Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

leon1
Forum-lid

leon1 18 mar 2025 09:36

Een Quooker is top ja. Ondertussen aardig gemeengoed geworden (als ik eens een woonprogramma meekijk zie ik alleen maar Quookers of iets wat daar op lijkt :lol: ). Ik kan wel zeggen een van mijn beste woonaankopen ooit. Wat een gemak!
Ride bikes, not tanks!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2025 10:28

Wil nooit meer zonder!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 18 mar 2025 10:34

Mevrouw MeHedinges wilde al jaren een Quooker, maar het kwam er eigenlijk nooit van. Maar ik ben om hoor. Ideaal ding. Hopelijk vrijdag a.s. in huis en aangesloten.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 mar 2025 12:20

Ik drink nooit thee, dus wat moet ik ermee?

Overigens al 2x in mijn Directe omgeving een kind dat eruit gedronken had met ernstige gevolgen.
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 18 mar 2025 12:52

Ik drink ook geen thee maar mevrRikkert wel, en voor het opzetten van het eten gebruik ik het ook. Wil nooit meer zonder, is wat overdreven, maar het is zeker handig. Ik heb pas de verkalkte kraan van een revisiesetje voorzien en draait weer als een zonnetje. Al meer dan 20 jaar trouwens.

Serieus met die kinderen? Afgezien dat je moeite moet doen m open te draaien, heb ik mijn kinderen uitgelegd dat ze de quooker niet moeten gebruiken (toen ze klein waren), want gevaarlijk en de kraan ernaast prima was. Ik heb nog nooit ongelukken gehoord ermee. Waarmee ik niet jouw verhaal in twijfel trek hoor.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 18 mar 2025 13:03

Hier ook al een aantal jaren een Quooker. Het is toch wel verdraaide handig met koken.

Gister gekocht: Een Apple Watch Ultra 1. Was een elcheapo refurbished uit Amerika. Voor die prijs wilde ik (vooral) de kastgrootte wel uitproberen.

Op de wishlist: CWC g10 fieldwatch uit '84, een nieuwe Hamilton Khaki of een re-issue van een originele D12. Maar daar twijfel ik nog over. Dan wordt het zo'n statussymbool waarmee je alleen de tijd kan aflezen.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 mar 2025 15:56

Heb zo'n Quooker al een tijd en zou niet meer zonder willen. Natuurlijk kan een waterkoker ook maar zo'n Quooker neemt geen plaats in op je aanrecht en je hoeft hem niet steeds bij te vullen.
Een van mijn betere momenten van uitgeven van geld.

Een van de slechtste was dan vorige week gedaan.............ik was een weekje skiën met m'n lief, dochter en schoonzoon.
Ik vergeet eigenlijk nooit wat in te pakken maar dit keer was ik vergeten scheermesjes in m'n toilettas te doen.
Dus even naar de plaatselijke super.................hadden ze alleen Bic weggooi mesjes.

Ik heb een enorme zwak voor Bic..................niet zozeer door de producten maar vooral door Roger Rosiers.
Rosiers snelde in 1971 solo naar de wielerbaan van Roubaix.
Het stof geplakt op z'n bezwete lichaam en ik was vanaf toen geobsedeerd door die koers...........
Maar ook door die schitterende BIC trui. Er hangt hier een replica van moderne stof in de kast want de wollen die ik had is wel heel erg gekrompen........

BIC\\ic............
Dan is goed dacht ik toen ik de mesjes zag. Dus hup het mandje in tussen het Tiroler speck, de kaisersemmel, kräuterbutter en - die schoonzoon toch - desperado bier.....................
Desperado bier hadden ze wel maar geen fatsoenlijke scheermesjes.

Want al snel bleek dat mijn liefde voor BIC enorm onder druk kwam te staan.
WAT EEN TROEP! De naam weggooimesjes is uitstekend gekozen. Alleen wel VOOR je ze gaat gebruiken!

Kijk nog eens wie Rossiers in 1971 achter zich liet. Ondanks de sterke blokken van Molteni, Mars-Flandria en een val en twee lekke banden won Rossiers met ruime voorsprong en een indrukwekkend gemiddelde.

Om topic dan maar weer: Een fles Fahrenheit voor m'n vriend die tijdens de wintersport in ons huis heeft gezetten om voor de beesten te zorgen.

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 18 mar 2025 16:08

Tsjaa... die BIC scheermesjes.. die zijn ruk, inderdaad. Zelf altijd de wegwerp mesjes van Gilette. 1x per jaar een 8-pack en klaar.
(geen hipster-baard, maar gewoon lui met scheren...)

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 18 mar 2025 16:17

Ernie C. schreef: 18 mar 2025 12:20 Ik drink nooit thee, dus wat moet ik ermee?
Ik ben ook nog niet om, zie het directe nut er ook niet zo van in.
Waterkoker werkt prima als ik Tee zet voor mn vrouw.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 18 mar 2025 16:28

jwkeij schreef: 18 mar 2025 13:03
Gister gekocht: Een Apple Watch Ultra 1. Was een elcheapo refurbished uit Amerika. Voor die prijs wilde ik (vooral) de kastgrootte wel uitproberen.

Op de wishlist: CWC g10 fieldwatch uit '84, een nieuwe Hamilton Khaki of een re-issue van een originele D12. Maar daar twijfel ik nog over. Dan wordt het zo'n statussymbool waarmee je alleen de tijd kan aflezen.
Lastig horloges deze dagen, ik ben er nog niet uit......
A) Je telefoon geeft constant al de tijd ( en die is nooit verder weg dan je hand )
B) Vaak heb je een smart/sport horloge die ook dagelijks kan gebruiken

Dus dan ga je als man zijnde alleen nog een horloge dragen als sieraad, als het dan perse een andere horloge zou worden word het de Montblanc 1858 Geosphere Limited Edition Automatic 42mm.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2025 16:35

Ik herken het wel een beetje; draag eigenlijk altijd mijn Garmin Epic 2, maar een mooie automaat is veel fraaier.
Ga dan weer geen halve S-works uitgeven aan een horloge, zou er amper mee durven lopen. Een mooie blauwe Oris Aquis lijkt mij dan wel iets.

Afbeelding
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 18 mar 2025 16:54

",,,Dus dan ga je als man zijnde alleen nog een horloge dragen als sieraad..."

Ja, dit dus. Ik kan alles met m'n smartwatch (tijd aflezen, bloedsuikers aflezen, Strava aan, betalen) Waarom zou je dan nog een 'normaal' horloge halen? Maar ergens kriebelt t wel om een mooie uit te zoeken, haha. Al heb ik nog een Omega Constellation liggen, maar daar doe ik dus niets mee omdat ik die te kostbaar vind.

@daniel1975 Mooie!

Plaats reactie