Ik niet,
Ten eerste is het ex profmateriaal waar we het hier over hebben vergelijkbaar met dat van een 8ormule 1 auto of een WRC wagen en die worden ook niet "gebruikt" aangeboden. Je vergelijking met een gebruikte personenauto gaat eerder op met een stadsfiets die kun je prima gebruikt kunt kopen.Als je weet hoe een gemiddelde prof met zijn materiaal omspringt zou je niet eens willen dat het gebruikt weer aan wordt geboden.... (bovendien ben ik nog niemand tegengekomen die van buitenaf kan zijn of een carbonframe in toptoestand is of juist op breken staat).
DeRosa
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 27 November 2005
Ik niet,
Ten eerste is het ex profmateriaal waar we het hier over hebben vergelijkbaar met dat van een 8ormule 1 auto of een WRC wagen en die worden ook niet "gebruikt" aangeboden. Je vergelijking met een gebruikte personenauto gaat eerder op met een stadsfiets die kun je prima gebruikt kunt kopen.Als je weet hoe een gemiddelde prof met zijn materiaal omspringt zou je niet eens willen dat het gebruikt weer aan wordt geboden.... (bovendien ben ik nog niemand tegengekomen die van buitenaf kan zijn of een carbonframe in toptoestand is of juist op breken staat).
Ik sluit me hier bij aan, vaak heb je geen of slechte garantie op deze fietsen. Je moet dit in je besluit om een proffiets te kopen zeker meenemen.
Ik niet,
Ten eerste is het ex profmateriaal waar we het hier over hebben vergelijkbaar met dat van een 8ormule 1 auto of een WRC wagen en die worden ook niet "gebruikt" aangeboden. Je vergelijking met een gebruikte personenauto gaat eerder op met een stadsfiets die kun je prima gebruikt kunt kopen.Als je weet hoe een gemiddelde prof met zijn materiaal omspringt zou je niet eens willen dat het gebruikt weer aan wordt geboden.... (bovendien ben ik nog niemand tegengekomen die van buitenaf kan zijn of een carbonframe in toptoestand is of juist op breken staat).
Ik sluit me hier bij aan, vaak heb je geen of slechte garantie op deze fietsen. Je moet dit in je besluit om een proffiets te kopen zeker meenemen.
Bovendien (en daar gaat iedereen aan voorbij). Een de Rosa is behoorlijk goed gelakt en teamfietsen zijn behoorlijk gewild, vraag je af waarom deze fietsen moeten worden overgelakt (dit zijn extra kosten dus als het niet nodig is..... en dat al binnen een jaar).
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 27 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 27 November 2005
Ik niet,
Ten eerste is het ex profmateriaal waar we het hier over hebben vergelijkbaar met dat van een 8ormule 1 auto of een WRC wagen en die worden ook niet "gebruikt" aangeboden. Je vergelijking met een gebruikte personenauto gaat eerder op met een stadsfiets die kun je prima gebruikt kunt kopen.Als je weet hoe een gemiddelde prof met zijn materiaal omspringt zou je niet eens willen dat het gebruikt weer aan wordt geboden.... (bovendien ben ik nog niemand tegengekomen die van buitenaf kan zijn of een carbonframe in toptoestand is of juist op breken staat).
Dat probeer ik al de hele tijd te zeggen, risico bij tweedehands racefietsen!! en die vergelijking gaat echt mank om het met een tweedehands auto te vergelijken de prijzen staan natuurlijk niet in verhouding!!
Ik vindt juist de vergelijking met de leasebak wel goed. Daar wordt ook van gezegd dat deze slecht zijn. Het tegendeel is waar. Deze auto's worden geheel volgens het boekje onderhouden en zijn gewoon goed, hebben alleen veel kilometers. Met een proffiets is het in principe hetzelfde. Deze fietsen zijn erg goed onderhouden door top mechaniekers. Waarschijnlijk kun je voor een mooie prijs een goede fiets kopen net zoals de leasebak met veel kilometers. Natuurlijk is er een risico maar zoals gezegd dan kun je niets 2e hands kopen.
Oh ja. 8ormule 1 wagens worden na hun dienstjaar wel verkocht aan rijke hobbyisten. Zo heeft een nederlander (Bosch) ferrari's van Schumacher. Hij gaf hiermee demonstraties tijdens de laatste marlboromasters meen ik.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 27 November 2005
Ik niet,
Ten eerste is het ex profmateriaal waar we het hier over hebben vergelijkbaar met dat van een 8ormule 1 auto of een WRC wagen en die worden ook niet "gebruikt" aangeboden. Je vergelijking met een gebruikte personenauto gaat eerder op met een stadsfiets die kun je prima gebruikt kunt kopen.Als je weet hoe een gemiddelde prof met zijn materiaal omspringt zou je niet eens willen dat het gebruikt weer aan wordt geboden.... (bovendien ben ik nog niemand tegengekomen die van buitenaf kan zijn of een carbonframe in toptoestand is of juist op breken staat).
Dat probeer ik al de hele tijd te zeggen, risico bij tweedehands racefietsen!! en die vergelijking gaat echt mank om het met een tweedehands auto te vergelijken de prijzen staan natuurlijk niet in verhouding!!
Ik vindt juist de vergelijking met de leasebak wel goed. Daar wordt ook van gezegd dat deze slecht zijn. Het tegendeel is waar. Deze auto's worden geheel volgens het boekje onderhouden en zijn gewoon goed, hebben alleen veel kilometers. Met een proffiets is het in principe hetzelfde. Deze fietsen zijn erg goed onderhouden door top mechaniekers. Waarschijnlijk kun je voor een mooie prijs een goede fiets kopen net zoals de leasebak met veel kilometers. Natuurlijk is er een risico maar zoals gezegd dan kun je niets 2e hands kopen.
Oh ja. 8ormule 1 wagens worden na hun dienstjaar wel verkocht aan rijke hobbyisten. Zo heeft een nederlander (Bosch) ferrari's van Schumacher. Hij gaf hiermee demonstraties tijdens de laatste marlboromasters meen ik.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Alleen als je pech gehad heb dan heeft de des betreffende prof de fiets een end weggegooid omdat ze lek reden en het te lang duurde ofzo...
En zoals Sharkman zei, een frame na 1 jaar al moeten herlakken.. Dat is alleen nodig als er de nodige krassen op zijn gekomen. En krassen en carbon is niet echt een geweldige combinatie.
En zoals Sharkman zei, een frame na 1 jaar al moeten herlakken.. Dat is alleen nodig als er de nodige krassen op zijn gekomen. En krassen en carbon is niet echt een geweldige combinatie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Neem van mij aan dat er toerrijders zijn die slechter met hun fiets omgaan dan menig prof en die staat ook mooi te glimmen bij de plaatselijke FM.
Wat verder al eerder aan gehaald is en niet onbelangrijk is dat De Rosa zijn naam niet te grabbel wil gooien door "verkeerd"spul op de markt te zetten.
Even duidelijk maken dat ik 3200 euro veel te veel vind voor een 2e hands ex-proffiets!
Wat verder al eerder aan gehaald is en niet onbelangrijk is dat De Rosa zijn naam niet te grabbel wil gooien door "verkeerd"spul op de markt te zetten.
Even duidelijk maken dat ik 3200 euro veel te veel vind voor een 2e hands ex-proffiets!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Er is enige tijd geleden een discussie geweest over de plaats waar de carbonframes van derosa worden gemaakt. Taiwan of Italië. Derosa zelf verzekerde ons dat de frames toch echt in Italië in elkaar worden gezet.
Via onderstaande link is een video te zien over het maken van de King in de werkplaats van derosa. Uitleg door Cristiano Derosa. De verlijming gebeurt door middel van een keukenmes en een ontbijtbordje. Erg indrukwekkend.
Op de site is ook een filmpje over het maken van een aluminium frame te zien.
http://www.cyclingtime.com/modules/movi ... 00506.html
Via onderstaande link is een video te zien over het maken van de King in de werkplaats van derosa. Uitleg door Cristiano Derosa. De verlijming gebeurt door middel van een keukenmes en een ontbijtbordje. Erg indrukwekkend.
Op de site is ook een filmpje over het maken van een aluminium frame te zien.
http://www.cyclingtime.com/modules/movi ... 00506.html
Je vindt wat informatie op de site van derosa: www.derosanews.com.
In het forum kom je de volgende gewichten tegen:
Avant 1.180 g Dual 1.200 g Merak 1.450 g King Xlight 1.150 g Protos 1.000 g Tango 1.380g Macro 1.350 g Team 1.500 g Titanio XS 1.380g Titanio t2 1.480 g Corum 1.600 g Neo Primato 1.900 g Kron 1.400 g Merak pista 1.400 g Cross 1.450g The forks ' weights are: 370 g for every frame except for the Team which fork is 420 g.
In het forum kom je de volgende gewichten tegen:
Avant 1.180 g Dual 1.200 g Merak 1.450 g King Xlight 1.150 g Protos 1.000 g Tango 1.380g Macro 1.350 g Team 1.500 g Titanio XS 1.380g Titanio t2 1.480 g Corum 1.600 g Neo Primato 1.900 g Kron 1.400 g Merak pista 1.400 g Cross 1.450g The forks ' weights are: 370 g for every frame except for the Team which fork is 420 g.
Een kleine toevoeging op de opgegeven gewichten: veel framemakers wegen frames in onmogelijk kleine maten (die soms niet eens worden geleverd bijv. 48 o.i.d.). Er is eens een testje geweest en de Rosa zat in gewicht gemiddeld 10 tot 20 boven het geclaimde (en zat hiermee nog in de middenmoot van de geteste leveranciers, colnago was geloof ik de winnaar in afwijking). Iets dergelijks is ook uit de listings bij weightweenies af te leiden.
Niet dat gewicht bij dit soort frames van doorslaggevend belang is maar het is altijd goed om bij aankoop rekening te houden met een zekere tolerantie... (voorkomt teleurstellingen als het totaalgewicht gewoon tegenvalt)
Niet dat gewicht bij dit soort frames van doorslaggevend belang is maar het is altijd goed om bij aankoop rekening te houden met een zekere tolerantie... (voorkomt teleurstellingen als het totaalgewicht gewoon tegenvalt)