Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 jul 2015 12:06

el_loco schreef:Dat Armstrong een vervelend mannetje was staat buiten kijf, maar om alles op hem af te schuiven is nogal kortzichtig. Alsof Virenque en Jalabert geen EPO namen, sure... :roll:
Hoeveel mensen hebben Virenque en Jalabert sportief, juridisch, financieel en psychisch kapot proberen te maken? Je kan veel zeggen van Jalabert en nog meer over Virenque want die laatste is ook een zeer naar mannetje die in 1998 zijn ploeggenoten op een verschrikkelijke manier in de kou liet staan, maar aan Armstrong kunnen ze echt niet tippen. Vraag dat maar aan Filippo Simeoni, Betsy Andreu, David Walsh, Emma O'Reilly, Greg Lemond en vele anderen. Armstrong behoort niet op de Franse openbare wegen maar in een Amerikaanse gesloten inrichting.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jul 2015 14:08

Idd.

We zijn allemaal mensen en doen wel eens iets fout, stoms of ondeugends. Mensen zijn nu eenmaal minder goed dan vele van ons denken. Fouten dingen doen? Ok. Andere aanzetten tot fout gedrag of intimideren als ze niet meedoen is toch echt een heel andere divisie. Dan zit je gewoon op het niveau van de Maffia.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 19 jul 2015 14:18

Inderdaad, was verzekeringsfraude voor miljoenen, meineed, corrumperen van uci officials, medische attesten vervalsen al genoemd?

Bovendien gebruikte hij niet alleen epo maar ook groeihormoon en testosteron. En dan hebben we het nog niet eens over zijn medische begeleiding en misbruik van overheidsgeld (US postal) dat hij hiervoor gebruikte.
LA was zo ongeveer de godfather in eigen persoon.

Gelijk speelveld,? denk er nog eens over na!
Laatst gewijzigd door loos op 19 jul 2015 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 19 jul 2015 16:01

chrissiewizzie schreef:Maf is het zeker
Volgens mij bedoel je "maffia"
Hoe sterk is de eenzame fietser...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5166
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jul 2015 22:48

Gastheerg schreef:Idd.

We zijn allemaal mensen en doen wel eens iets fout, stoms of ondeugends. Mensen zijn nu eenmaal minder goed dan vele van ons denken. Fouten dingen doen? Ok. Andere aanzetten tot fout gedrag of intimideren als ze niet meedoen is toch echt een heel andere divisie. Dan zit je gewoon op het niveau van de Maffia.
Het lijkt wel of jullie leven in een sprookjesboek...je hebt er echt geen idee van hoe het eraan toe gaat in het wielerwereldje.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5166
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jul 2015 22:49

loos schreef:Inderdaad, was verzekeringsfraude voor miljoenen, meineed, corrumperen van uci officials, medische attesten vervalsen al genoemd?

.............
Het lijkt wel dat je het over de doorsnee bedrijfsleider hebt... :lol:

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 20 jul 2015 08:27

Valt moeilijk te ontkennen dat Armstrong onmiskenbaar het talent heeft om het in heel veel branches heel erg goed te doen (inclusief in het Witte Huis).
Afgezien van het feit dat hij een gewetenloze controlfreak en pathologisch leugenaar is (kan me totaal niet voorstellen dat hij voor een normaal denkend mens met normen en waarden nog een held is) is zijn drive om resultaat te halen ongelooflijk (het doel heiligt de middellen).
Op topniveau of net daaronder struikel je over dit soort figuren (vaak met net zo weinig geweten maar minder talent). In de politiek, bankaire en beleggingswereld, woningbouw, pensioenfondsen en ga maar door zitten figuren aan de top die zonder het zich te beseffen moeiteloos bij de gemiddelde Italiaanse afvalverwerker aan de slag kunnen.....

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 jul 2015 09:03

Als het goede doel waar Lance nu voor rijdt ermee gebaat is dat hij meedoet, waarom niet. Daar hebben meer mensen voordeel van dan nadeel. Maar dat maakt hem natuurlijk geen held.

Dat van het verzekerings geld en die andere renners daar ben ik het mee eens maar ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één sponsor is die niet heel veel meer voordeel dan nadeel heeft gehad aan het sponsoren van Lance. (Zoek bv eens na hoeveel Mercatone uno aan Pantani heeft betaald en hoeveel meer ze erdoor zijn gegroeid)
In de echte professionele topsport is per definitie het geld altijd veel belangrijker dan eerlijkheid en in de tijd van Lance was het de sport wie zich het beste kon doperen. Ik ben het ook wel eens met wat hij zei in het interview in TDJ net zoals alle oud renners die daar aan tafel zaten.

De Fransen geven natuurlijk een nieuwe definitie aan Hypocriet met hun oud dopeurs die doen alsof ze de eerlijkheid zelf zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 jul 2015 09:19

Zoals ik al vaker heb aangegeven is in mijn ogen het gebruik van doping een economisch delict.
Een dopinggebruiker die prijzen en sponsorgeld weet binnen te halen met prestaties die achteraf geen prestatie blijken te zijn is in mijn ogen niet anders dan een transportbedrijf dat onder de prijs duikt omdat hij zijn wagens standaard 20% overbelaad.

Wat is dat toch met mensen dat ze crimineel gedrag vergoelijken?
Is het omdat ze zelf niet direct slachtoffer zijn?

Of is het gewoon: ‘All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 jul 2015 09:32

Het lijkt wel of jullie leven in een sprookjesboek...je hebt er echt geen idee van hoe het eraan toe gaat in het wielerwereldje.
Ja ik leef inderdaad in een sprookjesboek. Een blije eieren sprookjesboek vol met kabouters op fietsen, waar ik er zelf een van ben. Doping gebruiken is lam, oneerlijk, flauw en gevaarlijk. Bah en stom. Probeer gewoon zelf hard te fietsen zonder die neptroep.

Maar er is een verschil tussen je eigen lichaam en "slechts" de geloofwaardigheid van sport naar de kloten helpen of er een heel misdaadimperium omheen bouwen en andere mensen die het daar niet mee eens zijn kapot maken. Een beetje de Godfather uithangen met een goed doel als dekmantel. Dan ben je gewoon een intens verrotte egocentrische klootzak. Dat vind ik toch van een andere orde.
Als hij er weer mee weg zou komen zou hij gewoon opnieuw beginnen, daarom ook zijn constante bemoeienis met alles dat los en vast zit via social media en dergelijke, hij is gewoon aan het aftasten of de storm inmiddels wat geluwd is en men het alweer een beetje vergeten is. En misschien eigenlijk wel zielig vindt dat hij zo hard gepakt wordt ten opzichte van andere renners die ook gebruikten.
In Blije Eierenland worden de kabouters 200 jaar oud en vergeten niks, de poort blijft op slot. Helaas in de echte wereld...:)
robbebopper schreef:Timo2.0 heeft wat mij betreft gewoon gelijk.

Armstrong gebruikte niet alleen doping, maar wist in zijn omgeving ook nog eens op te treden als een soort maffiabaas.
Dat dus.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 jul 2015 09:39

En vergeet de mede dirigent Bruyneel niet. Hij zou toch ooit een boek schrijven. Het is erg stil rond Bruyneel. Ik acht hem even schuldig op alle fronten als Armstrong zelf.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5166
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2015 10:47

sharkman113 schreef: Op topniveau of net daaronder struikel je over dit soort figuren (vaak met net zo weinig geweten maar minder talent). In de politiek, bankaire en beleggingswereld, woningbouw, pensioenfondsen en ga maar door zitten figuren aan de top die zonder het zich te beseffen moeiteloos bij de gemiddelde Italiaanse afvalverwerker aan de slag kunnen.....
Exact, zulke mensen bepalen hoe onze wereld draait, en vermits we (hier alvast) in een (een soort van toch) democratie leven, blijkt hoe erg we het daarmee eens zijn en hoeveel respect we voor dat soort mensen hebben. (opvallend in de Griekse crisis was de brutaliteit die die elite de Grieken verweet in de onderhandelingen, men is meer respect gewoon)

Plaats reactie