Pagina 531 van 745

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 feb 2014 17:01
door boswielrenner
Ik had het zeker een tijdje gehad met tubes, want als je veel lek rijdt in korte tijd dan baal je wel. Tubes rijden wel erg mooi, en nu ik twee paar tube wielen heb, kan ik makkelijker voorspannen en uitwisselen. De Lightweight wielen zijn clinchers, want clinchers zijn nu eenmaal makkelijker in gebruik bij lek rijden. Als de Bora's er in een full carbon clinchers waren geweest had ik daar wellicht wel voor gekozen, maar ik vind Bora's zo mooi dat ik ze ook wilde hebben als tubes. :-)

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 feb 2014 17:12
door Dolemieten
De Bora's zien er heel mooi uit. Twijfel zelf tussen de 35mm remmen goed in de regen en 50mm voor de looks.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 feb 2014 17:16
door boswielrenner
ga er vanuit de de 35mm iets beter remmen dan de 50mm, maar in vergelijking met alu wielen remmen de 35mm ook niet echt geweldig in de regen. De 35mm zijn wel lichter en zeer geschikt als klimwielen.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 feb 2014 17:21
door Dolemieten
Dank voor je informatie remmen ze wel beter dan Lightweigts want die heb ik net verkocht. Wil weer eens wat anders.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 feb 2014 17:25
door boswielrenner
Durf ik je niet te zeggen. Ik ben geneigd te zeggen van wel want de Lightweight wielen hebben geen geprepareerde remrand, maar carbon en regen is nu eenmaal altijd minder dan alu.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 feb 2014 22:30
door materialist
Bijna perfect maar een hoge velg hoort een 404 te zijn

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 feb 2014 22:59
door ericpeters
sharkman113 schreef:Dat is ook het verschil dat in mijn hoofd opkomt als ik een pinarello vergelijk met iets anders. Zie het maar als een snelle mercedes (pinarello) in vergelijking met een Ferrari (bijv. Cervelo). De eerste straalt rust uit zonder langzaam aan te voelen de Cervelo reageert op elke stuurbeweging en je moet veel alerter blijven. Beide zijn goed echter is het maar net waar de persoonlijke voorkeur naar uitgaat (een slechte, schrikachtige daler is overigens tien keer beter af met de piina).
Nu heb ik zelf een Cervelo en een Dogma en heb ik iets andere maar vergelijkbare vierwiel bolides, eentje met vierwiel aandrijving en een S in de naam en eentje met de motor achterin, ( in de bovengenoemde Italiaanse vierwieler heb ik ook al eens mogen sturen en die vond ik slomer dan mijn, veel goedkopere, bolide) Ik zou zelf het vergelijk net omdraaien want mijn vierwiel aangedreven Duitser draait aan het stuur lichter de bocht in maar heeft moeite om een strakke lijn te volgen en die met de motor achterin volgt met iets zwaarder sturen perfect en zonder verstoring de lijn die ik in zet en die lijn kan ook veel scherper zijn.
En zo is het dus ook met de Dogma, kan heel krap draaien maar blijft altijd heel goed de koers volgen en de Cervelo voelt veel nerveuzer onafhankelijk ervan of je een scherpe bocht of een flauwe bocht maakt.

De Cervelo maakt wel helemaal zijn reputatie waar op slecht wegdek. Dan kun je heel goed door blijven trappen en bij de Dogma stuiter je soms van het wegdek af.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 15 feb 2014 07:16
door boswielrenner
Best opmerkelijk dat je veel verschillende ervaringen leest ten aanzien van het comfort dat de Dogma geeft.
De 65.1 versie schijnt wel comfortabeler en levendiger te rijden dan de 60.1 Dogma, maar het zijn kleine nuances als je de testen mag geloven. Vergelijken met mijn Tarmac is de Dogma voelbaar comfortabeler, zonder daarbij sloom of slap te zijn. Integendeel. Ik denk ook dat de wielen en banden/bandenspanning heel veel uitmaken onder een fiets.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 15 feb 2014 09:40
door materialist
Ik denk dat de diameter van banden het grote verschil maken. Mijn Canyon AL met 25mm banden komt verrassend dicht bij mijn Scott addict met 23mm banden.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 15 feb 2014 11:25
door Jaap Telder
materialist schreef:Ik denk dat de diameter van banden het grote verschil maken. Mijn Canyon AL met 25mm banden komt verrassend dicht bij mijn Scott addict met 23mm banden.
Dat denk ik ook. Mijn Canyon Ultimate Aluminium met 25mm bandjes rijdt comfortabeler dan mijn carbon Pinarello met 24mm bandjes :P

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 16 feb 2014 22:01
door marcelgtt
Is er hier iemand die ervaring heeft met 25mm bandjes op een Pinarello F4:13 en weet of dit past?

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 18 feb 2014 19:39
door Pinnatje
Hallo forumets,

Ben hier nieuw en hoop om veel te leren op het forum. Ben ondertussen 55 jaar. Mijn fiets is aan vervanging toe en heb mijn oog laten vallen op een pinarello dogma 65.1 van 2013 ( wat een lange naam trouwens voor een fiets)

Omdat ik altijd zelf sleutel aan mijn fiets heb ik een paar vragenn voor ik de aankoop overweeg.

Interne kabelgeleiding loopt er dan in het frame zelf een geleider of dien je deze zelf te voorzien bij vervanging van de kabels. De fiets dat ik zou kopen is afgemonteerd met ultegra compact 6700. De bottom bracket is dat holowtech of press fit ? Misschien is dat laatste een domme vraag maar ik heb altijd gefietst met campagnolo.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden.