Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mei 2013 11:29

Als er 3 bordjes voor een bocht staan dan is het doorgaans een lastige bocht. De persoon in het filmpje zou overigens ook onderuit gaan als er een auto na die 1e bocht was gekomen, die rijdt wel erg ver op de andere weg helft.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 28 mei 2013 12:18

Balen van je val.

Ik vond dat stukje door het bos met die chicanes erg vet eerlijk gezegd. Maar toen ik er reed was het helemaal droog gelukkig :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 mei 2013 14:10

markd schreef:...Vorig jaar ben ik gevallen in de afdaling naar Bedoin (op 13:18 in het eerder geplaatste filmpje http://www.youtube.com/watch?v=aDMS3xqp5_w" onclick="window.open(this.href);return false;). Combinatie van overschatting, schrikken van een tegemoetkomende auto+te abrupt remmen en een natte plek op het wegdek...
Vooropgesteld dat iedereen de pech kan hebben dat hij/zij een keer valt, is dat stukje van de afdaling naar Bédoin misschien wel het meest gevaarlijke van het gehele traject: erg onoverzichtelijk, 'technisch' en redelijk steil. Als je als 'toerist' een col af suist, moet je altijd rekening houden met tegemoetkomend verkeer en vooral met automobilisten (of motorrijders) die denken dat ze op een circuit rijden... Gelukkig is het met jou, afgezien van de materiële schade, dus nog goed afgelopen :) !
60 x Ventoux

markd
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 mei 2009 01:31

markd 28 mei 2013 14:35

Tja, ik heb die bocht gewoon onderschat (en mijzelf overschat na de euforie van de eerste beklimming ;)) Ik heb mijn lesje geleerd, dit jaar rustig door die chicanes. Mijn persoonlijke schade viel heel erg mee, een flinke beurse plek in mijn lies, maar geen schaafwonden. Ik was al snelheid kwijt door het remmen, maar toen mijn achterwiel wegschoot is mijn fiets nog een stuk doorgegleden op het rechterpedaal, waarbij ik op de (nogal scherpe) zijkant van het zadel knalde met mijn lies (en gelukkig niet iets meer naar het midden....). Uiteindelijk rolde daardoor vooral zijwaarts op het asfalt, waarbij ik echt enorm blij was dat ik een helm droeg. Mijn fiets gleed door en kwam onder de tegemoetkomende auto.

Later op die dag heb ik nog een heli zien komen en gaan voor iemand die er een stuk slechter aan toe was.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1546
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 04 jun 2013 11:59

Als je met snelheid wil dalen, kun je beter naar Malaucene naar beneden gaan. Minder druk, bredere weg, beter lopende bochten. Naar Bedoin is het zomers gewoon oppassen met veel verkeer.
prj

hansp
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 08 dec 2005 09:36

hansp 06 jun 2013 10:14

Kan iemand iets zeggen over de mogelijkheid om af te dalen richting Sault? Volgens een informant van de Kale Berg zou het een kwestie zijn van even lopend een asfalteermachine passeren. Anderzijds is de route uit het parcours van de Tour du ALS gehaald. Is er iemand zelf recentelijk nog langs gegaan?

inkiepinkie
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:40
Locatie: Dordrecht

inkiepinkie 06 jun 2013 19:13

hansp schreef:Kan iemand iets zeggen over de mogelijkheid om af te dalen richting Sault? Volgens een informant van de Kale Berg zou het een kwestie zijn van even lopend een asfalteermachine passeren. Anderzijds is de route uit het parcours van de Tour du ALS gehaald. Is er iemand zelf recentelijk nog langs gegaan?
De weg tussen Sault en Chalet Reynard is momenteel op doordeweekse dagen dicht ivm asfalteringswerkzaamheden. Ik weet niet hoe lang nog, maar in het weekend is de weg open.
Zelf afgelopen zaterdag daar naar beneden gegaan. Ze zijn een mooi racebaantje aan het creëren!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jun 2013 20:39

Dat werd ook wel eens tijd. Sommige stukken van die afdaling waande je je in Wallonië, in 2 haarspeldbochten stuiterde je zo van de ideale lijn naar het midden van de weg toe.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 06 jun 2013 20:52

amclassic-fan schreef:Dat werd ook wel eens tijd. Sommige stukken van die afdaling waande je je in Wallonië, in 2 haarspeldbochten stuiterde je zo van de ideale lijn naar het midden van de weg toe.
Haha klopt, wat een drama afdaling was dat, ook niet steil genoeg om hard te gaan, dus het duurde ook nog eens lang. Hopelijk zijn ze in september klaar, kan ik het eens mooi testen 8-)
~live fast, die young ~

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 07 jun 2013 11:09

girlinred schreef:
amclassic-fan schreef:Dat werd ook wel eens tijd. Sommige stukken van die afdaling waande je je in Wallonië, in 2 haarspeldbochten stuiterde je zo van de ideale lijn naar het midden van de weg toe.
Haha klopt, wat een drama afdaling was dat, ook niet steil genoeg om hard te gaan, dus het duurde ook nog eens lang. Hopelijk zijn ze in september klaar, kan ik het eens mooi testen 8-)
Kom ik je daar ook weer tegen?

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 07 jun 2013 14:21

pinarello schreef:
girlinred schreef:
amclassic-fan schreef:Dat werd ook wel eens tijd. Sommige stukken van die afdaling waande je je in Wallonië, in 2 haarspeldbochten stuiterde je zo van de ideale lijn naar het midden van de weg toe.
Haha klopt, wat een drama afdaling was dat, ook niet steil genoeg om hard te gaan, dus het duurde ook nog eens lang. Hopelijk zijn ze in september klaar, kan ik het eens mooi testen 8-)
Kom ik je daar ook weer tegen?
:shock: ;)
~live fast, die young ~

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 07 jun 2013 14:35

amclassic-fan schreef:Als er 3 bordjes voor een bocht staan dan is het doorgaans een lastige bocht. De persoon in het filmpje zou overigens ook onderuit gaan als er een auto na die 1e bocht was gekomen, die rijdt wel erg ver op de andere weg helft.
+1

De persoon in het filmpje is volkomen gestoord imho. Als je zo daalt, wil je graag tussen 6 plankjes eindigen.

Plaats reactie