Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
scheurneus
- Forum-lid
-
Contact
scheurneus
26 jun 2015 12:31
GJEvK schreef:Als je begin hoogste anders is op de Garmin, is je eind hoogte ook anders. Dat zou dus geen verschil mogen maken...
Jawel, want de 8x0 en 1000 werken met een barometer waarmee ze de hoogte bepalen en die barometer wordt normaliter automatische geijkt gedurende de rit.
Komt er een onweersbui langs, dan daalt je hoogte.
Vorodeel van de 1000 is wel dat er een DEM kaart inzit waaraan de Edge zichzelf kan ijken. Weet neit of deze dat doet echter. Een methode om de ijking te beïnvloeden is langs je koers op diverse plaatsen een locatie/waypoint te zetten waarin de hoogte staat (kan met BaseCamp, als je dan langs zo'n locatie rijdt, zal de hoogte hierop worden gecorrigeerd.
Marco
-
GJEvK
- Forum-lid
GJEvK
26 jun 2015 13:20
Oh ok dat wist ik niet. Maar als je 'm aanzet, en na een paar minuten wegrijdt, dan heeft ie zichzelf toch wel geijkt?
-
scheurneus
- Forum-lid
-
Contact
scheurneus
26 jun 2015 17:23
Ten opzichte van wat kan de edge zich ijken op dat moment?
Marco
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
27 jun 2015 03:50
Heb iets raars: het is me al 2 keer overkomen dat ik een gpx op m'n 1000 heb gezet en dat ie me precies de tegengestelde richting op stuurt. Eerste keer was met de officiele gpx van de ronde van nijmegen. Toen dacht ik: misschien heb ik iets verkeerd ingesteld. Maar het rare is dat ik het gisteren had met m'n werk-woon gpx die ik een tijdje geleden in Strava had gemaakt en een keer gereden had. Destijds ging het goed. Maar, gisteren vertelde ie me dus met preciés dezelfde gpx (niets aan veranderd, stond nog op de computer) ook constant dat ik terug moest, dus 100x u turns in beeld
. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar googlen op 'reserve gpx' levert alleen de optie op dat je in garmin connect je gpx kunt omdraaien (ook wel handig om te weten), maar dat heb ik dus niet gedaan. Iemand een idee?
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
27 jun 2015 08:58
Had je niet "navigate to start" aangevinkt?
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
27 jun 2015 10:30
nu je het zegt, zou het kunnen dat de Garmin zo'n soort melding geeft wanneer je de course hebt geladen? kan me daar wel iets van herinneren, maar dat zou dus betekenen dat ie vraagt of je eerst naar het startpunt wilt navigeren? dat zou ook verklaren waarom de aanwijzingen die ie gaf niet precies overeenkwamen met de route (maar dan andersom). Hij berekent dan telkens de kortste route naar het startpunt?
ik probeer het nu (thuis) even te reproduceren, maar ik krijg nu alleen de melding:
"you are near the beginning of the course, would you like to start"
die kun je wel met een ✔ beantwoorden lijkt me.
lijkt me dat ik daar mee in de war was gisteren
wacht, met een andere route (dus niet als startpunt m'n huis) vraagt ie inderdaad "Navigate to the beginning of the course". Als je die dus met ✔ beantwoord en je drukt op start logt ie dus:
1. de route naar het startpunt
2. de vooraf ingestelde route vanaf het startpunt
neem ik aan?
maar dat zou betekenen dat je dus moet luisteren en ook precies lang het officiële startpunt moet komen willen de aanwijzingen juist zijn. (klopt dat ik gisteren een paar honderd meter van het startpunt vertrok, en ook niet daadwerkelijk langs het startpunt ben gekomen).
weer wat geleerd
toevoeging: vraag me nu ineens af of je tijdens het rijden ook je route kan wijzigen? heeft iemand dat wel eens geprobeerd? dat had wellicht een oplossing geboden, want dan had ik wellicht de melding 'course found gekregen en wilde ie me niet meer de hele tijd naar het startpunt teleporteren
-
joenuh
- Forum-lid
joenuh
27 jun 2015 17:32
Is een siliconenhoes een aanrader om te gebruiken??
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
27 jun 2015 17:44
joenuh schreef:Is een siliconenhoes een aanrader om te gebruiken??
ja
-
brekson
- Forum-lid
brekson
28 jun 2015 07:34
joenuh schreef:Is een siliconenhoes een aanrader om te gebruiken??
Enkel tegen valpartijen neem ik aan
Heb hier al gelezen dat water en vuil makkelijk blijft zitten onder de hoes, wat er voor kan zorgen dat je knoppen vast lopen
Sworks Venge
-
JoopZoeteKuiper
- Forum-lid
JoopZoeteKuiper
29 jun 2015 09:20
monsieurpinot schreef:pollewops schreef:Iemand nog een tip waar de Garmin Edge 1000 BUNDEL aan te schaffen ?
Bij Rose is ie beetje duurder geworden en nu eur 455.
Hoor graag of er nog scherpere prijzen bekend zijn.
goedkoper wordt lastig volgens mij (bij hopmans ook € 459,- bijv.)
Goedkoopste bundel die ik gevonden heb, 435 euro:
https://www.deltabikeshop.de/sites/shop ... p?id=35693
Zelf daar de Garmin zonder bundel besteld. Prima geleverd, garmin werkte echter niet goed. Daarom weer op kosten van leverancier laten terugsturen en paar dagen een goed werkende garmin terug ontvangen.
Oftewel: prima leverancier
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
06 jul 2015 13:47
software versie 3.2 is uit!
De hardstrap borstband doet het weer net als in versie 3.0
-
psycho71
- Forum-lid
psycho71
06 jul 2015 19:56
Heb m net op de computer aangesloten, en op de site gekeken, maar geeft nog steeds 3.10 aan als laatste update