Look
Vandaag de juiste tool voor de trapaslagers ontvangen. En ja hoor, even rustig passen en meten en met de tool gaat de drive-side er keurig in. Voor nu even droog maar straks uiteindelijk met anti-seize vet. Ik was toch even op mijn hoede want met de hand ging het niet makkelijk.
Crank past ook prima en draait superlicht. Nu weer demonteren en de volgende stap is nu het inkorten van de vorkbuis. Bericht van Rullens gehad en de zadelpen is ook binnen. Die komt komende week deze kant op. Dan heb ik alles compleet.
Crank past ook prima en draait superlicht. Nu weer demonteren en de volgende stap is nu het inkorten van de vorkbuis. Bericht van Rullens gehad en de zadelpen is ook binnen. Die komt komende week deze kant op. Dan heb ik alles compleet.
Ride bikes, not tanks!
Nice!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dank JPAR.
Nu dan echt begonnen. Zadelpen wordt vanavond gebracht. Alleen dacht ik nog ergens foam voor om de remleidingen te hebben liggen. Nergens te vinden natuurlijk. Dus hup, op de bestelknop gedrukt....en wat denk je...pak je de carbonzaag en wat ligt daar? Maar uiteindelijk een te kort stuk dus geen man overboord met de bestelling.
Ziet er nu een stuk beter uit toch Philippos?
Nu dan echt begonnen. Zadelpen wordt vanavond gebracht. Alleen dacht ik nog ergens foam voor om de remleidingen te hebben liggen. Nergens te vinden natuurlijk. Dus hup, op de bestelknop gedrukt....en wat denk je...pak je de carbonzaag en wat ligt daar? Maar uiteindelijk een te kort stuk dus geen man overboord met de bestelling.
Ziet er nu een stuk beter uit toch Philippos?
Ride bikes, not tanks!
Over de jaren opgebouwd hoor. Maar ik heb zo goed als alles in huis ja. Kan bijna een werkplaats beginnen. Die carbonzaag heb ik afgelopen jaar eindelijk gekocht voor mijn eerste Look. Ik wilde wel eens een mooie zaagsnede bij het inkorten van een vorkbuis en ondertussen moet ik zeggen dat ik de zaag meer heb gebruikt dan ik had verwacht. Dat heeft zijn geld al opgebracht dus.
Ride bikes, not tanks!
De accu zit in de zadelpen. De kabels zijn echt perfect op maat met 35cm en 80cm. Dat wil dus zeggen dat de zadelpen eenmaal gemonteerd er niet uit kan. Dan zou ik dus de stekkers op de derailleurs moeten losmaken. Maar dat liever dan die hele lus die Look zelf op de persfoto's heeft staan (bij de derailleur achter). Nu nog even uitvogelen hoe ik de kabels door het frame ga krijgen. Het is leuk dat er van die kabelbinders tegen het rammelen aan de kabels zitten maar daardoor wordt het wel een uitdaging. Morgen maar, dan weer met een frisse blik. Zoals ik het nu zie moet het wel lukken met een oude schakelkabel en wat tape.
Ride bikes, not tanks!
Het gaat niet snel maar er zijn wel vorderingen. Vanavond maar eens de remleiding aansluiten op de remklauw. Dan kunnen de trapaslagers ook gemonteerd worden. De remleiding (en foam hoes) ligt nogal hoog, Maar gelukkig zit er een stevige kunststof hoes tussen de cups. En de as is natuurlijk maar 24mm dus die zou sowieso niet in aanraking komen met de remleiding. Ik was anders van plan de remleiding met een trekriempje vast te maken aan de rubber afdekdop van het frame. Maar dat hoeft dus niet. Accu nu juist gemonteerd en de derailleurs werken. Verder vind ik dat de rubber afdichting van het balhoofd nogal wat wrijving veroorzaakt op het frame waardoor deze zwaar gaat sturen. Er zit bij het frame een heel dun plastic schijfje maar die mag wel twee keer zo dik zijn. Eens kijken of ik daar iets op kan vinden. Het lijkt een onbenullig stukje plastic maar zonder dat schijfje gaat het helemaal stroef.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Looking good
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dank jullie wel! Vandaag ketting en stuurlint erop en gaan!!
Ik heb een kort ritje gedaan, 42km, en dat ging lekker. Je merkt dat het een endurance-geo is. Nogal een flauwe balhoofdhoek maakt dat de 765 graag rechtdoor wil. Heel relaxed eigenlijk. Hij is ook wat hoger aan de voorkant. Vooraf twijfelde ik nog of er buiten de 15mm spacer (die ook de kabels in het frame leidt) nog een spacer van 5mm bij moest. Maar dat is niet nodig. Verder is het altijd fijn als een eerste rit goed verloopt. Geen gerammel of gekraak.
En ik ben van 42cm sturen ditmaal naar een 40cm stuur gegaan. En dat stuur van MCFK heeft een lichte backsweep en een bocht die iets flared is. Dat bevalt zo op dat korte ritje prima. Morgen komen nog de pedalen van Look (uiteraard ) en de sensoren voor snelheid en cadans erop.
Ik moet nog even kijken naar de afstelling van de voorderailleur. Nu voor niet geschakeld dus even fietsen ging voor. Daarnaast nog even kijken hoe ik de Rox kan koppelen met Di2 zodat ik kan zien in welke versnelling ik rijd.
Natuurlijk tijd genomen om een paar foto's te maken nu de Look nog mooi en fris is.
Ik zal de 765 ook nog even aan de weegschaal hangen. Kaal zou de 765 7,3kg moeten wegen. Met pedalen, computer, bidonhouders etc. (rijklaar) dus richting 7,7kg.
De 3T wielset die er nu op zit gaat in juni wel over naar de CAAD van mijn zoon. Dan maar eens kijken wat ik op de 765 zou willen monteren.
Ik heb een kort ritje gedaan, 42km, en dat ging lekker. Je merkt dat het een endurance-geo is. Nogal een flauwe balhoofdhoek maakt dat de 765 graag rechtdoor wil. Heel relaxed eigenlijk. Hij is ook wat hoger aan de voorkant. Vooraf twijfelde ik nog of er buiten de 15mm spacer (die ook de kabels in het frame leidt) nog een spacer van 5mm bij moest. Maar dat is niet nodig. Verder is het altijd fijn als een eerste rit goed verloopt. Geen gerammel of gekraak.
En ik ben van 42cm sturen ditmaal naar een 40cm stuur gegaan. En dat stuur van MCFK heeft een lichte backsweep en een bocht die iets flared is. Dat bevalt zo op dat korte ritje prima. Morgen komen nog de pedalen van Look (uiteraard ) en de sensoren voor snelheid en cadans erop.
Ik moet nog even kijken naar de afstelling van de voorderailleur. Nu voor niet geschakeld dus even fietsen ging voor. Daarnaast nog even kijken hoe ik de Rox kan koppelen met Di2 zodat ik kan zien in welke versnelling ik rijd.
Natuurlijk tijd genomen om een paar foto's te maken nu de Look nog mooi en fris is.
Ik zal de 765 ook nog even aan de weegschaal hangen. Kaal zou de 765 7,3kg moeten wegen. Met pedalen, computer, bidonhouders etc. (rijklaar) dus richting 7,7kg.
De 3T wielset die er nu op zit gaat in juni wel over naar de CAAD van mijn zoon. Dan maar eens kijken wat ik op de 765 zou willen monteren.
Ride bikes, not tanks!