Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer
-
- Forum-lid
+1
Ik had ook zo'n sensor en van diezelfde rare problemen. Ik dacht eerst dat het aan de fietscomputer lag en deze gereset / geschiedenis gewist, hielp niet. Toen nieuwe sensor aangeschaft (Garmin Sensor 2.0) en nooit meer problemen gehad.
Ik had ook zo'n sensor en van diezelfde rare problemen. Ik dacht eerst dat het aan de fietscomputer lag en deze gereset / geschiedenis gewist, hielp niet. Toen nieuwe sensor aangeschaft (Garmin Sensor 2.0) en nooit meer problemen gehad.
misschien een domme vraag: ik heb ook een bolt gekocht en als ik nu een route inlaad van bv RWGPS, kan ik dan zomaar ergens op de route beginnen of wil de bolt me dan naar beginpunt sturen? ik kan het natuurlijk ook gewoon proberen maar ik dacht misschien heeft iemand hier daar ervaring mee.
- alliance_0
- Forum-lid
Nee, dan moet je een route maken in een routeplanner.
Vandaag net als afgelopen vrijdag een redelijk verschil gevonden tussen Strava en Elemnt bolt. Op 60,5 km scheelt het 2 km in afstand. Afgelopen vrijdag wel een wielsensensor geïnstalleerd na hier gelezen te hebben dat onder de bomen de bolt veel fluctueerde in snelheid. Wielomtrek gekozen passend bij mijn 23 mm banden. Nu vandaag na 60,5 op de bolt geeft Strava in zijn overzicht 58,5 km aan. De oude Garmin 705 gaf nooit een verschil. Volgende keer de sensor eens thuis laten en alleen op GPS rijden.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
- Infinito GB
- Forum-lid
Is er ergens een mogelijkheid om het geluid helemaal uit te zette zonder onherstelbare schade aan het apparaat toe te brengen?
Heb beide schuitjes in de app al op uit staan, maar apparaat blijft herrie schoppen. Bij pauze, hervatten, verlaten van route, terug op route, maakt niet uit. Hij blijft piepen. Had op de boot naar Texel het apparaat maar helemaal even uit gezet, maar toen ik hem weer aan zette, was hij vergeten dat we een route aan het rijden waren. Wilde in het begin ook niet opnieuw route inladen. Later lukte dat wel weer. Nu weet ik gelukkig wel de weg op en rondom Texel, en het was ook een test vooralsnog ik ooit ergens het apparaat wil gebruiken waar ik minder goed de weg weet, dus was nu niet heel dramatisch. Apparaat navigeert ook gewoon door op veerboot. 8)
Heb beide schuitjes in de app al op uit staan, maar apparaat blijft herrie schoppen. Bij pauze, hervatten, verlaten van route, terug op route, maakt niet uit. Hij blijft piepen. Had op de boot naar Texel het apparaat maar helemaal even uit gezet, maar toen ik hem weer aan zette, was hij vergeten dat we een route aan het rijden waren. Wilde in het begin ook niet opnieuw route inladen. Later lukte dat wel weer. Nu weet ik gelukkig wel de weg op en rondom Texel, en het was ook een test vooralsnog ik ooit ergens het apparaat wil gebruiken waar ik minder goed de weg weet, dus was nu niet heel dramatisch. Apparaat navigeert ook gewoon door op veerboot. 8)
Bedankt voor de input @dbo en @bhanegraaf. Ik vrees idd ook voor een probleem met de snelheidssensor. Misschien toch eens wat regen/water in gekomen of zo. De candenssensor doet het overigens wel gewoon goed. Ik vermoed eigenlijk dat de snelheidssensor soms wegvalt voor een paar seconden. Lang genoeg om de BOLT van de wijs te brengen en over te schakelen op de GPS, maar niet lang genoeg om volledig op de gps snelheid over te schakelen. Hij probeert dan snel het verschil in afstand en tijd goed te maken door een veel hogere snelheid aan te geven. anyway... nu met ik mijn wederhelft ervan overtuigen waarom je bij een toestel van 250 euro toch echt wel beteraf bent met de extra sensors van 60-70 euro ...
Geluid volledig uitzetten kan niet. Maar je kan wel de route muten. Op de route pagina op de middelste knop duwen (route) dan 'mute'. Piept hij niet meer als je af de route gaat, maar ook niet meer als je een afslag moet nemen. Even opletten dus.
Er is ook al aangegeven (op DC rainmaker) dat het volume vanuit de hardware blijkbaar niet te regelen valt. Wel jammer, want hij is toch redelijk luid. Je zou toch verwachten dat iemand bij wahoo dat ding eens in een stil bos getest heeft...
Er is ook al aangegeven (op DC rainmaker) dat het volume vanuit de hardware blijkbaar niet te regelen valt. Wel jammer, want hij is toch redelijk luid. Je zou toch verwachten dat iemand bij wahoo dat ding eens in een stil bos getest heeft...
- Infinito GB
- Forum-lid
OK. Bedankt, ga volgende keer even testen.
Ik heb een Elmnt maar bij mij piept hij niet bij een afslag, wel bij verkeerd fietsen, starten, stoppen, hervatten van de rit en einde rit.
Bikers are not alone
-
- Forum-lid
Ik rij regelmatig in de Belgische Ardennen, dit weekend 2 ritjes gedaan en inderdaad, onder de bomen fluctueert het wel eens maar dit stoort mij niet eigenlijk. Gemiddelde snelheid is wel correct vermoed ik want deze wordt berekend adhv afstand en tijd.