Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

luukr
Forum-lid

luukr 20 mar 2016 18:25

wvanerven schreef:Oude SS (2011) maar eens ingewisseld voor wat nieuws. Excuses voor de de spacers..
Mooie fiets! ZIt zelf ook al een tijdje naar deze te kijken. Wel een grote maat, of vertekenen de foto's?

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 20 mar 2016 19:18

Dat de velgen mooier blijven met schijfremmen wordt altijd als laatste gezegd. Zo van, o ja, dat heb je ook nog.

Maar is dat niet, juist voor niet profs, een enorm voordeel? Ipv een klein plus puntje.

Als ik zie wat sommige mensen uit geven aan wielen. Om gewoon lekker te kunnen fietsen. Voor zulke mensen zijn schijven toch fantastisch? Blijven je dure wielen ook mooi.

Of zie ik dat verkeerd?

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 20 mar 2016 20:04

Dat was voor mij inderdaad 1 van de redenen om te wachten met carbon wielen tot ik schijfremmen had (en het feit dat ik mijn 90kg ook bergaf en het nat graag snel tot stilstand heb :-) )
Afbeelding

wvanerven
Forum-lid

wvanerven 21 mar 2016 08:56

luukr schreef:
wvanerven schreef:Oude SS (2011) maar eens ingewisseld voor wat nieuws. Excuses voor de de spacers..
Mooie fiets! ZIt zelf ook al een tijdje naar deze te kijken. Wel een grote maat, of vertekenen de foto's?
Dank je, het is een 60cm, maat 63 werd wat te groot. Kan de fiets overigens aanraden, rijdt geweldig.

psycho71
Forum-lid

psycho71 21 mar 2016 10:33

Wat ik wel een nadeel vind van schijven is de herrie bij het remmen, vooral nat/vochtig, hoewel ik dat graag voor lief neem op mn atb, want t remt wel beter

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 21 mar 2016 13:57

Tijdens het remmen maken de mijn geen geluid in het nat (enkel als de fiets juist van het fietsenrek op de auto komt en de schijven ijskoud zijn, piepen ze een beetje)
Wat wel geluid maakt, is het vuil en zand dat op de schijf komt en een beetje 'pingeld' tegen de blokken. Soms vind ik dat wel irritant (maar weegt nog steeds op tegen de voordelen hoor)
Afbeelding

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 22 mar 2016 20:31

knutmo schreef: Zij vindt de rode pislelijk. Ik ga daar verder niet over in discussie (en daarom vieren wij binnenkort onze 10-jarige verloving).
Wordt het dan niet eens tijd om te trouwen? Zo lang kon ik mijn vrouw niet aan het lijntje houden (nu 19 jaar geleden). :) :like:
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

arnold
Forum-lid

arnold 26 mar 2016 19:56

van de week een mooi stuk bos in de buurt ontdekt met allerlei zandpaden, gras. Ideaal voor crossen op mijn caadx . Maandag weer heen. Wel wennen om niet op asfalt te rijden
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Cube2000
Forum-lid

Cube2000 30 mar 2016 21:50

Is er iemand die heel toevallig weet of Cannondale Nederland gewoon frames op voorraad heeft? Mijn CAAD10 frame wordt namelijk terug gestuurd, en een nieuwe frame zou binnen twee dagen geleverd worden als er frames op voorraad zijn. Mijn fiets is echter al meer dan een week weg. Ik kan me niet voorstellen dat Cannondale zo veel CAAD12 frames verkoopt dat ze er niet één frame meer op voorraad hebben. Iemand die mij er wat meer over kan vertellen?
Cannondale

Dennis Bakker
Forum-lid

Gebruikersavatar Dennis Bakker 01 apr 2016 15:49

Ik kan morgen voor je kijken bij ons in de winkel?

Nietbest
Forum-lid

Gebruikersavatar Nietbest 01 apr 2016 16:09

Garantie frames zijn altijd wel op voorraad, maar fiets opgestuurd en frame terug? Of word ie omgebouwd?

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 02 apr 2016 19:37

arnold schreef:Net mijn eerste kilometers op de caadx gereden. Rides like a dream, heel comfortabel. En tijdje getwijfeld aan het blad van 44/36, maar dat rijdt perfect. Rijd op mijn caad 10 ook vrijwel nooit groot. Andere wielen ga ik in augustus eens naar kijken. Wellicht dat ik nog wat dieper ga zitten dan kunnen er wat spacers uit en wordt het op maat gezaagd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lekkere fiets en spreek uit ervaring. Heb dezelfde ieind september aangeschaft en afgelopen winterperiode zo'n 3.000 km mee gereden. http://www.mtb-sport.nl/caadx-in-gebruik/
Deels offroad, maar ook puur op de weg als "pekelbak". Heb er wel iets beter lopende banden op gezet, standaard banden vond ik niet lekker lopen. Verder bij nat weer met spatbordjes er op gereden.
Begin maart nog in de Eifel mee gereden en dan waardeer je de schijfremmen ook.
Was eerst van plan gedurende de zomerperiode deze fiets op zolder te zetten, maar denk dat ik hem af en toe blijf pakken vanwege de funfactor met deze bike.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie