Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 12 okt 2009 15:05

We kunnen deze discussie maar beter stoppen want nu Timo al zijn reacties heeft weggehaald wordt het toch iets te dubieus om erover door te gaan. Het beeld klopt gewoon niet meer.
Iemand nog een Ti fiets te showen? :)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 okt 2009 15:54

litespeed schreef:Volgens mij werden de eerste vragen gewoon beantwoord, niet? Als je dan uitleg geeft en toch keer op keer in een hokje geduwd wordt, dan houdt het simpelweg op. Als je een discussie ingaat, kun je beter oogkleppen en vooroordelen thuislaten. Dit sloeg nergens op.

Inderdaad, iemand noemt mij een grammenjager, vervolgens geef ik in een heel normaal antwoord aan dat ik dat niet ben want anders had ik wielen, cassette, banden, pedalen, zadel, zadelpen en nog van alles anders aangepakt (New Ultimate of AX, etc.) waarna de conclusie was dat ik toch als een grammenjager overkom dus moeten er andere pedalen op en en passant word ik nog even voor zondagsfietser uitgemaakt waarna er ook nog eens woorde in mijn mond worden gelegd (nergens zeg ik dat deze fiets zo bij de fietsenmaker vandaan komt) om daar dan alweer aan te koppelen dat ik wel een grammenjager ben. Dan is het mooi geweest.

En ja Perik, inderdaad, ik reageer toch weer dus voordat je daar weer een "leuke" opmerking over hebt: I could not care less
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 12 okt 2009 16:03

Haha, wat een huilerig misbaar zeg! Dit is toch geen doen zo, dat snap je zelf toch ook wel. Maar spelen jullie vooral vrolijk verder zonder mij. Ik hou het voor gezien

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 12 okt 2009 16:09

perik schreef:We kunnen deze discussie maar beter stoppen want nu Timo al zijn reacties heeft weggehaald wordt het toch iets te dubieus om erover door te gaan. Het beeld klopt gewoon niet meer.
Iemand nog een Ti fiets te showen? :)


Ik durf in ieder geval niet meer. Durf niet eens de straat meer op met m'n dranghek. De winkels zijn vandaag dicht hier: breng 'm morgen terug. Hoop dat ik snel ergens een betaalbaar maatje 56 kan vinden ;)

... een discussie zou ik dit trouwens niet willen noemen. Aan een discussie worden m.i. wat andere eisen gesteld.
... más allá ...

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 12 okt 2009 17:30

JPP schreef:
perik schreef:We kunnen deze discussie maar beter stoppen want nu Timo al zijn reacties heeft weggehaald wordt het toch iets te dubieus om erover door te gaan. Het beeld klopt gewoon niet meer.
Iemand nog een Ti fiets te showen? :)


Ik durf in ieder geval niet meer. Durf niet eens de straat meer op met m'n dranghek. De winkels zijn vandaag dicht hier: breng 'm morgen terug. Hoop dat ik snel ergens een betaalbaar maatje 56 kan vinden ;)

... een discussie zou ik dit trouwens niet willen noemen. Aan een discussie worden m.i. wat andere eisen gesteld.


Gelukkig dat JJP erom kan lachen :-)
No hard feelings ;-)
Maar ben jij zo lang dan, want ik schat je Chinook zo'n 62 cm, plus een ruim 13 cm lange stuurpen?

MtB
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 12 okt 2009 17:51

MiketheBike schreef:
JPP schreef:
perik schreef:We kunnen deze discussie maar beter stoppen want nu Timo al zijn reacties heeft weggehaald wordt het toch iets te dubieus om erover door te gaan. Het beeld klopt gewoon niet meer.
Iemand nog een Ti fiets te showen? :)


Ik durf in ieder geval niet meer. Durf niet eens de straat meer op met m'n dranghek. De winkels zijn vandaag dicht hier: breng 'm morgen terug. Hoop dat ik snel ergens een betaalbaar maatje 56 kan vinden ;)

... een discussie zou ik dit trouwens niet willen noemen. Aan een discussie worden m.i. wat andere eisen gesteld.


Gelukkig dat JJP erom kan lachen :-)
No hard feelings ;-)
Maar ben jij zo lang dan, want ik schat je Chinook zo'n 62 cm, plus een ruim 13 cm lange stuurpen?

MtB



Ja, ik lach me rot! Ik hoop maar dat de titanium-prijs een beetje hoog staat tegenwoordig: dan levert zo'n dranghek tenminste nog wat op.

En nee, ik ben niet zo groot: 1,62 meter, maar ik vind zo'n groot frame gewoon mooier. Nou ja, tot gisteren dan ...

Het is trouwens JPP, HanktheKnife, ... je kunt zeker niet lezen!
... más allá ...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6350
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 okt 2009 18:07

Afbeelding

Wat een gezeik of deze fiets nu wel of niet mooi is , anders moet of lichter kan ...... Het is gewoon een prachtige Merlin superlight die ik eens in het echt heb mogen aanschouwen , mooi is en uitgebalanceerd bij elkaar gezocht/ gekocht. Trouwens zag de fiets er ook zeer mooi uit met de Lightweight wielen en is zeker een van mijn all time favorites op het forum.

Afbeelding

De eigenaar is trouwens een zeer aardige gast , waarmee ik wel eens een rondje in frankrijk zou willen fietsen.

Toen ik zijn fiets zag was het toch wel een beetje een zetje in mn rug om ook eens een stealth zwarte machine te maken, wel geen titanium maar toch.

Grtz.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 okt 2009 22:52

JPP schreef:
MiketheBike schreef:
JPP schreef:

Ik durf in ieder geval niet meer. Durf niet eens de straat meer op met m'n dranghek. De winkels zijn vandaag dicht hier: breng 'm morgen terug. Hoop dat ik snel ergens een betaalbaar maatje 56 kan vinden ;)

... een discussie zou ik dit trouwens niet willen noemen. Aan een discussie worden m.i. wat andere eisen gesteld.


Gelukkig dat JJP erom kan lachen :-)
No hard feelings ;-)
Maar ben jij zo lang dan, want ik schat je Chinook zo'n 62 cm, plus een ruim 13 cm lange stuurpen?

MtB



Ja, ik lach me rot! Ik hoop maar dat de titanium-prijs een beetje hoog staat tegenwoordig: dan levert zo'n dranghek tenminste nog wat op.

En nee, ik ben niet zo groot: 1,62 meter, maar ik vind zo'n groot frame gewoon mooier. Nou ja, tot gisteren dan ...

Het is trouwens JPP, HanktheKnife, ... je kunt zeker niet lezen!


@JPP: Ik ben serieus wel geinteresseerd in de maat van je frame en stuurpen! En ik beloof: zal geen flauwe grappen maken over dranghekken en spacertorens.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 13 okt 2009 11:23

Net zo als het bij kinderen belangrijk is om het juiste merk kleding te dragen (want anders hoor je er niet bij en wordt je meedogenloos gepest) moet je je in de fietswereld ook aan bepaalde normen houden (volgens sommige lieden). Voor titanium gelden dan nog weer speciale regels (dat zijn zeg maar de gothics of de retro's ? ).

Voor sommigen is het belangrijk om anderen af te zeiken omdat ze daarmee hun eigen politiek correcte positie als het ware bevestigen c.q. daarmee het gevoel krijgen dat zij er wel "bijhoren". Geeft ze een veilig/prettig gevoel. Het is allemaal (sociaal)psychologisch verklaarbaar.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 13 okt 2009 11:36

Gaat lekker hiero in dit gedeelte van het forum!

Laten we het weer over ti-bikes hebben ipv hier een psychologische oorlog te voeren....

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 13 okt 2009 12:35

Ik neem aan Aeolus. Dat is in ieder geval de naam van het jpg-tje.
http://www.velodreams.de/Van_Nicholas_Aeolus_5.jpg
Zo te zien zit die niet meer in het assortiment van Van Nicholas.

Plaats reactie