Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 14 jan 2013 14:30

elefantino schreef: Nee, kanker heeft hij overleefd i.p.v. overwonnen
Dat weet ik ook wel.
de Tour heeft hij nooit gewonnen
Zülle, Ullrich, Beloki, Klöden en Basso wel dan? :mrgreen:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

elefantino
Forum-lid

elefantino 14 jan 2013 14:37

scepticus schreef:
elefantino schreef: Nee, kanker heeft hij overleefd i.p.v. overwonnen
Dat weet ik ook wel.
de Tour heeft hij nooit gewonnen
Zülle, Ullrich, Beloki, Klöden en Basso wel dan? :mrgreen:
Uhm, nee. Ik denk dat ik je punt niet helemaal begrijp.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 14 jan 2013 14:39

Ik maakte een garpje.

elefantino
Forum-lid

elefantino 14 jan 2013 14:44

scepticus schreef:Ik maakte een garpje.
Ok, lol. Aangezien er nog steeds veel mensen rondlopen die hem als God zien en ook volhouden dat hij 7x de Tour heeft gewonnen, ging ik serieus op je post in. Verkeerd ingeschat dus. ;)

tennisser
Forum-lid

tennisser 14 jan 2013 14:44

scepticus schreef:Vraag 2 en 9 vind ik onzinnig, want van hetzelfde sentimentele emotionele chantage-gehalte als de argumenten van Armstrong zelf.
Vraag 2 en 9 zijn juist van belang omdat hij zelf verklaard heeft (onder ede) dat de belangrijkste reden dat hij geen doping gebruikt kòn hebben was dat hij zijn achterban, de cancer community, dan zou hebben voorgelogen. Dat was in zijn ogen onmogelijk. Daar mag je hem best mee confronteren.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 14 jan 2013 14:50

Dat zal dan misschien aan mij liggen, maar ik ben niet zo geïnteresseerd in motieven of excuses, ik wil vooral weten wat en hoe hij alles gedaan heeft.

Microdoses designerepo? Gendoping?

tennisser
Forum-lid

tennisser 14 jan 2013 14:57

scepticus schreef:Dat zal dan misschien aan mij liggen, maar ik ben niet zo geïnteresseerd in motieven of excuses, ik wil vooral weten wat en hoe hij alles gedaan heeft.

Microdoses designerepo? Gendoping?
Ja, dat willen we allemaal weten, maar juist dat gaat-ie niet vertellen. Hij gaat niet in op (details uit) het USADA-rapport, heeft-ie (via een woordvoerder) laten weten.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jan 2013 19:55

http://www.cyclingnews.com/news/armstro ... ith-landis

Het zal toch niet zo zijn dat Lance alleen maar naar Oprah komt om vergiffenis bij Landis de krijgen, in de hoop dat die klokkeluiders-rechtszaak dan wordt afgeblazen. :?
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid

materialist 14 jan 2013 20:06

Ernie C. schreef:http://www.cyclingnews.com/news/armstro ... ith-landis

Het zal toch niet zo zijn dat Lance alleen maar naar Oprah komt om vergiffenis bij Landis de krijgen, in de hoop dat die klokkeluiders-rechtszaak dan wordt afgeblazen. :?
Een meesterzet zou het zijn, trouwens alles wat hier voorbij gaat. Masterclass media controll, we krijgen alles te horen: wat zijn kinderen ervan vinden, zijn vrouw, zijn ouders, zelfs de huishoudster wordt persoonlijk geïnterviewd. Hoe erg het was en hoe hij eronder geleden heeft. Ik blijf er voor op! De laatste keer was Bill Clinton I did not do that woman, Die heb ik gemist, deze keer blijf ik er zeker voor zitten
Do kin der mar druk mei weze

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jan 2013 20:30

Ik ben er ook van overtuigd dat alles een zorgvuldig georkestreerd media-offensief is. Van het initieel niet reageren op het USADA-rapport tot aan dit interview en waarschijnlijk komt er nog wel meer. Één ding is zeker het gebeurd allemaal met een plan. Ik geloof niet dat Lance ooit zal opgeven, dat zit niet in zijn (sociopatische) aard. Ik denk eerder dat het een proces is om de waarheid langzaam zijn kant op te buigen en ik verwacht dan ook geen schokkende onthullingen.

Maar of ik er voor opblijf? Ik weet het niet, opblijven voor Oprah Winfrey geeft toch een beetje hetzelfde idee als in de gevangenis je zeep te laten vallen tijdens het douchen...
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid

materialist 14 jan 2013 20:41

Ernie C. schreef:Ik ben er ook van overtuigd dat alles een zorgvuldig georkestreerd media-offensief is. Van het initieel niet reageren op het USADA-rapport tot aan dit interview en waarschijnlijk komt er nog wel meer. Één ding is zeker het gebeurd allemaal met een plan. Ik geloof niet dat Lance ooit zal opgeven, dat zit niet in zijn (sociopatische) aard. Ik denk eerder dat het een proces is om de waarheid langzaam zijn kant op te buigen en ik verwacht dan ook geen schokkende onthullingen.

Maar of ik er voor opblijf? Ik weet het niet, opblijven voor Oprah Winfrey geeft toch een beetje hetzelfde idee als in de gevangenis je zeep te laten vallen tijdens het douchen...
Ooooooh Ernie ik ben bang dat ik en de meeste hier geen associatie kunnen oproepen met zeep en de gevangenis dus waarom verlicht je ons niet even?
Do kin der mar druk mei weze

otje2
Forum-lid

otje2 14 jan 2013 20:44

[quote="Maar of ik er voor opblijf? Ik weet het niet, opblijven voor Oprah Winfrey geeft toch een beetje hetzelfde idee als in de gevangenis je zeep te laten vallen tijdens het douchen...[/quote]

@Ernie: Jij doet je avatar eer aan 'thug'. :lol:

Ik ga er vanuit dat ze hier al maanden naar toe aan het werken zijn. Gerucht gaat dat er al weken een filmploeg bij zijn ranch staat. Veel filmpjes van familie, vrienden, wellicht oud collega's die hem steunen.

Hij kan niet anders dan bekennen. En zijn 'massa' (ja dat zijn er nog een hoop) fans uit the usa zullen hem omarmen en nog meer op een voetstuk plaatsen. Daarna volgen de docu's, advertentiecampagnes voor weet ik wat voor merk.............en uiteindelijk de blockbuster uit Hollywood: Lance. The rise and fall of a true champion. Bakken met geld waar hij best een jaartje of twee cel voor over heeft.................wat toch niet gaat gebeuren want dan moeten alle us-postal's de bak in.

Iemand nog ooit iets gehoord van johan bruyneel? dat is volgens mij de grootste spil in het hele dopingverhaal in het wielrennen van de laatste 20 jaar. Slimme gast, heb hem ooit ontmoet. Goede prater met veel overredingskracht en oog voor mogelijkheden............ maar hij staat lekker buiten schot.

Plaats reactie