mijn eerste kilometers van 2009 te fietsen.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 03 jan 2009 11:36

http://connect.garmin.com/ gebruik ik om ritten terug te bekijken.

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 03 jan 2009 13:45

http://www.bikely.com/listpaths is een website waar in ritten afhaal. Geef land in, streek en plaats en ge krijgt ritten die ge kunt gebruiken.
TC van Garmoin om ritten te bekijken.
Mapsource van Garmin om ritten te maken (als GPX op te slaan)
En proficiat met uw aankoop en veel fietsplezier
Groetjes

Spirit

We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

scale20
Forum-lid

scale20 05 jan 2009 20:02

Ik gebruik sporttracks voor mijn trainingsgegevens bij te houden en te evalueren.

Ik vind deze veel prettiger werken en veel uitgebreider dan de software van garmin, en zijn ook verschillende plugin te downloaden via de site. Onder andere een module voor het vermogen te bereken die je hebt geleverd tijdens een rit, ik weet niet hoe nauwkeurig dit is, misschien kan iemand die in het bezit is van een vermogen meter en een garmin dit is uittesten?

Gratis te downloaden op http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 jan 2009 21:50

[quote="rbr"]Voor alle bekenden van FTD: vele topo kaarten worden nu gepost. Ik weet niet of ze bruikbaar zijn maar het is de moeite waard om te kijken.

Voor wie geen FTD gebruiker is, klik hier voor meer informatie en het opzetten ervan op je computer.[/quote]

Yep, doen het allemaal! ;-)

Ben net terug van een weekje Lanzarote. De eerste echte test voor de Garmin. Echt ideaal wat mij betreft! (Steeds routes gereden die ik met mapsource gemaakt had)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 jan 2009 00:36

[quote="53x11"]
Ben net terug van een weekje Lanzarote. De eerste echte test voor de Garmin. Echt ideaal wat mij betreft! (Steeds routes gereden die ik met mapsource gemaakt had)[/quote]

Als je de routes als courses maakt met www.bikeroutetoaster.com en nog wat strategische waypoints toevoegd in training center dan gaat er nog een wereld voor je open. Je moet ze dan rijden als training in virtual partner mode.
Afbeelding

yugor
Forum-lid

yugor 06 jan 2009 01:18

[quote="ericpeters"][quote="53x11"]
Ben net terug van een weekje Lanzarote. De eerste echte test voor de Garmin. Echt ideaal wat mij betreft! (Steeds routes gereden die ik met mapsource gemaakt had)[/quote]

Als je de routes als courses maakt met www.bikeroutetoaster.com en nog wat strategische waypoints toevoegd in training center dan gaat er nog een wereld voor je open. Je moet ze dan rijden als training in virtual partner mode.

[/quote]
Vertel vertel - nu wordt ik ook nieuwsgierig.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 jan 2009 02:02

Het is met name interessant als je ergens gaat rijden waar je niet zo bekend bent. Als je met mapsrouce een route maakt dan zit er geen hoogte info in. Als je de route als course met bikeroute toaster maakt dan zit het hoogte profiel er wel in.

Stel je gaat de Marmotte rijden en tekent deze route vooraf op genoemde website. Zet je dan in TC bijvoorbeeld een course point op de top van de Galibier dan kun je op je scherm zichtbaar maken: nog te maken hoogte meters tot volgend coursepoint, nog af te leggen afstand tot volgend course point, tijd etc. Je kunt ook een gewenste snelheid inprogrammeren door de gemiddelde snelheid en klimsnelheid in meters/min in te geven.
Daanraast gebruik ik course points om me de dwingen op tijd te drinken, scherpe bochten aan te geven of om te zien hoe lang een steil stuk op een klim duurt zodat ik weet of ik voluit kan gaan zonder dat het te lang gaat duren.

Je moet natuurlijk wel de juiste velden configureren in je scherm anders zie je het niet.

Afbeelding

roeieber
Forum-lid

roeieber 06 jan 2009 04:55

[quote="ericpeters"]

Je moet natuurlijk wel de juiste velden configureren in je scherm anders zie je het niet.

[/quote]

Vertel!
I Am SpeCiAliZed

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 06 jan 2009 10:50

[quote="ericpeters"]Het is met name interessant als je ergens gaat rijden waar je niet zo bekend bent. Als je met mapsrouce een route maakt dan zit er geen hoogte info in. Als je de route als course met bikeroute toaster maakt dan zit het hoogte profiel er wel in.

Stel je gaat de Marmotte rijden en tekent deze route vooraf op genoemde website. Zet je dan in TC bijvoorbeeld een course point op de top van de Galibier dan kun je op je scherm zichtbaar maken: nog te maken hoogte meters tot volgend coursepoint, nog af te leggen afstand tot volgend course point, tijd etc. Je kunt ook een gewenste snelheid inprogrammeren door de gemiddelde snelheid en klimsnelheid in meters/min in te geven.
Daanraast gebruik ik course points om me de dwingen op tijd te drinken, scherpe bochten aan te geven of om te zien hoe lang een steil stuk op een klim duurt zodat ik weet of ik voluit kan gaan zonder dat het te lang gaat duren.

[/quote]

Dat klinkt op zich goed. Met name het ontbreken van hoogteinfo van te voren vind ik toch wel een gemis. (Even geen Marmotte dit jaar, maar de 3 Ballons staat wel op het programma) Maar staat de garmin dan nog wel in 'TomTom modus'? Dat vind ik namelijk een stuk handiger dan een lijntje op het scherm volgen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 jan 2009 12:48

[quote="53x11"]Dat klinkt op zich goed. Met name het ontbreken van hoogteinfo van te voren vind ik toch wel een gemis. (Even geen Marmotte dit jaar, maar de 3 Ballons staat wel op het programma) Maar staat de garmin dan nog wel in 'TomTom modus'? Dat vind ik namelijk een stuk handiger dan een lijntje op het scherm volgen.
[/quote]

Nee hij staat dan niet in TomTom mode, maar je kunt wel met iconen richtingsinstructies krijgen. Daarnaast staan bij de 3 Ballons natuurlijk een helehoop Tommen langs de kant die je wel de goede richting uit sturen.
Afbeelding

yugor
Forum-lid

yugor 06 jan 2009 17:31

[quote="ericpeters"]Het is met name interessant als je ergens gaat rijden waar je niet zo bekend bent. Als je met mapsrouce een route maakt dan zit er geen hoogte info in. Als je de route als course met bikeroute toaster maakt dan zit het hoogte profiel er wel in.

[/quote]
Klinkt idd goed, vooral om je training / koers in te delen.

Voor de volledigheid: die waypoints (met melding x km tot volgende waypoint) kan je ook met routes vanuit mapsource aangeven. Alleen de hoogtemeters tot volgende punt niet.
Wat ik zelf van de zomer gedaan had (naast het voorbereieden van de route in mapsource) was het hoogteprofiel van bikeroutetoaster uitprinten (en in de achterzak stoppen) om een globale indruk te hebben van het profiel van de route.

Plaats reactie