Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2006 00:34

Quoten: Origineel geplaatst door dogma dude op 25 Augustus 2006

Marconi, nette fiets hoor! Mooie kleurcombinatie
bij de weg; ook last van (mogelijk) zakkende zadelpen (getuige plakbandje op zadelpen.....)

Het is mijn fietsie op de foto van Marconi. Het is geen plakbandje wat je ziet maar een USE-shim om 31.0mm terug te brengen naar 27.2. Ik heb mijn originele Pina pen verkloot en voor veel minder geld kon ik een lichtere, mooie Recordpen krijgen. Zakkende zadelpen had ik wel last van, maar nu met Tacx montagepasta 0,0 problemen meer.
Less is bore

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 26 aug 2006 21:45

Mooi fietsje Daniel!  Het is dus een shim die eruit steekt. Is een orginele Pina-pen dan zo duur? Zodra ik een digitale camera heb dan zal ik proberen mijn Pinaatje te plaatsen. Ik zal ook eens een potje Tacx montagepasta kopen. Dat voorkomt wegzakken  en losraken + dat het demontabel blijft.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2006 13:01

Het gezeik met Pina is dat het een zadelpendiameter gebruikt van 31,0. Dat heeft geen enkel merk in zijn assortiment en zit je dus vast aan Pina. En voor E130,- krijg je dan een veel te zware, alu pen met carbon filmlaagje.Nu kocht ik voor 70,- bij Salden een minstens zo mooie, full carbon Campa Record pen.
Less is bore

trudie
Forum-lid

trudie 27 aug 2006 13:18

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 25 Augustus 2006
P.S. Ik heb nog geen digitale camera ( kan geen goede vinden. Te veel 'noise' bij hogere ISO waarden) en bovendien ik kan geen foto's op het forum plaatsen omdat ik dit te ingewikkeld vind. Zal het eens aan mijn "digitale" zonen vragen.

Marconi, we zouden nog een keer gaan fietsen, als jij dat ook leuk vindt. Het zal toch wel weer een keer mooi weer worden?
Ik neem dan mijn digitale camera mee en zal de foto ook voor je op het forum zetten

onlycampa
Forum-lid

onlycampa 27 aug 2006 13:31

Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 27 Augustus 2006

P.S. Ik heb nog geen digitale camera ( kan geen goede vinden. Te veel 'noise' bij hogere ISO waarden) en bovendien ik kan geen foto's op het forum plaatsen omdat ik dit te ingewikkeld vind. Zal het eens aan mijn "digitale" zonen vragen.

Marconi, we zouden nog een keer gaan fietsen, als jij dat ook leuk vindt. Het zal toch wel weer een keer mooi weer worden? Ik neem dan mijn digitale camera mee en zal de foto ook voor je op het forum zetten

Kunnen we toch ook met z'n allen gaan!
Alleen maar Campa en niets anders!

trudie
Forum-lid

trudie 27 aug 2006 14:01

Sorry, maar ik heb al een uitnodiging en ik heb ook een streepje voor want Marconi zijn vrouw heet ook Trudy..

Maar inderdaad, een forumtocht omgeving Hendrik-Ido-AMbacht lijkt me ook super.

onlycampa
Forum-lid

onlycampa 27 aug 2006 14:24

Maar inderdaad, een forumtocht omgeving Hendrik-Ido-AMbacht lijkt me ook super.

Nou nodig ons uit!
Alleen maar Campa en niets anders!

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 27 aug 2006 14:52

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Augustus 2006

Het gezeik met Pina is dat het een zadelpendiameter gebruikt van 31,0. Dat heeft geen enkel merk in zijn assortiment en zit je dus vast aan Pina. En voor E130,- krijg je dan een veel te zware, alu pen met carbon filmlaagje.Nu kocht ik voor 70,- bij Salden een minstens zo mooie, full carbon Campa Record pen.

Als ik je goed begrijp is de zadelpen die standaard bij de Pina Galileo wordt geleverd een alu pen met carbon huls?  Indien dat zo is dan kan ik die dan wel behoorlijk stevig vastdraaien zonder gevaar op beschadigingen. Hoe is jouw pen dan gesneuveld?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 27 aug 2006 15:02

@ Trudie en nly Campa: Ik vind dat een prima idee! Zoals jullie weten ben ik wat fiets snelheid betreft niet in jullie "league" maar als je tussen de 25/30 km per uur fietst dan houd ik dat wel bij. Er zijn hier behoorlijk wat leuke tochten te maken. Langs de Oude Maas naar Rhoon. Of:Naar de Moerdijkbrug en dan door N.Brabant  via Willemstad en de Heinenoordtunnel naar HIA. Of door de Biesbosch en een stukje Alblasserwaard. Ook een leuke tocht is langs Kinderdijk een rondje Alblasserwaard. Kortom, er is fietsgelegenheid voldoende. Nu het weer nog !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2006 15:04

Mijn pen is gesneuveld door pekelwater. Conform de adviezen rondom carbon zadelpennen had ik die niet ingevet. Het alu in de staande buis is een beetje gaan oxideren en toen zat hij muurvast. Vervolgens met het loswrikken heeft de carbon huls losgelaten van de alu pen en was ik helemaal klaar. Heb de boel eruit moeten zagen. Was een grote ramp.
Dit was het resultaat.....
Less is bore

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 27 aug 2006 15:13

GREAT! Wat een puinhoop! Ik zal maar snel een potje Tacx montagepasta kopen en die pen insmeren. Ik dacht dat die pen full carbon was en durfde het niet aan om die klem zelf hard aan te trekken toen het zadel zakte omdat die Pina gloedjenieuw was. Maar met een alupen kan je wel wat stevig aan die klem bout draaien denk ik. Die 31 mm maat komt dus eigenlijk vanwege die nep carbonhuls! Zo zie je dat die  CarbonLook vaak gewoon nep is.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 27 aug 2006 15:18

Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 27 Augustus 2006

Marconi, we zouden nog een keer gaan fietsen, als jij dat ook leuk vindt. Het zal toch wel weer een keer mooi weer worden? Ik neem dan mijn digitale camera mee en zal de foto ook voor je op het forum zetten

Trudie, ik zal proberen om wat recente foto's van mij op de Col d Ornon naar je te mailen. Deze zijn op 19 juli 06 gemaakt .

Plaats reactie