Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

i-mac

i-mac 09 jul 2023 15:22

Enzzo schreef: 09 jul 2023 14:47 En toevallig rijdt de tour nu door het departement Creuse, alwaar die creusetpannen geboren zijn 😉
Toch niet ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Le_Creuset

i-mac

i-mac 09 jul 2023 15:26

Theo V schreef: 08 jul 2023 11:31
Lcsmet schreef: 07 jul 2023 17:30 Zojuist in de auto kwam Remember Tomorrow van Iron Maiden, op de USB stick, voorbij.
Nog met Paul di Anno.
Nostalgie
Zeker nostalgie maar ik vraag me af of Iron Maiden met hem net zo goed was geworden.
Na de komst van Bruce Dickinson vond ik, buiten het stemgeluid, de kwaliteit van de band met stappen omhoog gaan.
Ook de songteksten kon ik beter waarderen.
Echt de band waar ik mee opgegroeid ben en nog steeds naar luister.
En natuurlijk diverse keren live heb gezien.
Aanstaande donderdag maar weer een keertje. 😉🤘
Donderdag ben ik ook in Antwerpen. En ik heb weer de eer en het genoegen om opnieuw op de 1ste rij te mogen staan. Met dank aan de fanclub. Hoeveel keren ik Iron Maiden al live aan het werk zag, weet ik niet meer, maar in ieder geval heel veel. Ik zag ze al met Paul Di'Anno in Antwerpen in 1981. Toen in een klein zaaltje.
Laatst gewijzigd door i-mac op 10 jul 2023 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 09 jul 2023 15:36

i-mac schreef: 09 jul 2023 15:22
Enzzo schreef: 09 jul 2023 14:47 En toevallig rijdt de tour nu door het departement Creuse, alwaar die creusetpannen geboren zijn 😉
Toch niet ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Le_Creuset
Goh! Dan heb ik heel mijn leven al mis 😥
Weer iets geleerd 👍🏼
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 12 jul 2023 19:13

Totaal niet fietsgerelateerd, maar ontegenzeggelijk mooi.

Via een avondje Happy Valley streamen ben ik bij de introsong daarvan uitgekomen. Dat was het nummer "trouble town " van Jake Bugg. Nu wil ik op spotify graag wat verder kijken en via een afspeelijst waar dat nummer van Jake Bugg in stond kwam ik ook een voor mij all time classic tegen. Namelijk Stevie Ray Vaughan. Helaas noodlottig en veel te vroeg overleden, maar wat een geweldig nummer is Tin pan Alley.

https://www.youtube.com/watch?v=AGPx-ekqZEo
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 12 jul 2023 19:27

razenderoeland schreef: 12 jul 2023 19:13 Totaal niet fietsgerelateerd, maar ontegenzeggelijk mooi.

Via een avondje Happy Valley streamen ben ik bij de introsong daarvan uitgekomen. Dat was het nummer "trouble town " van Jake Bugg. Nu wil ik op spotify graag wat verder kijken en via een afspeelijst waar dat nummer van Jake Bugg in stond kwam ik ook een voor mij all time classic tegen. Namelijk Stevie Ray Vaughan. Helaas noodlottig en veel te vroeg overleden, maar wat een geweldig nummer is Tin pan Alley.

https://www.youtube.com/watch?v=AGPx-ekqZEo
Eindelijk weer eens iemand, op @Gastheerg na dan, die wat meer wat op 'echte' muziek lijkt post, top. :D
Steve Ray Vaughan is een van de beste gitaristen allertijd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 12 jul 2023 19:30

Eindelijk weer eens iemand, op @Gastheerg na dan, die wat meer wat op 'echte' muziek lijkt post, top. :D
Steve Ray Vaughan is een van de beste gitaristen allertijd.
[/quote]

Dat zou best eens leeftijd gerelateerd kunnen zijn hoor ;) . Ik ben beslist de snelste niet meer, maar weet mooie dingen goed te waarderen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jul 2023 20:10

A mooi

Voor ik tv-tour-napraten ga doen gooi ik snel nog even Texas Flood op de speler.

Uit de omgeving van Stevie Ray heb ik Lou Ann Barton ontdekt. Samen op podium gestaan en broer Jimmy van Stevie Ray heeft veel bij haar gespeeld.
Heerlijke jump blues.....

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 12 jul 2023 21:05

Altijd fijn ja. Hier nog even een herontdekte CD uit de verzameling: Freddie Hubbard, Ready for Freddie. Onvervalste jazz om het gevoel van NSJ dat ik al een paar jaar gemist heb op te roepen. Maar gewoon een prachtig album en onder Bluenote label, dus opname technisch ongeveer perfectie.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jul 2023 07:24

Voor wie de dla-tjes verafschuwt: NSJ = North Sea Jazz Festival :mrgreen:

Normaal werk ik niet op donderdag maar door Tour en dit forum afgelopen dagen wat gespijbelt dus ga drie albums lang nog wat doen en de Jazz tip even ter hand genomen:
Klaar gezet met zwarte koffie:
Twee Jazz klassiekers: Kind of Blue van Miles Davis en Blue Train van John Coltrain
Vind ik heerlijk als ik sóchtends vroeg of sávonds laat zit te werken

Als derde album staat klaar Songs van Norbert Detaeye. Met name ben ik benieuwd wie van onze Belgische vrienden hem kent. En misschien wel eens live heeft gezien?

MPolleke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 13 jul 2023 10:30

Als het over blues gaat, Jeff Healey vind ik toch heel prettig om te horen.

Roadhouse Blues
https://www.youtube.com/watch?v=U_876tpmZag

While my guitar gently weeps
https://www.youtube.com/watch?v=-j3-EXejYao

dario
Forum-lid

dario 13 jul 2023 14:09

Kind of Blue is natuurlijk een van de allerbeste platen (en niet louter jazzplaten) aller tijden - met Miles èn Trane in eenzelfde groep!
Die raak ik nooit beu gehoord - alleen zal ik 'm nooit 's morgens opzetten: ik luister dolgraag naar jazz, maar enkel na zonsondergang... :)
Norbert Detaeye ken ik vaagweg, maar live heb ik'm nooit gezien. Morgenavond wel naar Branford Marsalis in Gent: kijk ernaar uit!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jul 2023 14:27

Kind of Blue is een meesterwerk onder de meesterwerken.

Daarnaast is het album een perfecte opstap voor wie zich eens in Jazz wil verdiepen.
De kracht van het album is de laagdrempeligheid gekoppeld aan verfijnde complexiteit.
Het luistert bij een eerste keer gelijk lekker weg maar na 100 keer (daar zit ik wel overheen) is het nog steeds champagne voor de oren door die subtiele complexiteit.

Nu even geen muziek maar TOUR!

Plaats reactie