Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

timnagtegaal
Forum-lid

timnagtegaal 03 mei 2008 21:22

margit schreef:Gaaf zeg!!

Wat een lange w8tijden voor de zwarte pro sl 3000...

Nee hoor, ik heb exact een week!! moeten wachten en toen kreeg ik al bericht dat hij klaar was! :)
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition

geba
Forum-lid

geba 04 mei 2008 01:24

Wat ik niet begrijp is dat je een Quick Step outfit erbij koopt! (laminaat) sponsoren die Belgen je? Laatst las ik. "maak geen reclame als het als team niets oplevert" Of is het gewoon om leuk te zijn! Zelf heb ik een petje van Lotto Domo maar ja ik doe zaken met die gasten! Was onlangs op een invitatie; beetje kletsen met Koos Moerenhout, Robbie Mcewen etc. Dan kan ik me nog iets bij voorstellen dat je zo'n shirtje aantrekt. Dus............je hebt wel Quick Step laminaat in de kamer? Trouwens Domo stond (staat nog steeds) voor textiele vloerbedekking, dus geen melk zoals de goegemeente altijd dacht. Wat een geklets eigenlijk he?

rb
Forum-lid

rb 04 mei 2008 10:57

RikH schreef:Vandaag was de dag! ben naar Rose geweest en heb een PRO SL 3000 besteld! framemaat 61! maar goed dat ik langs gegaan ben, want ik heb BBL 96 en zou daarom de 63 genomen hebben maar omdat mijn bovenlijf kort is adviseerde ze me de 61 te nemen voor normale zit of 59 voor sportief het is dus 61 geworden! Kleur: Blauw, jullie denken waarom blauw? Nou wit en zwart moest ik 10 weken op wachten en Blauw 2 weken, na lang denken toch voor blauw gegaan. Achteraf vind ik het ook een super kleur en weer wat anders dan zwart of wit! Verder nog het tinue van Quick-step erbij gekocht (Kleuren fiets :)) en shimano raceschoenen en ultegra pedalen!

margit schreef:Gaaf zeg!!

Wat een lange w8tijden voor de zwarte pro sl 3000...

10 weken? Ik heb 30 april een zwarte besteld...wordt 26 mei opgebouwd. Zal het in de maat zitten dan.

@timnagtegaal: ik neem aan dat jij geen 61cm hebt zoals RikH..de toestroom van 57 en 59 cm zal toch wat constanter zijn aangezien ze deze meer verkopen.

"vandaag nog even ploeteren op mijn oude", maar het weer maakt veel goed :)
Red Bull PRO-SL 3000 - All Black

timnagtegaal
Forum-lid

timnagtegaal 04 mei 2008 12:32

@ RB; ik heb die zwarte shimano 105 pedalen erop zitten. heb nog zitten twijfelen tussen deze en de metalen ultegra's, maar gezien het prijsverschil heb ik toch voor de 105 gekozen. op mijn huidige fiets had ik ze ook zitten en ze zijn wat mij betreft prima.

@ RB; ik heb inderdaad een 59 besteld, vandaar waarschijnlijk de supersnelle levertijd!

Nou ploeter ze nog ff op je oude fiets, het weer is inderdaad fantastisch! :)

ow ja ik heb trouwens een standaard sigma teller erop zitten, mooi duidelijke schermweergave. het is geen draadloos want dat heb ik eerder wel eens gehad en dat vertrouw ik niet.
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition

rikh11
Forum-lid

rikh11 04 mei 2008 15:26

Geba schreef:Wat ik niet begrijp is dat je een Quick Step outfit erbij koopt! (laminaat) sponsoren die Belgen je? Laatst las ik. "maak geen reclame als het als team niets oplevert" Of is het gewoon om leuk te zijn! Zelf heb ik een petje van Lotto Domo maar ja ik doe zaken met die gasten! Was onlangs op een invitatie; beetje kletsen met Koos Moerenhout, Robbie Mcewen etc. Dan kan ik me nog iets bij voorstellen dat je zo'n shirtje aantrekt. Dus............je hebt wel Quick Step laminaat in de kamer? Trouwens Domo stond (staat nog steeds) voor textiele vloerbedekking, dus geen melk zoals de goegemeente altijd dacht. Wat een geklets eigenlijk he?
Het is gewoon om leuk te zijn! en de kleuren matchen mijn fiets :) haha! Dus wat maakt het allemaal uit? miljoenen mensen hebben toch ook een voetbalshirt van een club zou dat ook niet kunnen?

mpol
Forum-lid

mpol 07 mei 2008 17:30

Afgelopen winter heb ik een Red Bull Scandium frame opgebouwd met wat onderdelen. Ik wilde een maatje groter en anderhalve kilo lichter vergeleken met mijn vorige fiets. De Red Bull had een goede geometrie, was licht, en was betaalbaar. Ik moet zeggen dat het financieel nog wel tegenvalt om een fiets op te bouwen uit onderdelen, een vergelijkbare kant-en-klare fiets is net zo duur of misschien nog wel goedkoper. Maar wel interessant en ook wel spannend om zelf allemaal uit te zoeken en op te bouwen.
Ik rij trouwens met een flatbar omdat ik de remmerij en shifters fijner vind aanvoelen dan die op een dropbar. Hij stuurt wel scherp en zeker, valt me niks tegen. Is ook een stuk lichter dan mijn vorige fiets was, dus nu de beentjes nog :)
Een foto:
Afbeelding

Lijst van onderdelen:
Frame: Red Bull Scandium Race, 61cm, doublebutted, WCW Scandium
Voorvork: Ritchey Pro Carbon
Balhoofd: WTB Momentum geintegreerd
Remmen: Shimano Ultegra BR-6600
Remhendels: Shimano Ultegra BL-R770
Voorderailleur: Shimano Ultegra FD-R773, 34,9 klem
Achterderailleur: SRAM X-7
Crank: Ritchey Pro V Triple 130/74
Tandwielbladen: Ritchey Pro 30/42/52
Trapas: Shimano Octalink BB-5500 105
Cassette: Shimano Ultegra 9-speed 12-23 / Shimano Ultegra 9-speed 12-27
Shifters: SRAM X-7
Pedalen: Ritchey Comp V4 Mountain
Zadelpen: Ritchey WCS 31.6mm
Zadelpenklem: Xtreme Pro 34,9mm
Zadel: Fi'zi:k Vitesse Titanium
Wielen: Easton Circuit
Banden: Continental GP4000 700x25
Stuur: Ritchey WCS, flatbar, 58cm, 5° backsweep
Stuurpen: Pro PLT 140mm, 10°
Bar-ends: Bontrager Race X Lite Carbon
Grips: Ritchey WCS
Computer: Echo Zone 7

rb
Forum-lid

rb 08 mei 2008 22:53

mpol schreef:Ik moet zeggen dat het financieel nog wel tegenvalt om een fiets op te bouwen uit onderdelen, een vergelijkbare kant-en-klare fiets is net zo duur of misschien nog wel goedkoper.

Wat heeft het gekost dan in totaal? En waarom de SRAM / Ultegra combinatie?
Red Bull PRO-SL 3000 - All Black

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 08 mei 2008 23:43

Ik heb hetzelfde frame, maar dan zwart/grijs. Zit inmiddels niet meer in de collectie van Red Bull. Frame weegt 1180 gram, en komt goed uit de testen die FIETS ermee gedaan heeft(zie elders op deze website).
Ik ben wel benieuwd of jouw fiets ook zoveel geluiden doorgeeft/versterkt. Ik heb namelijk het idee dat het frame, dat erg dunwandig is, sterker dan normaal als een soort klankkast werkt.
Mijn fiets, Ultegra-afgemonteerd met Lightwheels van Red Bull, weegt 7,6 kilogram in maat 57.

ted038
Forum-lid

ted038 08 mei 2008 23:59

mpol schreef:Afgelopen winter heb ik een Red Bull Scandium frame opgebouwd met wat onderdelen. Ik wilde een maatje groter en anderhalve kilo lichter vergeleken met mijn vorige fiets.

Hey Marcel, ook het " red bull" licht gezien ;) en zo te zien qua fiets al klaar voor het " swolland eifel weekend " :d

Mooie fiets hoor :D

Zal je nog wel eens " uithoren" over het los opbouwen ipv " hele fiets" kopen ;)
Tot dinsdag 13 mei :p

PS zit zo'n zadel nu lekker in die stand ?????? lijkt mij veel ste schuin, de voorpunt te hoog dus.

rikh11
Forum-lid

rikh11 09 mei 2008 13:45

Is er al iemand die in bezit is van de blauwe versie van de PRO SL 3000?

mpol
Forum-lid

mpol 09 mei 2008 14:32

@RB: je wilt een bedrag horen? Ehh, 2 oude fietsen en anderhalve bonus :). Bij elkaar intussen 1445,-. Met een frame van 270,-, een vork van 200,- en wielen van 345,- schiet dat natuurlijk al aardig snel op. En met de rest van de dingen heb ik volgens mij toch echt mijn best gedaan.
En waarom SRAM en Ultegra? Ik wilde een fiets van Ultegra nivo, voor de duurzaamheid en het gewicht. Op mijn vorige fiets had ik Tiagra schifters en derailleurs. Naar mijn idee waren dit gewoon Deore shifters, en zag ik niet direct het verschil tussen Ultegra en XT shifters. Ik had nog SRAM shifters en achterderailleur liggen van een mtb, wat ik net wat fijner vind schakelen dan Shimano, dus dit was dan een logische stap om die te gebruiken. Consequentie is dat ik met 9-speed rondrij, maar dat vind ik wel ok.
Ergens hoort een mtb derailleur niet op een racefiets, en het gespoten aluminium steekt ook wat af tegen het gepolijste aluminium. Het mooiste zou zijn een SRAM racederailleur. Op dit forum werd me verteld dat de cable-pull van race en mtb derailleurs bij SRAM verschillend is, maar op mountainbike.nl las ik dat er wel mensen met een SRAM racederailleur en mtb shifters rond rijden. Punt wat dan overblijft is dat ik een lange kooi nodig heb met mijn triple en mogelijk mijn 12-27 cassette. En ik weet niet of de kooi van de race- en mtb derailleurs uitwisselbaar is, en of ik dat dan ook nog eens aandurf om zelf te gaan knutselen.
Verdere keus voor Ultegra is gebaseerd op de prijs/kwaliteit verhouding van de remmen, ik heb simpelweg het geld niet over voor SRAM remmen. En afaik heeft alleen Shimano een voorderailleur met race-kooi en mtb-cable-pull.

@Robbebopper. Ik had al gezien dat je er ook een had. Pas stond er ook een op Marktplaats. Blijkbaar zijn ze wat dun gezaaid. Mijn frame weegt 1325 op mijn weegschaal. Dat is incl. balhoofdlager en in maatje 61.
Ik heb niet echt veel bijgeluiden. Het enige echte geluid wat me stoort is op klinkerwegen het trillen van de derailleurkabels tegen de onderbuis. Deze kabels staan wel strakgespannen, maar misschien lopen ze net wat te dicht langs het frame ofzo? Het is dan inderdaad wel een klankkast.
Wel een net gewicht van jouw fiets :). De mijne is rond de 8,5 kg incl. pedalen, zadeltas, computer, etc., in rijdende staat.

@Ted038: ja, ook het Red Bull licht gezien :). Bedankt.
Het opbouwen was bij het uitzoekwerk vooral leuk, interessant en ook wel wat spannend. Het opbouwen zelf ging eigenlijk wel soepel, het meeste is toch standaard spul met standaard maten. Ik had wel 2 stressmomenten. Bij een kant indraaien van de trapas heb ik toch wat draad gestript. De tweede keer indraaien ging gelukkig wel goed. En ook de lagerring op de vorkbuis rammen vond ik maar een zenuwenkarweitje. Bij aluminium maakt me dat niks uit, maar met zo'n carbon buis wordt ik toch wel zenuwachtig...
En ja, het zadel kan inderdaad wat vlakker :)

iskander
Forum-lid

iskander 09 mei 2008 17:33

mijn fiets zou 15 mei gebouwd worden. maar ik heb hem gisteren kregen. netjes opgestuurd. afgeleverd. Dus het kan best snel gaan. overigens de 19 april besteld. was dan wel een andere versie een carbon sl 3000. dus ze zijn na mijn idee altijd wat voorzichtig met de genoemde levertijd. dit is waarschijnlijk om terleurstellingen van de wachtende te voorkomen.

Plaats reactie